Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-02, 10:59
Medlem
EggBoxJuans avatar
Nytt skräckspel av FrictionalGames som släpps till PC/PS4 under 2015.
Ser ut att påminna en del om Alien Isolation med samma betoning på problemlösning.
Har tydligen funnits teasers och trailers ett bra tag men jag själv har precis uppmärksammat att det är på väg.
Ser ut att vara spännande och fina miljöer och det skulle vara fantastiskt att få sätta klorna i det nu innan man får reda på för mycket om storyn.

Finns 12 minuter gameplay här:
http://somagame.com/info.html

https://www.youtube.com/watch?v=8jo3Rjq2e5w

https://www.youtube.com/watch?v=DU-qEaG98Lc
Citera
2015-06-02, 11:07
Medlem
psylophones avatar
Har själv hållit koll på detta under det senaste året men inte sett 12 minuters videon tidigare. Tror detta har potential bli ett riktigt bra spel! En värdig efterföljare till Amnesia hoppas jag.

Intressant vinkel de ska ha på det tycker jag, det här med medvetande o.s.v.
Citera
2015-06-22, 18:24
Medlem
psylophones avatar
Släpps den 22 september ser det ut som:

https://www.frictionalgames.com/site/
Citera
2015-06-22, 19:32
Medlem
Verkar grymt.
Citera
2015-06-22, 19:34
Medlem
uh-huhs avatar
Vekar lovande,ska absolut pröva at'
Citera
2015-09-20, 20:37
Medlem
Efter att ha kollat igenom första sidan på "Spel: allmänt" och inte hittat SOMA bland titlarna så känns det nästan som mitt uppdrag att återuppliva tråden lite, då SOMA släpps om lite mindre än 2 dagar. Hur känns det, har ni kollat igenom de nya videorna på youtube som Frictional Games har lagt upp? Själv vill jag inte läsa så mycket om spelet då det känns mer spännande om man dyker in i en upplevelse utan så mycket kunskap/information. Är även ganska hypad vid detta läget då Amnesia: The Dark Descent är faktiskt ett av mina favoritspel, kommer bli spännande!
Citera
2015-09-20, 22:49
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elemente
Efter att ha kollat igenom första sidan på "Spel: allmänt" och inte hittat SOMA bland titlarna så känns det nästan som mitt uppdrag att återuppliva tråden lite, då SOMA släpps om lite mindre än 2 dagar. Hur känns det, har ni kollat igenom de nya videorna på youtube som Frictional Games har lagt upp? Själv vill jag inte läsa så mycket om spelet då det känns mer spännande om man dyker in i en upplevelse utan så mycket kunskap/information. Är även ganska hypad vid detta läget då Amnesia: The Dark Descent är faktiskt ett av mina favoritspel, kommer bli spännande!

Efter att ha varit tokhypad inför det som sen visade sig vara totalt fiasko, Amnesia: A machine for pigs , som de gjorde för några år sedan så vill jag inte ha för höga förväntningar denna gång
Citera
2015-09-20, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
Efter att ha varit tokhypad inför det som sen visade sig vara totalt fiasko, Amnesia: A machine for pigs , som de gjorde för några år sedan så vill jag inte ha för höga förväntningar denna gång
Instämmer med att aamfp far ett fiasko, men det var faktiskt utvecklat av ett annat företag också, The Chinese Room, vilket många anser vara källan till varför det blev som det blev.
Citera
2015-09-20, 23:18
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elemente
Instämmer med att aamfp far ett fiasko, men det var faktiskt utvecklat av ett annat företag också, The Chinese Room, vilket många anser vara källan till varför det blev som det blev.
Låt oss hoppas det. Kommer hålla utkik i tråden efter lite recensioner när spelet kommit ut.

edit: Innan jag spelar så jag vet om det är värt det
Senast redigerad av calina85 2015-09-20 kl. 23:20.
Citera
2015-09-21, 17:02
Medlem
psylophones avatar
Hoppas mycket på det spelet! Har redan köpt det så imorn kväll blir det till att testa. Från det jag sett från trailers och screenshots så verkar det riktigt lovande. Jag spelade aldrig "A machine for pigs" då det fick så dålig kritik men då detta ju trots allt varit helt utvecklat att Frictional games och inte är ett samarbete mellan dem och the Chinese room så hoppas jag på ett lika välgjort spel som Amnesia TDD. Nåväl får väl se imorn hur bra det är.

Märkligt att man kan tycka det är roligt att skrämma sig själv egentligen...
Citera
2015-09-21, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psylophone
...
Märkligt att man kan tycka det är roligt att skrämma sig själv egentligen...
Detta är så sant, på något sätt vill man undvika läskiga situationer, men ändå så dras man till dem... Mystiskt.
SOMA har nu 11 reviews på Metacritic.com, där alla är positiva http://www.metacritic.com/game/pc/soma. Just nu har spelet ett metascore på 87, vilket är jävligt bra imo. Själv kommer jag att spela spelet i natt när det släpps... Hör av mig imorgon med mina första tankar om spelet.
Citera
2015-09-21, 21:25
Medlem
EggBoxJuans avatar
Märkligt att man hör/ser så lite om spelet så här nära release.
Nästan som om de inte vill få det sålt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in