2016-02-19, 21:43
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyltran
Inte för att det är rimligt att anta utan bevis, med sådant har ju hänt förut (I alla fall i USA), och det behöver inte alls vara frågan om en så stor konspiration som vissa strutsar vill ha det till att det måste vara. Om man granskar fallet Steven Avery eller tittar på Making a Murderer så fattar man.

Jag har dock fått intrycket att poliserna som jobbade med detta fall sa så konstiga saker till medier, hotade och mutade vitten, ställde ledande frågor, så det skulle inte förvåna mig om så var fallet här tyvärr.

Men enda chansen att det kommer att hända nått mer i det här fallet är om det en dag går att bevisa att det rör sig om planterade bevis eller om man kommer att kunna datera DNA spåren till ett datum som är mer fördelaktigt får den dömde.

Även om det vore Himla bra om han erkände så blir det nog aldrig så...i så falla hade han redan gjord det.

Tror jag...

Men jag hade fel han blev dömd det trodde jag inte han skulle bli vi får hoppas att jag har fel igen.
Vilket datum skulle det kunna vara, tänker du?

NB kanske inser fördelarna med att erkänna först när han ska ansöka om tidsbestämt straff.
2016-02-19, 21:54
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Observera dock att ingen har påstått att sambandet är 100%-igt eller att förklaringen till brist på fingeravtryck i just det här fallet måste bero på att mördar-Nero har nött bort (tillfälligt) sina avtryck. Diskussionen gällde huruvida det här är en möjlig teori, något som faktiskt kan inträffa och inte är extremt udda. Artikeln i SciAm visar att det är precis så det förhåller sig. Vare sig du fattar det eller inte.

Snacka om konspirationsteori. Måste? Varför skulle hantverkare rent generellt nöta ner sina fingrar så till den milda grad att de inte lämnar fingeravtryck? En murare som hanterar tegel utan hanskar en längre tid, visst, men en allt-i-allo hantverkare? Nej det är inte ens i närheten av troligt.
2016-02-19, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Vilket datum skulle det kunna vara, tänker du?

NB kanske inser fördelarna med att erkänna först när han ska ansöka om tidsbestämt straff.

Låt oss nu anta att NB inte får prövningstillstånd i HD.
Då fastställs domen.
Han måste då inse att han blivit dömd i TR och HR samt att HD inte vill befatta sig mer i detta ärende
då bevisningen är stark och svår att slå hål på.
Vad händer då ????
Han måste inse fakta om livstid i fängelse och att den enormt stora skam han då kommer att känna
inför sin lilla mamma och anhöriga och landsmän.
Vad återstår då????
Denna stora skam han då får känna på tror jag inte han vill stå ut med.
Vad återstår då?????
Ja den frågan är ganska glasklar.
Det kan tänkas att han tar en snara runt sin egen hals i sin äckliga cell för att avsluta skammen.
Jag hoppas det.
Så vi blir av med eländet, för all framtid.
2016-02-19, 22:16
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojavic
Då fastställs domen.
Han måste då inse att han blivit dömd i TR och HR samt att HD inte vill befatta sig mer i detta ärende
Vad händer då ????
Han måste inse fakta om livstid i fängelse och att den enormt stora skam han då kommer att känna
Vad återstår då????
Vad återstår då?????
Det kan tänkas att han tar en snara runt sin egen hals i sin äckliga cell för att avsluta skammen.
Jag hoppas det.
Jag tror att mycket hänger (!) på hur hans familj behandlar honom; om dom stöttar honom i fängelset så kan nog hans tillvaro bli uthärdlig, men om dom skulle dra sig undan honom, ja, då kan han nog ta sitt öde i egna händer.
2016-02-19, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Den skrivna texten kanske fanns på kuvertet? Sen tidningssidorna: dom kanske innehöll bilder på NB där hotaren ritat hur han skulle döda NB, typ en snara runt halsen eller så. Bara en tanke.
Sen kanske det inte var helt oväntat att det skulle dyka upp någon form av hot heller.
Med det massmediala intresse och en ung flicka som mördas. Finns alltid det ett knippe frälsare eller tokdårar som vill hjälpa till att skipa rättvisa. Det är oftast psykfall som inte har något annat för sig.
2016-02-19, 22:35
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Sen kanske det inte var helt oväntat att det skulle dyka upp någon form av hot heller.
Med det massmediala intresse och en ung flicka som mördas. Finns alltid det ett knippe frälsare eller tokdårar som vill hjälpa till att skipa rättvisa. Det är oftast psykfall som inte har något annat för sig.
Polisen var säkert beredd på det. Hade nästan varit konstigt om ingen knäppskalle framfört hot mot NB. Den stackars flickans grymma öde berör och upprör även vanliga, förnuftiga människor.
2016-02-19, 22:36
Bannlyst
Citat:

Där har du helt fel.
Det finns många Proffs som avskyr denna idiot till mördare på en liten fin flicka.
Det kan handla om 100-200 personer som verkligen hatar hans idiotiska handlande.
Det finns också personer som under en längre tid studerat hela ärendet.
Och dessa personer ( Ska man nog inte leka med ).

Vad skulle DU göra om det vore din egen dotter som blev behandlad på detta vis. ??????????
Är du en velhög som sätter dig ner och suger på pinnen. ?????
Ja....då är du också en velhög.
2016-02-19, 22:41
Medlem
Citat:
Då fastställs domen.
Vad händer då ????
Vad återstår då????
Vad återstår då?????
Jag hoppas det.
Du behöver nog inte anta. Det finns inget som talar för att HD tar upp detta.
Vad skulle i så fall krävas. Som jag bedömer det krävs att NB öppnar truten och berättar om sina förehavanden på söndagskvällen.
Vill NB sedan bli frikänd får han skaka fram en alternativ GM som dessutom erkänner dådet.
Den utopin lär knappast inträffa.
2016-02-19, 22:42
Medlem
Formsvackas avatar
Tror ni att han kommer bli sodomiserad på finkan? Att sitta på livstid kan göra en människa galen.. men finns det "böj dig efter tvålen-stuk" inne på HALL? Nån som har erfarenhet?
2016-02-19, 22:45
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Där har du helt fel.
Det finns många Proffs som avskyr denna idiot till mördare på en liten fin flicka.
Det kan handla om 100-200 personer som verkligen hatar hans idiotiska handlande.

Vad skulle DU göra om det vore din egen dotter som blev behandlad på detta vis. ??????????
Usch, det där inlägget av dig låter oroväckande. Proffs? Proffs på vad?

Dom flesta människor i vårt land vill ha en fungerande rättsstat med fungerande domstolar, inte mobbar som utmäter sin egen "rättvisa".
2016-02-19, 22:46
Medlem
Citat:
Där har du helt fel.

Vad yrar du om?
Vad är det för proffs du menar?
Om det varit min dotter vore jag inte så idiotisk att jag klippte och klistrade hotbrev till häktet.
2016-02-19, 22:48
Bannlyst
Citat:
Du behöver nog inte anta. Det finns inget som talar för att HD tar upp detta.
Vad skulle i så fall krävas. Som jag bedömer det krävs att NB öppnar truten och berättar om sina förehavanden på söndagskvällen.
Vill NB sedan bli frikänd får han skaka fram en alternativ GM som dessutom erkänner dådet.
Den utopin lär knappast inträffa.

Jag håller med Dig om det du skriver.
Hans möjlighet till PT tolkar jag som mycket minimal = nästan noll chans.
Även om han skulle erkänna så tror jag inte HD tar upp ärendet då han redan fått sin dom i både
TR och HR.
Advokaterna får veva bäst dom vill.
Men att slå hål på nuvarande bevisning blir mycket svårt = Omöjligt kan man också säga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in