2016-02-18, 18:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Ok jag försöker svara på dina frågor och komma med en sammanställning. Du svarar inte speciellt väl på de frågor du får överhuvudtaget. Utan väljer att bara ställa nya frågor. När du redan har svaren i de gjorda inläggen. Jag ser inte poängen med enkelspårigheten.

Varför skulle Nerijus mitt i en orimlig handling plötsligt börja bli rimlig? Osv. Varför inte komma med en bättre sammanställning själv i stället för att bara vara kritiskt mot det som skrivs och har underbyggnad i spårbilden?

Du får ha den här debatten för dig själv. Du lägger upp bollen för gräl och det får du ha med någon annan tjena.
Det orimliga är det jag reagerade på: överleva en hängning och sen återupplivningen du skrev om.
Det har ingenting med att NB agerar orimligt att göra. Jag ifrågasätter via fysiologi.
2016-02-18, 18:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Självklart går den att stänga. Det är bara att föra ner handtaget på spanjonettlåset i på ena dörren och sen dra igen nästa dörr.
Sid 668:
Citat:
Garagedörrarna saknade handtag och lås och öppnades/
stängdes från insidan med ett spanjolettlås, vilket höll båda dörrarna tillstängda.
(egen fetstil)
2016-02-18, 18:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Sid 668:
(egen fetstil)

Den stängs precis som jag skrev via att låset förs ner på ena dörren via ett handtag och ner i ett hål i nedre delen. Därför är det fullt möjligt att dra igen dörren och gå ut den vägen.

Detta är ett sånt lås:
http://www.dorrkatalogen.daloc.se/im...ljer_S66_5.jpg
2016-02-18, 18:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Och i detta läge vill han inte kosta på sig mera trams och risk att förlora bytet - han slänger resolut upp henne över axeln eller greppar henne bakifrån runt höfterna med den ena armen och springer bort till förrummet. Kniven kan han ändå ha i handen. Att han kan göra så, har vi utrett otaliga gånger och t o m hittat förevigat på Youtube. Obs, detta är ingen 99 %-hypotes, bara ett uppslag.
Ja, antingen upplyft och buren dit genom stalldelen (låsta armar) - eller förd via att ha en kniv mot strupen. Hon är liten jämfört med honom så det lär inte ha varit värst komplicerat. Att han hade en kniv tar jag för troligt iom att han lär ha skurit ner henne sen.
2016-02-18, 18:40
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Frånvaron av punktblödningar samt att snörfårorna var uppåtgående pekar dock på att det i Lisa Holms fall rört sig om hängning som dödsorsak.

Det är tydlig fakta för mig och då tar det inte 20 sec innan man dör men fortsätt du gärna att trolla

Njae, du menar nog en riktig hängning där nackkotan knäcks. Det är en stor konst att göra detta på rätt sätt och det tror jag inte NB om.

https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4ngning
2016-02-18, 18:41
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
MIN TEORI:

En debattör skrev att NB inte kunde ha sex om han inte var bakfull. Utifrån det:

NB drack på fredag 5/6 (samma dag som Lena ägarinnan till caféet så ölburken utanför ladan?) för att han tänkt ge sig på Adriana och utföra samma dåd på lördag 6/6, som med LH, men inne i kopplingsstationen cirka 7 x 7 meter stor byggnad. Det går en väg dit från NB:s hem och han kände mycket väl till joggerskans rutiner. Men det gick inget vidare för hon anade oråd så han fick nöja sig med sex med IB på lördag kväll. Måste ha druckit på lördag igen efter sex med IB, för att bli bakfull igen söndag 7/6 då han lyckades med sitt planerade dåd.

Situationen söndag 7/6:
LH gick över vägen till ladan självmant med hjälmen på armen för NB ropade Lisa, (ev. en GM till väntade tills hon kom in). Det som skall ha varit KLART som LH sa tog 4 minuter, 18.22-18.26 enl. tidigare uppgifter. Att gå till ladan tar inte många sekunder, och antagligen var det simulerad "hjälp" hon skulle bidraga med i planering och som hennes far hörde i mobilen. Det sista livstecknet från henne.
Sen övermannades hon med ett slag skuldror el. spark mot knä. Förklarar smutsiga kläder som blev till när hon for omkull. In till brunnen där handsken åker av, snara läggs runt hals och hon tejpas. Man hittade rulle och tejpbit där.
Vidare in i dörren med orange vägg, där faller örhänge av och rätt igenom ladan till slakthuset, genom svängdörren. Örhänget kan ha suttit kvar i tejpen men lossade där hon hängdes.
Där inne bär NB henne fram mot röret, kastar över snöret och drar upp henne.
Hon fäktar med armarna och försöker komma loss, tar i rep runt hals och det har börjat blöda och därför får hon blod på handen/händerna. Håller med en hand så hon ska få luft innanför snaran mot halsen och försöker känna om hon kan komma loss uppåt och lämnar blod på rep. NB tar sin lampkupa lägger sin sats. När hon är död, skär han ner henne från markhöjd där han står. Kvar sitter rester av repet som han också skär ner. Han lyfter henne in i rum med diskhon där byggplast ligger och lägger kroppen där och kastar repstumpar lite slarvigt på diskbänken. Öppnar sedan dörr i samma rum och bär ut kroppen till ett fordon, bil? traktor? Traktorskopan kan hissas så ingen ser vad som ligger i den vid frakt till byssjan. Resten vet ni.......

Varför inte kasta in hjälm och jacka i skåp där hon förvarades? Hennes tillhörigheter som mobil kan man ju förstå, för hon skulle inte hittas om man kunde spåra den, därav utmed vägar. Kort och andra tillhörigheter för att avleda uppmärksamheten precis som när NB talar om att området redan var genomsökt.

Konstigt att ingen trampade ner örhänge man hittade först där det sprang både polis hund och folk innan det avspärrades? En sån liten sak försvinner lätt i jord.

Men som sagt, bara en teori. Vad tror ni?
Inte riktigt så. Han får över henne på ngt vis, visar att MJAUUU en katt sitter fast. Övermannar henne, sparkar henne i knävecken, hon faller, han lyfter upp henne i jackan som han samtidigt vränger ut och in dvs låser armarna, snaran snabbt över huvudet, örhänget ryker av, håller för munnen och drar in LH t mjölkrummet, tejpar runt ansikte, huvud. Andra örhänget lossade men ligger innanför jackan och faller ut då han bär ut henne. Andre änden av repet slås 3 ggr runt röret, byxor dras ned, tröja upp, ena ögat otejpat så tjejen "ser" fortfarande vad som sker. Hon blir medvetslös av tejpningen och faller därmed hängs. Död. Min teori. Tror bröderna drack 6/6 och därmed var han pilsk den 7:e. Inga gafflar, lastare har varit med i bilden. Betänk allt skedde mellan 18:26 till 19:35 ca och runt den tiden hade NB utfört allt inkl. Martorp och HEM.
2016-02-18, 18:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Den stängs precis som jag skrev via att låset förs ner på ena dörren via ett handtag och ner i ett hål i nedre delen. Därför är det fullt möjligt att dra igen dörren och gå ut den vägen.

Detta är ett sånt lås:
http://www.dorrkatalogen.daloc.se/im...ljer_S66_5.jpg
Så du vet bättre än de som skrev FUP. Det är inte ett sådant lås. Högra dörren har annat handtag och vänstra dörren saknar vred.
2016-02-18, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Och i detta läge vill han inte kosta på sig mera trams och risk att förlora bytet - han slänger resolut upp henne över axeln eller greppar henne bakifrån runt höfterna med den ena armen och springer bort till förrummet. Kniven kan han ändå ha i handen. Att han kan göra så, har vi utrett otaliga gånger och t o m hittat förevigat på Youtube. Obs, detta är ingen 99 %-hypotes, bara ett uppslag.

Det finns inte något som stöder att han använt en kniv mot Lisa.
Däremot bevisat att han använt en snara runt halsen på henne.
Istället för kniv kan han direkt trätt snaran runt halsen på henne.
2016-02-18, 18:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Men välj en annan dörr då. Det fanns fler. Jag reagerar på att två vittnen såg teleskoplastaren parkerad med nosen in mot ladan. Den brukade inte stå där enligt dem. Hade NB ställt den så för att skymma sin egen bil och göromål?
Jag har valt en annan dörr, den vid brunnen. Vad NB använde för fordon vet jag inte.
2016-02-18, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Inte riktigt så. Han får över henne på ngt vis, visar att MJAUUU en katt sitter fast. Övermannar henne, sparkar henne i knävecken, hon faller, han lyfter upp henne i jackan som han samtidigt vränger ut och in dvs låser armarna, snaran snabbt över huvudet, örhänget ryker av, håller för munnen och drar in LH t mjölkrummet, tejpar runt ansikte, huvud. Andra örhänget lossade men ligger innanför jackan och faller ut då han bär ut henne. Andre änden av repet slås 3 ggr runt röret, byxor dras ned, tröja upp, ena ögat otejpat så tjejen "ser" fortfarande vad som sker. Hon blir medvetslös av tejpningen och faller därmed hängs. Död. Min teori. Tror bröderna drack 6/6 och därmed var han pilsk den 7:e. Inga gafflar, lastare har varit med i bilden. Betänk allt skedde mellan 18:26 till 19:35 ca och runt den tiden hade NB utfört allt inkl. Martorp och HEM.

Och när han drar ner hennes byxor och tröjan upp, sen tejpar henne gör hon inte motstånd???
2016-02-18, 18:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Så du vet bättre än de som skrev FUP. Det är inte ett sådant lås. Högra dörren har annat handtag och vänstra dörren saknar vred.
Det är ett sånt lås men du har rätt i att det verkar saknas handtag på andra dörren - jag förstorade bilden. Det hindrar dock inte att han burit ut henne där och antingen fört dörren tillbaka så den ser stängd ut - eller mer troligt gått in själv tillbaka och låst den.
Det låter däremot för krångligt - tungt och tar mer tid - att bära henne genom hela ladan.
Först in i slaktrummet och sen tillbaka genom mjölkrummet, genom stalldelen och ut.
Vad skulle han in i slaktrummet att göra har du tänkt dig?

Ut med Lisa:
http://z.cdn-expressen.se/images/c2/...6x9/680@80.jpg
In tillbaka och låser igen via öppningen precis bredvid:
http://www.gp.se/image_processor/1.2...g?maxWidth=635
Senast redigerad av develi 2016-02-18 kl. 19:05.
2016-02-18, 18:58
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Du tycker inte att det räcker att de hittade en strypt/hängd flicka, tejpad över större delen av huvudet och inpressad i ett skåp som ingen brukar få plats i? De förstod omedelbart att det var bland det grymmaste mord de sett.

Skåpet är över en halvmeter djupt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in