Citat:
Ursprungligen postat av
Ruggedo
Jag kan garantera dig att jag inte suttit här och argumenterat om det fanns en tydlig spik. Du ser inte mig i andra trådar. Jag har inget intresse av kriminologi, rättsfall eller att argumentera i konspirationstrådar. Det är mycket besynnerlig slump att jag ens finns som medlem här, vilket jag öht inte tänkt.
Mitt intresse för detta fall är just det mystiska försvinnandet med en moped med nyckeln kvar i tändningslåset. Att jag fortsatt följa tråden och fallet är alla konstigheter och mystik som kringgärdar det. SOG. Militärer. Yppandeförbud. Sekretess. Godsägare. Rykten och spekulationer. Som hämtat ur en dålig deckarroman.
Du tror inte att det är mer i din hjärna denna mystik sitter? Att just du själv formar mystiken så att det snarare framstår som en dålig deckarroman.
Sekretess har inte ett skit med saken att göra - det är samma sekretess som vid andra rättsfall. Godsägaren är hans arbetsgivare och inte ett dugg märkvärdigt.
Rykten och spekulationer har inget relvant att tillföra förundersökningen, SOG likaså.
Militär gjorde eftersök som sker annars - enda skillnaden var att hennes fars vänner hjälpte till. Likaväl som andra arbetskamrater skulle gjort om de så arbetar inom räddningstjänst eller annat.