Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-06, 23:30
  #1
Medlem
Hej,
Jag har fått korn på några album från andra sidan landet om Riddar Eldhjärta , bl a Ulvarna i Batogne och Tartarernas lag.
Jag minns denna serie från baksidan på några andra seriealbum från det glada 80-talets början men har aldrig läst dem.
Är det nån som har erfarenhet och kan berätta vilken typ av serie det är och om det finns några likheter med typ Prins Valiant eller så. Vad gäller riddarserier känner jag mest till Johan och Pellevin samt Den tyste riddaren.
Citera
2015-05-07, 00:11
  #2
Medlem
problemformulerarns avatar
Bra grejer. Hittar du så köp!
Riddar eldhjärta var en blåblodig riddare som råkade ut för diverse äventyr. Duktig på att slåss, men inte sådär överjävligt duktig som t.ex. prins valiant. Ingen drama alls, med fruar, barn eller en käresta som är fastlåst i ett torn. Ingen humor, bara äventyr.
Jag vet inte om jag svarat på din fråga, men det är ungefär vad jag minns.
Citera
2015-05-07, 23:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av problemformulerarn
Bra grejer. Hittar du så köp!
Riddar eldhjärta var en blåblodig riddare som råkade ut för diverse äventyr. Duktig på att slåss, men inte sådär överjävligt duktig som t.ex. prins valiant. Ingen drama alls, med fruar, barn eller en käresta som är fastlåst i ett torn. Ingen humor, bara äventyr.
Jag vet inte om jag svarat på din fråga, men det är ungefär vad jag minns.
Det var ungefär det svaret jag hoppats på. Låter som en serie i min stil faktiskt. Tack för hjälpen!
Citera
2015-06-13, 23:56
  #4
Medlem
Jimbos avatar
Tatarernas lag minns jag som en riktigt höjdare!
Överlag en mycket bra serie både manusmässigt och inte minst i bilderna.
Har fyra eller fem album som ligger nånstans. Blev sugen på att leta upp dom nu och dra igenom dom igen. Hade helt glömt bort den unge riddaren Eldhjärta.
Citera
2024-03-15, 17:28
  #5
Medlem
OweMattssons avatar
Nu blev man sugen, måste leta upp mina gamla. Minns att dom var vältecknade och bra storys
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback