Citat:
Ursprungligen postat av
CatTheHunter
läs inläggen det är inte så svårt
![Smile](https://static.flashback.org/img/smilies2/smile1.gif)
resten får du räkna ut, men markerar som andra bara en teori med tanke på avsaknad av fingeravtryck.
Vad är det du gräver efter, och tror att du ska få ut?
Om du tänker logiskt så finns inte det du efterfrågar i den
crowd du befinner dig i.
Om du börjar från slutet så har du fakta. Neros fingeravtryck finns från tidigare brott, eller kanske från passansökan, i mer än en identitet.
För att veta det har polisen tagit Neros fingeravtryck under tid de haft honom i förvar. Det betyder att i samband med att Nero var misstänkt för Lisa Holm mordet, kunde polisen ta hans fingeravtryck för att jämföra och hitta redan registrerade fingeravtryck.
Det betyder, om du tänker så det knakar och gör ont, att det finns kvar mönster på Neros fingrar som ger avtryck!
Slutsatsen blir att Nero inte lämnade fingeravtryck vid mordet, för att det ingick i planen att inte åka dit. Det var ett planerat mord, och det visar också den omständigheten att han antagligen täckt lastutrymmet i bilen med byggplast, för där fanns det inte heller spår.
Men som alltid när idioter och brottslingar har en plan så brukar det skita sig, och i Neros fall var det DNA som han inte hade koll på. Vi lever i en tid av partiklar och vetenskap som gör avståndet mellan brottslingar och tekniken evinnerligt stor.
Detta är ett ämne som gått flera varv i tråden, och jag är säker på min sak, att Nero har fingeravtryck, men att det saknas fingeravtryck från honom i bevisningen. Det kan bero på att det inte hittades några där de letade, eller att på ytor där fingeravtryck kunde ha lämnats så var Nero försiktig eller så hade han just i detta tur!
Nu spekulerar jag. I somras när denna diskussion aktuell, var jag extra observant en dag i trädgården, eftersom jag tvingar mig själv att ha handskar för att inte skada händerna. Men per automatik åker handskarna av när jag ska binda eller tejpa, om jag inte har blå lite dyrare kirurghandskar som man köper på Lantmännen. Som är dyra för att vara engångshandskar. Det finns mer eller mindre bra engångshandskar överallt.
Min slutsats är att det är kuriöst att Nero lyckades att inte lämna fingeravtryck, men det spelar ju ingen roll i sak, eftersom han lämnade blod. Frånvaron av fingeravtryck visar på att han var försiktig och planerade för att inte åka fast. För en snubbe som tittar på TV och ser CSI har han lärt sig om fingeravtryck, men DNA är för komplicerat.
Resonemang kring om fingeravtryck eller DNA som bevisning kommer inte ge PT! Det är förekomsten av DNA som är bevis. Avsaknaden av fingeravtryck bevisar bara att Nero inte lämnade fingeravtryck. Svårt?