2005-10-10, 09:10
Bannlyst
Berlin, april 1945. Du är en ensam krypskytt, tränad av OSS (CIA innan det hette CIA). Ditt uppdrag är att se till att den känsliga maktbalansen i Europa inte väger över åt Sovjets håll. Du är förklädd som tysk soldat och måste infiltrera långt bakom fiendens linjer för att utföra dina uppdrag.

Äntligen! Äntligen! Äntligen ett WWII-spel som är bra, som inte går ut på att ha snabb reaktionsförmåga, kunna hålla in musknappen så länge som möjligt och leta ammunition. Här är det försiktighet som gäller - använd kikaren för att lokalisera fienden - håll koll på utbrända byggnader och tak - innan de ser dig, gå runt dem eller se till att du kommer från flanken och får möjlighet att döda med första skottet. Håll koll på puls, andning, kompensera för gravitation och vind när du skjuter på långt håll och håll låg position, så att din precision blir större. Din enda hjälp är din Mosin-Nagant.

Det här verkar vara det bästa WWII-spel som gjorts, i alla fall tycker jag det. Jag har bara spelat en kort stund, men känslan av att befinna sig mitt i ett brinnande krig har sällan varit mer påtaglig. Omgivningarna är fantastiska, det känns som att man befinner sig i ett sönderbombat Berlin. Man måste också se upp för flyg- och artillerianfall, eftersom striderna fortfarande pågår. Nu vet jag vad som kommer att förstöra min nattsömn en lång tid framöver.

Länkar

Preview: http://pc.ign.com/articles/637/637015p1.html
Officiell sida (riktigt dålig): http://www.rebellion.co.uk/sniperelite.htm
Några filmer: http://files.vgpro.com/games/pc/snip...in_1945/#video
Citera
2005-10-10, 10:04
Bannlyst
It is also possible to change the level of enemy A.I. and adjust the blast radius of a grenade from realistic (8 yards) to Hollywood (20 yards).

Mste infrskaffas
Citera
2005-10-10, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rot
It is also possible to change the level of enemy A.I. and adjust the blast radius of a grenade from realistic (8 yards) to Hollywood (20 yards).

Mste infrskaffas
Fast det dr r ju tvrtom - Hollywood (8 yards) och Realistic (20 yards); de har skrivit fel i artikeln.

r det nn som vet varfr det varit s tyst om detta spelet? Jag visste inte att det var p gng frrn jag sg det p nForce.
Citera
2005-10-10, 12:34
Medlem
Spaders avatar
Och inga sjuka system requirements heller:

suggested system requirements:
Pentium 4 1.4 GHz
512 MB RAM
graphic card 32MB (GeForce 4 or better)
4 GB HDD.

D blir det till och testa. Spelet verkar hur grymt som helst.

/Spader
Citera
2005-10-10, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Och inga sjuka system requirements heller:

suggested system requirements:
Pentium 4 1.4 GHz
512 MB RAM
graphic card 32MB (GeForce 4 or better)
4 GB HDD.

D blir det till och testa. Spelet verkar hur grymt som helst.

/Spader
Jag kr det p en 1,2 GHz AMD med 512 MB RAM och ett 64 MB GeForce3Ti200, och det gr utmrkt i alla fall i 800x600. Jag har fr vana att testa nya spel i den upplsningen, men jag ska testa i 1024x768 ocks, jag tror det funkar bra.

Vilken knsla det r i spelet! Bomber som briserar, luftvrnselden i fjrran, flyglarmen som ljuder ver den snderbombade staden och s sjlvklart regnet, dimman och rken. Jag har aldrig spelat ett WWII-spel som knts s verkligt.
Citera
2005-10-10, 13:06
Medlem
Spaders avatar
Du r en ond mnniska, sluta fresta mig jag har inte ftt ner spelet nnu

Jag har vl en lite bttre dator jag s om det funkar galant p din s lr inte jag f ngra problem. P4 2,8GHz, Radeon9800PRO 256mb, 512mb Ram osv...

Vart nnstans "lnade" du spelet frresten?

/Spader
Citera
2005-10-10, 13:39
Medlem
Verkar riktigt grymt.
Ska nog frska f tag p det hr spelet jag med.

Det var vldigt lnge sen jag fastnade fr ett spel.
Citera
2005-10-10, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Du r en ond mnniska, sluta fresta mig jag har inte ftt ner spelet nnu

Jag har vl en lite bttre dator jag s om det funkar galant p din s lr inte jag f ngra problem. P4 2,8GHz, Radeon9800PRO 256mb, 512mb Ram osv...

Vart nnstans "lnade" du spelet frresten?

/Spader
Jag hittade det hr: http://www.torrentspy.com/directory....y=sniper+elite
Citera
2005-10-10, 13:58
Medlem
Better_Halfs avatar
Jag har spelet p xbox, roligt, men ska ta och skaffa det till pcn med fr att kunna kra online, vilket tydligen ska g med en lnad version
Xbox-versionen har bara std fr xbox live och inte systemlink vilket r ett krav om man ska kunna kra spel online med xboxen utan live konto.
Citera
2005-10-10, 17:19
Medlem
Trappers avatar
Det riktigt knns att man r inne i ett krig nr man spelar
Citera
2005-10-10, 17:32
Medlem
Draugs Hargs avatar
Har haft det nu ett tag, packade upp det i morse.

Tittar man p screenshots s ser det inte s mrkvrdigt ut, men nr man lser om det verkar det s otroligt mycket bttre Fr till att partitionera ett par gig nu s jag kan installera lite spel
Citera
2005-10-10, 17:34
Medlem
mste tan.. h kpas!
verkar redigt coolt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in