Citat:
Ursprungligen postat av
M1159
Ja det gör det men någon "annan" kan inte köra den regelbundet då skall den försäkras på en "annan" du kan vara säker på att alla försäkringsbolag numera har uppmärksammat bluffen ägare/chaufför ofta händer inget förrän olyckan är framme då börjar stora utredningen, det har fler än "annan" fått uppleva.
Skulle det sedan vara så olyckligt att mamma saknar körkort så är det helkört redan från början.
Det är inget försäkringsbedrägeri förrän du försökt få ut pengar, så inget kommer hända förrän du krockar. Dessutom om man ser det från FBs sida: du betalar in minst 6k per år utan att ha rätt till några pengar vid en skada. Varför ska de upplysa dig om att det du gör är fel, så du slutar betala in pengar för en försäkring du inte har?
Citat:
Ursprungligen postat av
Armadas
Var med om 2 olyckor så försäkringsbolaget fick kontaktas.
Första gången blev jag påkörd och den andra körde jag själv av vägen. Blev aldrig något problem även fast jag körde. Hur ska de veta vem som kör bilen regelbundet?
När du blir påkörd är det ju motståendes FB som betalar, så där kunde du varit oförsäkrad utan problem. I andra fallet, bara att gratulera eller nåt. "Jag undkom en gång, det betyder alltså att det alltid är lugnt för alla" logiken köper jag inte riktigt dock.