Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-01-22, 12:17
Bannlyst
Varför i helvete skriver vissa människor svordomar på ett censurerat sätt?
Alltså, varför i helvete skriver vissa människor "f*n" & "f-n" istället för FAN och liknande.
År 2004 finns det väl förhoppningsvis inga andra än Pingstvänner och Jehovas Vittnen som blir generade över att säga FAN?
Det ser bara rent löjligt ut i min mening.

Orden finns där för att användas - använd dem!

Här är ett fint exempel;
http://www2.flashback.info/scandinav...3&postcount=81
Innehåller dessutom grova särskrivningar...
Citera
2004-01-22, 12:22
Medlem
bumbees avatar
i dessa dagar när dom flesta kraftuttryck är urlakade på sin slagkraft, kan det kännas so matt lägga mer tryck bakom orden på det sättet.

en liten teori bara
Citera
2004-01-22, 12:34
Medlem
"so matt" var en ny typ av särskrivning.

Jag tycker att det överhuvudtaget känns verkningslöst att svära på nätet. Vill jag "ta i" kanske jag lägger in en lightsvordom, fasen, fen, för i helvete eller så. Att sätta en asterisk eller ett streck i ordet skulle aldrig falla mig in, det ser helt jävla förbannat helvetes idiotiskt ut. Valfri smiley här.
Citera
2004-01-22, 12:43
Medlem
bumbees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendärkillen
"so matt" var en ny typ av särskrivning.

haha! ja det var tamefanken det sämsta jag skrivit på länge. korrade inte så bra. skäms på mig.
Citera
2004-01-23, 11:30
Medlem
Aziraphales avatar
Ni reagerar och blir upprörda, alltså har asterisken i svordomen fyllt sitt syfte och gjort en tam svordom grov
Citera
2004-01-23, 11:41
Medlem
det allra töntigaste är personer som skriver och t.o.m. säger (!) "piip" istället för [valfri svordom]. det sägs ju att svordomar visar på ett dåligt ordförråd, men säger man "pip" istället försvinner ju t.o.m. svordomarna ur det (påstått) redan dåliga ordförrådet... suck
Citera
2004-01-23, 19:18
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
Här är ett fint exempel;
http://www2.flashback.info/scandinav...3&postcount=81
Innehåller dessutom grova särskrivningar...

Det var ju en tjej som skrivit det. Hon fattar inte det här med ihopskrivning
Citera
2004-01-24, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Det var ju en tjej som skrivit det. Hon fattar inte det här med ihopskrivning

Sant, tjejer är inte kloka. Lömska spättor allihop!
Citera
2004-01-24, 17:33
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noriega
det allra töntigaste är personer som skriver och t.o.m. säger (!) "piip" istället för [valfri svordom]. det sägs ju att svordomar visar på ett dåligt ordförråd, men säger man "pip" istället försvinner ju t.o.m. svordomarna ur det (påstått) redan dåliga ordförrådet... suck
Håller med om allt du skriver: att svordomar visar på ett dåligt ordförråd är givetvis nonsens, påhittat av någon moralist sittande på hög häst, ivrigt beundrande sin spegelbild och med ett rejält knippe bildningskomplex uppkört i arslet. Jag och du och alla andra kan ha ett lysande ordförråd men ändå välja att bruka svordomar. Gud gav ju människan fri vilja, eller hur?

F.ö. brukar jag stava min favoritsvordom "faen" eftersom jag då kan klämma in en svordom men samtidigt vara en smula litterär... hehehe.
Citera
2004-01-29, 23:45
Medlem
Tompalizers avatar
Lagom intressant:
På BB sa den där fransmannen kuk, vilket femman censurerade med ett pip. Sen sa någon annan knulla, men det var tydligen ok. Vad hände där? Hur är kuk värre än knulla?
Citera
2004-01-30, 00:29
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompalizer
Lagom intressant:
På BB sa den där fransmannen kuk, vilket femman censurerade med ett pip. Sen sa någon annan knulla, men det var tydligen ok. Vad hände där? Hur är kuk värre än knulla?
Knulla är väl övergripande, medan kuk är detaljnivå...
Citera
2004-06-03, 20:27
Medlem
taffies avatar
Svordommar i Svergie

Tycker ni som jag att vi brukar för mycket svordommar i svergie ? Vi använder ord som "fan" "jävlar och "hellvete" förjämnan i dagligt tal, frågan blir då: tjänar dessa svordommar sina syften? dvs. att uppröra och förskräcka dess åhörare och mål.

Svordommarna i Svergie är helt enkelt för mesiga, så mesiga att inga andra än religösa fundamentalister märker någon som brukar dem. Det måste vi råda bot på, vi måste helt enkelt få ut svordommarna ur finsalongerna. Detta görs enklast genom att bruka grövre svordommar, svordommar som spelar på något av de många tabuun som finns i Svergie. Kom gärna med förslag på fraser som får gemenemann att rycka till lite, lagliga som olagliga.

Här kan jag presentera min smått banala favorit:

JUDENEGER! ( en kombination två tabuun i en smäll, en 10 poängare? Passar till allt från tumspikningar till eftersläng, en personlig favorit.)

Svordommen ifråga spelar lite på den nazistskräck, som finns i Svergie idag, där ifrån kan säker ligen dess enorma effekt härledas...

Ja ja, nog om den. Ni har säkert egna favoriter eller åsikter kring ämnet, vad än är fallet kan ni iaf plutta ner det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in