Detta är inget spel för den otålige!
Har nu spelat några uppdrag och det blir bara roligare och roligare. De irritationsmoment och buggar som jag märkte i det första uppdraget har jag inte sett någonting av i de övriga jag spelat så det kanske var specifikt för just uppdrag #1. 25 uppdrag ska det finnas så detta kommer att hålla mig sysselsatt ett bra tag.
Börjar man om ett uppdrag så är oftast fiendesoldaterna inte på samma plats som gången innan vilket genererar omspelningsglädje. Vissa scriptade scener finns det dock.
Jag myser de gånger man får in ett dödande skott och det blir en s.k.
bullet cam. Naturligtvis går jag för headshots, men ibland kommer det 3, 4 på en gång springande och man får skjuta lite på måfå. Då brukar av någon anledning 7 av mina 10 dödande skott träffa i pungen.
En annan rolig detalj är de föremål man får med sig eller kan plocka upp under spelets gång. Stenar (som man kan kasta och distrahera fienden med), trip wire grenade (lägg lite fällor runt din sniper position
), m.m.
Jag gillar också att det tar tid att byta mellan vapnen, det blir mera realistiskt än blixtsnabba byten a'la Doom och andra fps.
Bra spel, går det inte att komma online med en tankad version (har inte testat än) så kommer jag helt klart att köpa det. Co-op mode lär finnas. Vad kan vara roligare än att koppla upp sig med en snipande kamrat?
Gillar man taktiska fps spel så är detta ett givet lir. Köp eller tanka, spela och njut!