Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-07, 01:40
Medlem
Hej! Ska flytta till Karlskoga snart med min familji och försöker leta efter bostad. Behöver tips om vilka områden som "bra" respektive "dåliga" om det nu finns sådana.
Tack!
Citera
2015-05-07, 07:48
Medlem
Vilken typ av bostad söker ni? Karlskoga är som många andra områden ganska indelat i villaområden och lägenhetsområden.

Vad har ni för budget? Önskemål om yta eller rum?

Flera parametrar som saknas i din frågeställning och som underlättar att ge ett genuint svar.
Citera
2015-05-07, 13:55
Medlem
Vi söker efter en hyresrätt pa 2 eller 3 rum och kök. Maxhyra 7000.
Citera
2015-05-07, 14:11
Medlem
RapLifes avatar
Finns väl ingen anledning att flytta till Karlskoga om man inte har ett fängelsestraff att avtjäna?
Envisas man ändå med att flytta dit så är ju Skranta ångestladdat på ett nytt och inte så uttjatat sätt, ångest med en liten twist. Karlskoga centrum räcker dock till för att göra en deprimerad på ett spännande sätt man inte är van vid!
Citera
2015-05-10, 19:59
Medlem
http://www.karlskogahem.se/

http://www.karlskoga.se/Bygga-bo--mi...resvardar.html
Citera
2015-05-12, 20:59
Medlem
Mycket beror på vad ni prioriterar i boendet o närhet.

Jag antar att ni inte vill ha för mycket stök/konstigt folk. Skranta skulle jag personligen undvika som område.

Det är brist på 3-4 rummare i stan men 2 rummare finns det på Gustavsgatan och Bigatan. Bägge ligger hyffsat centralt.

Själv har ja bott hela livet på vad vi säger "rätt sia kölbroa" dvs öster om statoil. Gillar närheten till sjön på sommaren då man tar handduken över axeln o en bira i näven.
Citera
2015-05-16, 02:32
Medlem
killawifes avatar
När jag bodde där så fanns det ett stort överflöd av lägenheter och hus att hyra och till salu. Priserna var riktigt låga, t.ex betalade jag 1900:-/mån för min tvåa. Jag bodde dock där man absolut INTE ska bo, på Badstugatan. Men mina klasskamrater bodde i ett betydligt finare område och betalade lika mycket i hyra.
Nu var det iofs 15 år sen så mycket kan ha förändrats sen dess. Det jag upplevde var att det är ett väldigt naturskönt område och staden ligger rätt bra till i Sverige. Brottsligheten var dock hög med mycket inbrott och bilstölder samt en hel del knarkare. Folk var inte särskilt trevliga eller öppna men vart är dom det i småstäder i Sverige?
Jag hade inte flyttat dit om det inte var för nåt väldigt bra jobb eller så.
Citera
2015-05-29, 10:27
Medlem
karlberg, bråten, centrum, sandviken, och storängen är väl det som är att rekommendera!

Absolut inte skrantaområdet
Citera
2015-06-14, 00:54
Medlem
Ok. Tack för tipsen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in