Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Varför drar du slutsatsen att han började tejpa med en annan rulle?
Det var inte svar på mina frågor.
Ja, ni ska ju ha det till att all tejp inte kom från samma rulle och då lämnar jag en möjlig
förklaring utifrån det antagandet till vad som hände: en första rulle tog slut, han fick hämta
en ny. Problem med det?
Hur skulle det annars ligga till utgående från fixeringen här att det förekommit 2 tejprullar
med silvertejp? Skulle han stått och fifflat med två samtidigt eller?
Själv tror det är nonsens: det har bara använts den som påträffades i spiklådan även
om man nu inte kunde få ihop alla bitarna med rullen ifråga:
"
De resterande två tejpbitarna kunde sammanpassas inbördes men inte med rullen. Denna sammanpassade bit hade avrivna ändar och i struktur och utseende stämde denna med tejpen på rullen."
Det här är inget som jag gräver ner mig i direkt. Tejptjafsandet här påminner något om
allt jävla ältande om nån tejprulle i Vatchareeyatråden. Hundratals inlägg tror jag man
ägnade den saken där. När alternativister är i farten kan det lätt rinna iväg på det viset som
bekant...detaljfixeringar till förbannelse, huamaj.
Svar på dina frågor?
Var det detta?
Citat:
Om nu NB ligger bakom tejpningen, hur kommer det sig att bara hans brors DNA finns på rullen? Är inte det märkligt, säg?
Lustmördaren Nero var behandskad vid denna hantering. Så svårt var det med den saken.
Att brorsans DNA fanns där låter berätta att han brukat tejpen i nåt arbete och till skillnad
från sin flickmördande bror
inte haft några handskar vid det tillfället. Krångligt eller?
Med mordet på Lisa hade AB ingenting att göra har farbror polisen talat om för oss.
På den andra frågan blir följaktligen svaret: nej, det är inte ett pillekvitt märkligt mot bakgrund
av den förklaring som nyss avgivits av tålmodige undertecknad.
Så var det med det. Låt tejpen vila nu en stund, tack.
Fundera förslagsvis istället på om mördaren mördat förut och varför inte mamma eller fru Irina
varit och besökt sonen/maken; denne för en djävulsk komplott utsatte stackaren.