Hej! Ska flytta till Karlskoga snart med min familji och försöker leta efter bostad. Behöver tips om vilka områden som "bra" respektive "dåliga" om det nu finns sådana.
Tack!
Finns väl ingen anledning att flytta till Karlskoga om man inte har ett fängelsestraff att avtjäna?
Envisas man ändå med att flytta dit så är ju Skranta ångestladdat på ett nytt och inte så uttjatat sätt, ångest med en liten twist. Karlskoga centrum räcker dock till för att göra en deprimerad på ett spännande sätt man inte är van vid!
Mycket beror på vad ni prioriterar i boendet o närhet.
Jag antar att ni inte vill ha för mycket stök/konstigt folk. Skranta skulle jag personligen undvika som område.
Det är brist på 3-4 rummare i stan men 2 rummare finns det på Gustavsgatan och Bigatan. Bägge ligger hyffsat centralt.
Själv har ja bott hela livet på vad vi säger "rätt sia kölbroa" dvs öster om statoil. Gillar närheten till sjön på sommaren då man tar handduken över axeln o en bira i näven.
När jag bodde där så fanns det ett stort överflöd av lägenheter och hus att hyra och till salu. Priserna var riktigt låga, t.ex betalade jag 1900:-/mån för min tvåa. Jag bodde dock där man absolut INTE ska bo, på Badstugatan. Men mina klasskamrater bodde i ett betydligt finare område och betalade lika mycket i hyra.
Nu var det iofs 15 år sen så mycket kan ha förändrats sen dess. Det jag upplevde var att det är ett väldigt naturskönt område och staden ligger rätt bra till i Sverige. Brottsligheten var dock hög med mycket inbrott och bilstölder samt en hel del knarkare. Folk var inte särskilt trevliga eller öppna men vart är dom det i småstäder i Sverige?
Jag hade inte flyttat dit om det inte var för nåt väldigt bra jobb eller så.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!