Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-06, 20:34
  #1
Medlem
Enkel fråga; vilka klubbar, intresseföreningar etc finns för oss som är intresserade av inomhusväxter?
Ett forum där man kan köpa, sälja, byta, diskutera mm?
Citera
2015-06-06, 23:01
  #2
Medlem
Det finns sällskap för det mesta. Kolla perlargon/porslinsblomm osv.
Citera
2015-06-07, 08:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Det finns sällskap för det mesta. Kolla perlargon/porslinsblomm osv.


Tack snälla, jag har sett det, men tänkte något slags allmänt forum för alla typer av krukväxter...
Citera
2015-06-07, 15:17
  #4
Medlem
edse1991s avatar
På odla.nu finns ett underforum som är inriktat på krukväxter (några av de andra underforumen kan också vara till hjälp).

http://forum.odla.nu/index.php?showforum=16
Citera
2015-06-07, 21:00
  #5
Medlem
Disciplinas avatar
Alltomträdgård.se har om jag inte misstar mig också ett underforum specifikt för kruväxter, och även ett forum specifikt inriktat mot byteshandel. Om TS däremot söker en lite mer fysisk "klubb" är jag tveksam angående vad som erbjuds.
Citera
2015-06-07, 23:36
  #6
Medlem
Man tackar för förslagen, det ser lovande ut!
Citera
2015-06-08, 09:48
  #7
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Kolla på facebook, där finns det mesta. Finns säkert krukväxtgrupper med skottbytande osv. Kanske man skulle vara med...
Citera
2015-08-13, 21:20
  #8
Medlem
Sällskap som jag vet finns/funnits:
Pelargonsällskapet
Fuchsiasällskapet
Saint Paulia klubben
Bonsaisällskapet

Vet inte om Hoya-nördar också sällskapar?

De botaniska trädgårdarna har väl vänföreningar också kan jag tänka mig?

Jag skulle tippa att en medlem av något sällskap bör ha ett intresse för andra växter än de sällskapet omhuldar också. Om de har något forum/hemsida/facebooksida så bör de ha avdelning för andra växter också.

Om man vill ha tag i växter kan jag rekommendera tradera, där finner du både vanliga och ovanliga växter.
Själv fick jag t.ex. tag i en jasminum sambac där efter mångårigt letande.
Citera
2015-08-16, 21:09
  #9
Medlem
Disciplinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cointreau
Sällskap som jag vet finns/funnits:
Pelargonsällskapet
Fuchsiasällskapet
Saint Paulia klubben
Bonsaisällskapet

Vet inte om Hoya-nördar också sällskapar?
Den typen av sällskap finns det förstås också gott om. Svenska orkidéentusiaster har ju om jag inte missminner mig ett stort antal sällskap, dels regionala och dels rikstäckande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback