2015-05-30, 19:37
Medlem
Tjenare Flashback

Jag har ett problem med min MacBook, jag misstnker att jag har ftt ngot stort virus och till slut s kraschade datorn, jag frsker komma in p den men kommer inte ens in p skrivbordet. Jag skulle vilja terstlla den eller ngot fr att komma in i datorn igen men r vldigt oteknisk s om ngon kan frklara hur gra?

Mvh
Citera
2015-05-30, 21:44
Medlem
Exakt hur kommer du inte in p datorn? Kommer inloggningsfnstret upp, dr man skriver in sitt lsenord? Eller r skrmen svart?
Citera
2015-05-31, 08:34
Medlem
Du har absolut inte ftt ngot virus utan mer troligt att det r ngot fel p installationen av OS X.
Men eftersom du varken talar om vilken modell p dator och version av OS X du har r det svrt att tala om exakt vad du kan gra.
Men ls hr. https://support.apple.com/sv-se/HT201314
Citera
2015-05-31, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skierfe
Exakt hur kommer du inte in p datorn? Kommer inloggningsfnstret upp, dr man skriver in sitt lsenord? Eller r skrmen svart?

Kommer inte ens in till inloggningsfnstret, utan nr jag startar datorn r det bara en jordglob och sedan hnder inget mer...
Citera
2015-05-31, 20:37
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akzye
Kommer inte ens in till inloggningsfnstret, utan nr jag startar datorn r det bara en jordglob och sedan hnder inget mer...

Jordglob... d r det Recover Mode r den ansluten till internet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in