2015-05-27, 22:16
Medlem
MadMoneys avatar
Precis som rubriken lyder.
Citera
2015-05-27, 22:24
Medlem
Bichooos avatar
Inte så stor. Skillnaden är nog större och intressantare att observera mellan män och män samt kvinnor och kvinnor.
Citera
2015-05-28, 05:41
Medlem
Kvinnor: I'll be better without you
Man: I can't live without you
Citera
2015-05-28, 12:14
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janyny

Mycket intressant fenomen. Tank pa detta lange men aldrig riktigt hort nagon annan reflektera over det. Varfor ar det sa?
Citera
2015-05-28, 13:16
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:

Sammanfattar inte de där två meningarna ytterligheterna i män och kvinnor, eller snarare vad respektive kön uppmanas att "bli bättre" på av samhället.

Kvinnor uppmanas vara starka och självständiga i större grad
Män uppmanas att visa mer känslor och "svaghet".

Typ?
Citera
2015-05-28, 18:18
Medlem
MadMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Sammanfattar inte de där två meningarna ytterligheterna i män och kvinnor, eller snarare vad respektive kön uppmanas att "bli bättre" på av samhället.

Kvinnor uppmanas vara starka och självständiga i större grad
Män uppmanas att visa mer känslor och "svaghet".

Typ?
Det låter väl logiskt. Men är det verkligen så att respektive kön uppmanas till att bli ''bättre'' av samhället? Jag menar det finns ju dom som fortfarande lever i det här tänkandet om att män ska vara starka och inte visa känslor samtidigt som kvinnorna ska vara beroende av männen. Tror du samhället har förbättrat sig när det gäller denna aspekt?
Citera
2015-05-28, 22:52
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadMoney
Det låter väl logiskt. Men är det verkligen så att respektive kön uppmanas till att bli ''bättre'' av samhället? Jag menar det finns ju dom som fortfarande lever i det här tänkandet om att män ska vara starka och inte visa känslor samtidigt som kvinnorna ska vara beroende av männen. Tror du samhället har förbättrat sig när det gäller denna aspekt?

Det vet jag inte, bara utifrån de 2 exempel på textrader så slog det mig att innebörden i respektive formulering följer det man ofta hör är det negativa med respektive kön.

Att kvinnan är för svag och icke-självständig och att mannen är för känslokall och inåtriktad.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-05-28 kl. 23:13.
Citera
2015-05-28, 22:53
Bannlyst
Citat:

Precis så är det faktiskt. Jävla feminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in