Citat:
Ursprungligen postat av
TheMiracle
Om NB var mördaren och velat göra sig av med kroppen så hade det varit busenkelt att leta upp någon plats i en skog, gräva en grop i förväg och begrava liket där efter mordet. Då hade det funnits gott om tid att fly till Ryssland innan polisen kom honom på spåren. Det är en fullständigt absurd teori att NB skulle ha delat upp dumpningen i två etapper, och först, av någon outgrundlig anledning, transporterat liket till byssjan vilket är ett mycket riskabelt företag i sig vid den tiden, för att sedan ha planerat att någon annan dag ge sig ut på ett ännu mer riskfyllt äventyr och baxa ut kroppen som han pressat in i skåpet, bära över den till sin bil, och köra iväg för slutgiltig begravning samtidigt som polisen och tusentals frivilliga letar för fullt.
Hur tänker du där? Varför borde han snacka om han är oskyldig? Då finns det ju inget att berätta.
Om det skulle vara som du säger, varför gjorde inte denna "okända" mördare det då? Nu var det ett slarvigt utfört mord helt enkelt, det låg inte mycket planering bakom mordet - Det tror jag att du också är överens om.
Busenkelt säger du, baserar du det på egen erfarenhet. Det är jävligt lätt att sitta här och berätta i detalj hur det perfekta mordet ska ha gått till enligt dig. Ett mord är
alltid riskabelt, det finns en mängd faktorer som du inte har räknat med - MR Fold nämnde några stycken. Jag kan hålla med om att mordet inte är perfekt utfört, samtidigt så är det väldigt få mord som är det. Det låter väldigt lätt enligt dig,
men du är inte Nerijus och alla gärningsmän tänker inte så rationellt och strukturerat. Nu har det
inte gått till så som du beskriver, så det finns ingen anledning att diskutera en teori om hur det perfekta mordet skulle ha gått till om du vore Nerijus. Han har redan visat hur dåligt han utförde mordet och städade upp efter sig, det var inte i närheten av ett sådant påhittat dröm scenario som du målar upp.
Skojar du, när jag syftar på oskyldig, så menar jag såklart
oskyldig för mordet. Efter +10000 sidor så verkar alla skribenter överens om att Nerijus på något sätt är inblandad, även Xenia är ju det. Det har väl diskuterats av alternativ krönikörerna på vilket sätt han är inblandad, finns det verkligen någon som tror att han är helt oskyldig i inblandning på mordet?