2016-02-18, 19:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Den bilden är tagen ett halvår efter FUP. På denna bild ser det ut som om något fortfarande blockerar. http://cdn02.nyheter24.se/79c24dfb01...saholmlada.jpg
Nej det gör det verkligen inte.

18 juni:
http://z.cdn-expressen.se/images/c9/...1/16x9/760.jpg
2016-02-18, 19:54
Medlem
develis avatar
Citat:
I så fall kan han ha varit orolig för att synas från vägen. https://goo.gl/maps/gLRtrus7HBv
Det verkar inte vara hans största bekymmer och med bilen inbackad ända in i dörröppningen syns han inte. Han lär väl även ha tittat så att ingen gående passerar just då, bilar lär han höra.
2016-02-18, 19:56
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Jo, han bad dem ljuga. Det är ingen slump att både AB och IB säger samma sak. Om de hade känt sig pressade i förhören behövde de inte blanda in NB alls när de senare ville ändra sig. Men nu gjorde dom det. Båda två sa att han bett dem ljuga. Det är sanningen.
AB och IB kanske hade...ihop det lite granna...who knows. Han var ju inte alltid schysst mot IB och hade sällan "lust" = spek. Sedan då hon insåg allvaret, vände Madame och sa att han var hemma kl 17.30.
Senast redigerad av Katten30 2016-02-18 kl. 19:59.
2016-02-18, 19:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Så jobbar inte ett tjänstehundsekipage. Läs pm:et.
Och du glömmer att hunden hittade avföring.
Jämför du DNA med en illaluktande skithög?
2016-02-18, 19:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det verkar inte vara hans största bekymmer och med bilen inbackad ända in i dörröppningen syns han inte. Han lär väl även ha tittat så att ingen gående passerar just då, bilar lär han höra.
Han kan inte gärna flytta på bilen varje gång han hör en bil. Alltså ställde han bilen vid nästa port.
2016-02-18, 20:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Han kan inte gärna flytta på bilen varje gång han hör en bil. Alltså ställde han bilen vid nästa port.
Jag har inte skrivit ett ord om att flytta bilen - jag skrev att han kollar så kusten är klar för att lyfta in henne i bilen.
Han agerade högst troligt som annars - att han var vid ladan skulle knappast få nån att höja på ögonbrynen. Han verkar rätt blåst som inte inser att DNA finns på brottsplatsen i form av snören.
Eller så var det slarv och han tänkte ta sig dit dagen efter men det sket sig.
Medlem
Citat:
Ladda ner HovR domen i trådstart - den innehåller även TR domen och där framkommer förlopp mer samlat.

FUP 322: ca 18.45
…(SN) kan inte så mycket om bilar men pekar på polisen Vw Caravell ock säger att det var någon liknande bil.

FUP s 323: ca 18.45
….(SN) beskrev bilen som en "större silvrig bil". Hon hade vid det tidigare förhöret pekat ut en polisbil som var av en liknande modell och hon sa nu att det stämde. Hon sa att den aktuella bilen såg "fyrkantig ut i fronten".

FUP s 329: ca 18.50-18.55
Han (SP) säger att bilen såg "Japansk" ut den var kantig och avhuggen där bak. Färgen var ljust blå eller grå. Bilen var något äldre.

FUP 330: ca 18.50-18.55
Han (SP) uppger att han vet vilken bil de misstänkta kör och att det inte var den bilen han såg utanför caféet.

Ljudförhör GJ ca 18.50-19.00
Såg en bil vid ladan vit/grå, skåp/pickup

Var i dessa vittnesmål sägs det att det var NB's bil? Har jag missat något så ber jag om ursäkt.

OBS! Jag säger inte att NB är oskyldig! Så länge DNA-bevisen inte kan förklaras på rimligt sätt (jag köper inte konspirationsteori, självmord etc.) så TROR jag att han är skyldig, men jag VET inte! Den enda som vet sanningen, om han är skyldig eller inte, är NB (och ev annan GM)! Vilka andra bevis än DNA som pekar på att NB är rätt GM finns? Sperma på väggarna, sperma i lampkupa, bilder på datorn, uttalanden vid Martorp, bajs i ladan m.m. är INGA bevis - bara indicier. Om inte DNA har funnits - vad finns kvar som pekar på att NB är rätt GM?
Medlem
Citat:
I så fall kan han ha varit orolig för att synas från vägen. https://goo.gl/maps/gLRtrus7HBv
Men var du inte inne på att han gick igenom garagedörrarna ? Öppningen norr därom är väl mera insynsskyddad (helt troligen) ?
2016-02-18, 20:05
Medlem
Hurtig anser bevisningen mycket stark, men har något han funderat kring medan han följt fallet. Som han skall följa upp och tror sig se en "ingång" som kan leda till den pyttelite möjligheten till PT.

Jag avvaktar till han "rör" sig. Finner ingen anledning att börja om, som om TR och HR dom inte fallit. Till 97% kommer HR dom att bestå samt inget PT att beviljas av HD.

Hurtig har ansökt om PT i fya fall utan att lyckas så jag förstår att hans vilja att lyckas är stor. Speciellt i ett mål som detta massmediabevakade fall.
Senast redigerad av Remark 2016-02-18 kl. 20:13.
2016-02-18, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför i hela friden skulle rättsläkaren uttala sig om detta?

För att se att Lisa hade fem hål.

Troligen hade hon inte fem hål - annars hade rättsläkaren slagit fast det.
Han tittar ju noga på hennes öron men utelämnar denna viktiga info.
2016-02-18, 20:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag har inte skrivit ett ord om att flytta bilen - jag skrev att han kollar så kusten är klar för att lyfta in henne i bilen.
Han agerade högst troligt som annars - att han var vid ladan skulle knappast få nån att höja på ögonbrynen. Han verkar rätt blåst som inte inser att DNA finns på brottsplatsen i form av snören.
Eller så var det slarv och han tänkte ta sig dit dagen efter men det sket sig.
Jag uttryckte mig nog slarvigt, han var orolig för att bilen skulle synas. Han räknade nog inte med att brottsplatsen skulle upptäckas.
2016-02-18, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hurtig anser bevisningen mycket stark, men har något han funderat kring medan han följt fallet. Som han skall följa upp och tror sig se en "ingång" som kan leda till den pyttelite möjligheten till PT.

Jag avvaktar till han "rör" sig. Finner ingen anledning att börja om, som om TR och HR dom inte fallit. Till 97% kommer HR dom att bestå samt inget PT att beviljas.
Hur mycket anstånd med tiden kan han få ? Polisutredningen tog högst 4 månader. Måste han inte "köpa sig tid" genom att förklara vad han ska använda tiden till ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in