Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-03, 13:11
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Det ryktas att det tredje spelet i serien ska visas på E3 i sommar.

http://www.vg247.com/2015/06/02/sour...-announcement/
Citat:
Namco will announce Dark Souls 3 at E3, a source familiar with the matter has told VG247.

Inte så mycket att gå på, så om det är sant eller inte märker vi väl om några veckor. Enligt ryktet ska Hidetaka Miyazaki vara tillbaka igen vilket är jävligt fint.

Vad vill ni ha i ett Dark Souls 3? Jag ser hellre att de går tillbaka till rötterna i det första spelet än fortsätter på det andra.
Citera
2015-06-03, 16:11
Medlem
Nihennas avatar
Tvekar.

Om de visar upp det lär de ha jobbat på det i några månader. Bloodborne släpptes för bara 3 månader sedan vilket Miyazaki ledde. När skulle han ha haft tid för att leda arbetet kring ett eventuellt DS3?

Bloodborne kommer ju få DLC också som jag antar att Miyazaki styr rodret över.
Citera
2015-06-03, 16:28
Medlem
Lite tveksam om det redan är dags för ett nytt DS3, men vem vet.
Citera
2015-06-03, 20:05
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Tvekar.

Om de visar upp det lär de ha jobbat på det i några månader. Bloodborne släpptes för bara 3 månader sedan vilket Miyazaki ledde. När skulle han ha haft tid för att leda arbetet kring ett eventuellt DS3?

Bloodborne kommer ju få DLC också som jag antar att Miyazaki styr rodret över.

Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Lite tveksam om det redan är dags för ett nytt DS3, men vem vet.

Jag tänkte spontant likadant men de har ju i princip pumpat ut spel.

DeS 2009
DaS 2011
DaS2 2013
BB 2015
DaS3 2016-2017?
Citera
2015-06-03, 20:23
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Jag tänkte spontant likadant men de har ju i princip pumpat ut spel.

DeS 2009
DaS 2011
DaS2 2013
BB 2015
DaS3 2016-2017?

Miyazaki jobbade inte med DS2 så det var 4 år mellan DS1 och DS3.

Jag tror definitivt att ett DS3 kan utannonseras, tror bara att det är B-team som utvecklar det, som 2an. Vilket inte är mig emot för jag tycker att 2an är lika bra som 1an på alla punkter förutom att viss leveldesign var skum (vulkan och slott uppe bland molnen? ) och att det var lite väl med humanoid-bossar.

Dock tror jag på release tidigast hösten 2016.
Citera
2015-06-04, 10:11
Medlem
LastCaresss avatar
Ja tack, det är en perfekt anledning för mig att spela igenom ds2 på ps4 när jag är klar med bb.
Citera
2015-06-04, 11:15
Moderator
^Eazs avatar
Hm, vad vill jag se.

Först vill jag säga att jag tycker DS2 fick oförtjänt mycket skit. Jag gillade det. Ja, DS1 var bättre, men tack vare hur djävla bra DS1 var, så satte vi fans ribban väldigt högt när DS2 släpptes.

Hade gärna sett en blandning av 1:an och 2:an.

Jag gillade att man hade många val redan i början i tvåan, men gillade inte hur linjärt det blev senare i motsats till ettan som var tämligen linjärt i början för att senare öppna upp sig.

Combat systemet får gärnar omarbetas lite. När man slagits mot ett par bossar så kändes det hela väldigt lätt + jag hade gärna sett någon typ av scaling på bossarna, så gärna annan typ av bossar än "kryp upp så nära röven som möjligt och hack'n'slash.

Jag fastnade ofta i "farm mode" när jag hittade en build/ett vapen jag ville testa vilket gjorde mig till överlvlad när jag väl nådde bossen vilket tyvärr gjorde många bossar triviala. Ja, mitt fel men detta hade man kunnat undvika om man scalade bossarna lite. Säger inte att bossarna ska följa din level exakt, men en viss typ av scaling.
Citera
2015-06-04, 11:23
Medlem
Nossleus avatar
Kanske blir Bloodborne 2? Miyazaki bestämmer vägen och "B-teamet" skapar helt OK efterföljare.
Citera
2015-06-06, 01:25
Medlem
Nihennas avatar
https://www.dropbox.com/sh/6t9cawwfr...3.23.18%5D.jpg

Bilder på ett spel som påstås vara DS3.

Tja, mer Souls är väl aldrig fel?

Men jag tvekar fortfarande till att Miyazaki leder utvecklingen utav det. Är nog B-team som 2an, vilket inte gör mig något alls för jag älskar 2an.
Citera
2015-06-06, 07:09
Medlem
Distruktions avatar
Känner ingen hype alls. Tycker att de kunde börja arbeta på en helt ny IP istället. Vad mer finns det att utveckla inom Dark Souls egentligen? Dark Souls 2 förstörde i princip storyn med tanke på att allt går i en evig loop hela tiden tydligen. 2an kom ut i våren 2014, släppte tre DLCs och sedan en remaster och nu är redan uppföljaren på gång. Tycker det osar cashgrab på flera mils avstånd..
Citera
2015-06-06, 11:58
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Distruktion
Känner ingen hype alls. Tycker att de kunde börja arbeta på en helt ny IP istället. Vad mer finns det att utveckla inom Dark Souls egentligen? Dark Souls 2 förstörde i princip storyn med tanke på att allt går i en evig loop hela tiden tydligen. 2an kom ut i våren 2014, släppte tre DLCs och sedan en remaster och nu är redan uppföljaren på gång. Tycker det osar cashgrab på flera mils avstånd..

Demon Souls 2009
Dark Souls 2011
Dark Souls 2 2014
Dark Souls 3 inte ens ett releasedatum än men knappast tidigare än hösten 2016

Jag vet inte vad du tycker len jag tycker allt att 2-2 1/2 år mellan varje spel är okej.

Bloodborne räknar jag inte då det är såpass annorlunda och inte ett Souls-spel.
Citera
2015-06-06, 14:35
Medlem
Nihennas avatar
Blä för att man inte kan redigera gamla inlägg.

Ville tillägga;

Ang. storyn, om du tittar på några av bilderna så ser det ut som världens undergång på riktigt. Kanske någon som försöker göra en "Witch of Izalith 2.0" och fuckar upp världen ännu mera .

Sen förstår jag inte de som spelar DS FÖR storyn. Jag håller med om att huvudstoryn är helt okej när man tänker efter (långt ifrån så fantastisk som fanboys vill få det till dock), men det är framför allt historierna om t ex The iron King, Sir Alonne, Pinwheel osv jag gillar mest. Men även där är det inte det jag spelar spelen för, det är för att döda svåra bossar med ett näst intill perfekt stridssystem med stort omspelsvärde som man spelar Souls, enligt mig iaf.

Så det gör verkligen ingenting om de släpper femtioelva Dark Souls för mig så länge det är annorlunda spelen emellan. Gameplayet är så genialt jämfört andra spel som släpps ofta (generiska FPS främst) att det lätt kan ursäktas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in