• 1
  • 2
2015-05-25, 14:50
Medlem
Sossarna vill kontrollera sjuka mera:

http://www.dn.se/ekonomi/regeringen-...trolleras-mer/

Diskussionsunderlag: r det en bra id. De flesta simulerar ju eller r det ett ingrepp iden personliga integriteten fr mnnsikor som redan har det svrt?
Citera
2015-05-25, 14:55
Medlem
Blygfisens avatar
En vrdels id.

Av min uppfattning s r de flesta som r sjukskriva utbrnda. Jag har jobbat inom Industri, logistrik och nu 1r inom lastbilsyrket.

Jag har sett otaliga mnniskor f slita som djur pga alla nedskrningar eller "effektiviseringar" som cheferna grna kallar det.

Det finns vl alltid folk som ska mygla, men p vilket stt ska en utbrnd person komma tillbaka snabbare i arbetet? r det vila som behvs s r det vila, r det ngon som r skadad och tvingas byta yrke i dagens Sverige s kan det vara ett rent helvete att f jobb.

Jag har brjat f problem med knt sedan jag brjade kra lastbil, bara p knappt ett r.
Om jag tvingas skola om mig s innebr det ca 5rs studier, d mina gymnasiekompetenser inte r ett dugg vrda i dagens samhlle.
Citera
2015-05-25, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
En vrdels id.

Av min uppfattning s r de flesta som r sjukskriva utbrnda. Jag har jobbat inom Industri, logistrik och nu 1r inom lastbilsyrket.

Jag har sett otaliga mnniskor f slita som djur pga alla nedskrningar eller "effektiviseringar" som cheferna grna kallar det.

Det finns vl alltid folk som ska mygla, men p vilket stt ska en utbrnd person komma tillbaka snabbare i arbetet? r det vila som behvs s r det vila, r det ngon som r skadad och tvingas byta yrke i dagens Sverige s kan det vara ett rent helvete att f jobb.

Jag har brjat f problem med knt sedan jag brjade kra lastbil, bara p knappt ett r.
Om jag tvingas skola om mig s innebr det ca 5rs studier, d mina gymnasiekompetenser inte r ett dugg vrda i dagens samhlle.
MEn vad ska vi gra med alla myglare d. Jagg jobbar 10 h dygn nr jag jobbar. Har ingen lust att jobba t dem som bara r lata!
Citera
2015-05-25, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Sossarna vill kontrollera sjuka mera:

http://www.dn.se/ekonomi/regeringen-...trolleras-mer/

Diskussionsunderlag: r det en bra id. De flesta simulerar ju eller r det ett ingrepp iden personliga integriteten fr mnnsikor som redan har det svrt?

Samma linje som nya arbeitpartiet moderaternas linje allts.
Arbeit macht frei
Citera
2015-05-25, 15:09
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
MEn vad ska vi gra med alla myglare d. Jagg jobbar 10 h dygn nr jag jobbar. Har ingen lust att jobba t dem som bara r lata!
Jag jobbar 12h om dagen nr jag vl jobbar och har inte heller ngon strre lust att betala fr andra.
Men att ge sig p dem svaga i samhllet r fel vg att g.

Infr kortare arbetsdagar, skapa mer arbeten, minska invandringen etc. Alla vgar r bttre att g n att straffkontrollera de sjuka. Jag personligen vill hellre stoppa invandringen i 10r och se hur det pverkar sveriges ekonomi. Men det r ett annat mne.

Nu framgick det inte fr mig exakt vad som skulle gras i artikeln i verkligheten, det nmndes inte hur man skulle f sjuka mnniskor tillbaka i arbetet.
Citera
2015-05-25, 15:19
Sjlvklart r det en bra ide. Ndvndig om vi gillar vr vlfrd. Finns hela arabklaner som lever gott p sjukpengar .. ftidspensioner m.m. som inte r minsta sjuka.
Citera
2015-05-25, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Sjlvklart r det en bra ide. Ndvndig om vi gillar vr vlfrd. Finns hela arabklaner som lever gott p sjukpengar .. ftidspensioner m.m. som inte r minsta sjuka.
S den personliga integriteten r bara nys?
Citera
2015-05-25, 15:24
Citat:
S den personliga integriteten r bara nys?

Personliga integriteten kan flyga och fara nr det r jag som betalar personens lyxliv via skatt.

Vill du ha personlig integritet s skaffa ett jobb och tjna egna pengar. D kommer jag inte ens titta t ditt hll.
Citera
2015-05-25, 15:26
Medlem
Citat:
Personliga integriteten kan flyga och fara nr det r jag som betalar personens lyxliv via skatt.

Vill du ha personlig integritet s skaffa ett jobb och tjna egna pengar. D kommer jag inte ens titta t ditt hll.
S du menar att om du blir sjuk s har du inte rtt till ngon integritet?
Citera
2015-05-25, 15:45
Citat:
S du menar att om du blir sjuk s har du inte rtt till ngon integritet?

Nej jag menar det jag skrev.
Citera
2015-05-25, 15:53
Medlem
Citat:
Nej jag menar det jag skrev.
S du menar att det bara gller andra? Ja att de fr ge upp sin integritet medan du inet har den skyldigheten?
Citera
2015-05-25, 16:18
Bannlyst
Om det hr betyder att de jagar fuskande invandrare med piska s r det en bra id, men vi vet alla att de enda som kommer jagas r svenskar, drfr r det en dlig id.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in