Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-18, 20:25
  #1
Medlem
Nu har jag sökt genom hela forumet utan ett enda svar på detta. Tycker inte det hör hemma i instagramtråden heller då detta handlar mer om annat anser jag.

Är det möjligt att hacka instagram? Alltså utan att vara hacker/svinduktig på data?

Tillgång till användarnamn + kodad email kopplat till kontot dvs ex*mpel@ex*mpel.se finns.

Tillgång till surfplatta där instagramkontot varit aktivt finns

Kan qwerty vara det som gör att någon ser lösenord? Eller den sparar väl inte lösen?
Finns en lista någonstans i surfplattan över inlärda ord?

MYCKET tacksam för hjälp.
Citera
2015-05-18, 20:28
  #2
Avstängd
joonsjs avatar
Vad är qwerty?
Vad är en kodad email?

Du får förklara dig herr hack3r.
Citera
2015-05-18, 20:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joonsj
Vad är qwerty?
Vad är en kodad email?

Du får förklara dig herr hack3r.


qwerty är en funktion som loggar och sparar tidigare inskrivna ord.
Citera
2015-05-18, 21:08
  #4
Avstängd
joonsjs avatar
Vilken mejloperatör har ditt byte? @hotmail? @gmail? @?

Hur mycket vet du om ditt byte? Har du förnamn, efternamn och födelsedatum?

Vad är det för surfplatta?

Vet inte ens varför jag bryr mig om att svara. Det finns ingenting att vinna på att hacka en Insta, hacka hennes Facebook istället.
Citera
2015-05-18, 21:14
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joonsj
Vilken mejloperatör har ditt byte? @hotmail? @gmail? @?

Hur mycket vet du om ditt byte? Har du förnamn, efternamn och födelsedatum?

Vad är det för surfplatta?

Vet inte ens varför jag bryr mig om att svara. Det finns ingenting att vinna på att hacka en Insta, hacka hennes Facebook istället.


Mailen är live men misstänker att den är fake, alltså bara reggad...

Surfplattan android tab

har bara användarnamnet på instakontot...
Citera
2015-05-18, 21:35
  #6
Avstängd
UncleAndys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sif-Rud
Nu har jag sökt genom hela forumet utan ett enda svar på detta. Tycker inte det hör hemma i instagramtråden heller då detta handlar mer om annat anser jag.

Är det möjligt att hacka instagram? Alltså utan att vara hacker/svinduktig på data?

Tillgång till användarnamn + kodad email kopplat till kontot dvs ex*mpel@ex*mpel.se finns.

Tillgång till surfplatta där instagramkontot varit aktivt finns

Kan qwerty vara det som gör att någon ser lösenord? Eller den sparar väl inte lösen?
Finns en lista någonstans i surfplattan över inlärda ord?

MYCKET tacksam för hjälp.


vart kan man skaffa qwerty?
Citera
2015-05-18, 21:43
  #7
Medlem
scarlots avatar
Vill du hacka instagram? Eller ett instagram-konto?
Det är ju två väldigt skiljda saker. Har du mailen så prova med en "glömt lösenord"? Kanske?
Citera
2015-05-18, 22:13
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scarlot
Vill du hacka instagram? Eller ett instagram-konto?
Det är ju två väldigt skiljda saker. Har du mailen så prova med en "glömt lösenord"? Kanske?

Nej Kontot.
Jag har inte mailen.

qwerty är inbyggt i samsungenheter tror jag. alltså det är inget speciellt. Den kommer bara håg ord du skrivit tidigare och så kommer de upp som markerade när du påbörjar stavelser.
Den går att aktivera och avaktivera ...sök här på flashback finns trådar om det.
Citera
2015-05-19, 13:28
  #9
Avstängd
joonsjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sif-Rud
Nej Kontot.
Jag har inte mailen.

qwerty är inbyggt i samsungenheter tror jag. alltså det är inget speciellt. Den kommer bara håg ord du skrivit tidigare och så kommer de upp som markerade när du påbörjar stavelser.
Den går att aktivera och avaktivera ...sök här på flashback finns trådar om det.
Den loggar då inte lösenord isåfall.
Citera
2015-05-19, 14:00
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joonsj
Den loggar då inte lösenord isåfall.

Nä den gör inte det.

Är det någon som kan detta eller? Att det går är ju självklart. Frågan är bara hur och hur svårt det är.
Citera
2015-05-20, 19:36
  #11
Medlem
Tonmis avatar
*host host*

QWERTY, är den typ av tangentbord som som vi använder på datorer och smarttelefoner/surfplattor och visar på var tangenterna sitter... Det är med andra ord inte ett program i någons enhet som "loggar saker".

Namnet kommer dessutom också från de första sex bokstäverna på tangentbordet. Hujedamig.

Och nej du kan inte hacka ett instagram-konto.
Citera
2015-05-21, 20:53
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonmi
*host host*

QWERTY, är den typ av tangentbord som som vi använder på datorer och smarttelefoner/surfplattor och visar på var tangenterna sitter... Det är med andra ord inte ett program i någons enhet som "loggar saker".

Namnet kommer dessutom också från de första sex bokstäverna på tangentbordet. Hujedamig.

Och nej du kan inte hacka ett instagram-konto.

Hörrö Tonmi, du ska nog inte kasta sten i glashus. Jag är inte helt urväxlad.
Här finner du info om qwerty och JO, det sparar dina inlärda ord.
http://www.swedroid.se/forum/threads...rdlista.98388/

Nr 2.
Klart det går att hacka instagramkonton.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback