Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-26, 14:44
Medlem
Snapcounts avatar
Tydligen sporrade utav försäljnings framgången med remaken av RE1, så har capcom bestämt sig för att göra en remake på Zero. Den skall utges i början på 2016.

Själv spelade jag aldrig Zero (hade "fel" konsol), så jag ser fram emot denna tidigare titel. Resifans skall ju gilla denna titel, så antar att det är "bra skit". Den utges på : PS3, PS4, Xbox one, Xbox 360 och PC.

http://www.capcom-unity.com/brelston...-team#comments

Lite offtopic men på videon så ser man produktions teamet hålla upp en växt.., det är en "green herb", vad är det för växt egentligen ?

Så.., är andra sugna på en remake på Zero ?
Citera
2015-05-26, 16:32
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tydligen sporrade utav försäljnings framgången med remaken av RE1, så har capcom bestämt sig för att göra en remake på Zero. Den skall utges i början på 2016.

Själv spelade jag aldrig Zero (hade "fel" konsol), så jag ser fram emot denna tidigare titel. Resifans skall ju gilla denna titel, så antar att det är "bra skit". Den utges på : PS3, PS4, Xbox one, Xbox 360 och PC.

http://www.capcom-unity.com/brelston...-team#comments

Lite offtopic men på videon så ser man produktions teamet hålla upp en växt.., det är en "green herb", vad är det för växt egentligen ?

Så.., är andra sugna på en remake på Zero ?

Fan vet vad det är för planta, men den är verkligen lik green herb i spelet. Jag tror jag står över denna remake. Har spelat alla de ursprungliga RE på flera olika plattformar från ps1 och framåt, och jag tycker inte remakes på dessa tillför något.
Citera
2015-05-27, 16:41
Medlem
mbois avatar
Goda nyheter ifall det är en riktigt remake och inte bara HD upplösning. Zero kan jag rekommendera alla som har en Gamecube att spela ifall man är RE-fan.
Citera
2015-06-15, 01:00
Medlem
Tycker det är dags för folk att sluta kalla dessa HD remastered utgåvor för remakes. Tomb Raider Anniversery är en remake , detta är det inte.
Senast redigerad av yokisuci 2015-06-15 kl. 01:04.
Citera
2015-06-16, 00:54
Medlem
mbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Tycker det är dags för folk att sluta kalla dessa HD remastered utgåvor för remakes. Tomb Raider Anniversery är en remake , detta är det inte.
Är det så? Bara HD ? Ingen remake ?
Citera
2015-09-01, 21:35
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mboi
Är det så? Bara HD ? Ingen remake ?

Det är nog mera HD över slanten om man säger så.., får se vad det blir.

(men.., som en fan över de tidiga titlarna som jag är.., så har jag inget problem att SKAMLÖST promota de )

Tydligen skall det komma ut en "combo" hardcopy med den nygamla RE 0 och RE 1 i slutet på januari-16...(lite oklart på datum vilken källa man går på), steam så får man vänta lite längre.

I den "nya" versionen så skall man även kunna spela "Wesker mode" tillsammans med Rebeca Chambers.., blir lite fel enligt mig. Ada Wong borde haft den rollen.., är fortfarande oklar på vad "Wesker mode" egentligen innebär i storyn..

Sen så förefaller Wesker även ha "superhuman" styrka.., blir fel enligt mig.

Wesker mode : https://www.youtube.com/watch?v=0GfJrobVr0E
Senast redigerad av Snapcount 2015-09-01 kl. 21:47.
Citera
2015-11-07, 18:39
Medlem
Snapcounts avatar
En liten bump igen då..

Såg häromdagen en video där man "körde på", tydligen så har man inte introducerat lådorna där man kan spara sina upphittade grejer, ex : ammo, herbs, etc..

Utan att på själva spelkartan ser man, var man har dumpat av sina grejer..
Citera
2018-10-03, 17:30
Medlem
Jonipoons avatar
Jag har totalt kört fast i kyrkan där man ska döda den gigantiska fladdermusen. Jag kör som Billy på normal difficulty men det spelar ingen roll hur mycket jag skjuter, den jäveln vägrar dö och jag blir alltid upplockad och attackerad. Det är fullkomligt löjligt vad svårt detta spelet är. Och inga gröna växter har jag heller, allt är slut. Hur fan gör man??
Citera
2018-10-04, 09:21
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Jag har totalt kört fast i kyrkan där man ska döda den gigantiska fladdermusen. Jag kör som Billy på normal difficulty men det spelar ingen roll hur mycket jag skjuter, den jäveln vägrar dö och jag blir alltid upplockad och attackerad. Det är fullkomligt löjligt vad svårt detta spelet är. Och inga gröna växter har jag heller, allt är slut. Hur fan gör man??

Minns inte fighten i detalj men jag körde med granatkastaren vilket han dog på efter 4-5 skott tror jag.
Citera
2018-10-04, 11:21
Medlem
Citat:

Bara att nöta på... eller börja om från början. Förövrigt ett helt okey spel, varvat det många gånger.
Citera
2018-10-04, 12:09
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

Att inte ha några herbs sparade till bossar är oklokt, men det går att klara. Stå kvar vid altaret och försök skjut aset precis innan den försöker ta dig. Han behöver inte många träffar från granatgeväret, men hagelbössan går bra. Det är de små jävlarna som blir problemet om du inte har herbs kvar, men det är absolut möjligt att klara, men inte spring inte runt en massa utan bara koncentrera dig på att få in träffarna. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in