2015-05-10, 20:24
Medlem
sgeddingagglis avatar
Min flickvän gav mig en vag beskrivning. Alltså en väldigt vag beskrivning. Nånstans i skarven 70-80tal, vid hennes tonår så höll hon tillsammans med en liten skara till vid något som de kallade "Svinberget". Inget officiellt namn alltså. Det låg ovanför nån park, kan ha varit stadsparken eller Vasaparken, fan vet vilket. Men man klev av vid St Eriksplan. Där låg nåt kok där de sålde "Gourmétrulle. Den här var tydligen gudabenådat god.

Alltså: Nån som vet nåt? Är det nån av er som satt sina små fula äckliga tänder i denna otroligt fina, superdupersmarriga rulle? Och framför allt annat: Nån som vet vad det var i denna fantastiska rulle?
Senast redigerad av sgeddingaggli 2015-05-10 kl. 20:35.
Citera
2015-05-10, 20:48
Medlem
Lodbrokers avatar
Den jag minns var en tunnbrödsrulle, där brödet värmdes och fick ett rejält lager smör. Rykande kokt potatis mosades mot brödet och skivor med grillad rostbiff lades på. Rostad lök. Isbergssallad och en rejäl klick "steppsallad". Närmaste smaken på den senare idag är Dallassallad från Rydbergs.
Citera
2015-05-10, 21:29
Medlem
sgeddingagglis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodbroker
Den jag minns var en tunnbrödsrulle, där brödet värmdes och fick ett rejält lager smör. Rykande kokt potatis mosades mot brödet och skivor med grillad rostbiff lades på. Rostad lök. Isbergssallad och en rejäl klick "steppsallad". Närmaste smaken på den senare idag är Dallassallad från Rydbergs.

Jajamen, den var det tydligen. Låter ju skitgott, ska prova att göra det. Tack för det, Lodbroker
Citera
2015-05-10, 21:37
Medlem
Mextremes avatar
Den verkliga klassikern för rullar,som dessutom fortfarande finns kvar, är ju Prestogrillen på Lidingö.
Det var här den första tunnbrödrullen föddes för cirka 45 år sedan.
De gör all mos själva på kokt pressad potatis. Idag finns det 28 olika varianter att välja mellan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in