2016-02-23, 16:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
http://www.svd.se/aven-en-flicka-har...ippa-strypning
Kommer inte vidare, kräver inloggning och det är en krönikor.
2016-02-23, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kommer inte vidare, kräver inloggning och det är en krönikor.

googla : 16-årig flicka hittat död Hotell i Helsingborg
2016-02-23, 16:31
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
De kan obesvärat se sina offers anhöriga i ögonen utan att skämmas ett enda dugg som
Nerijus gjorde den där gången när han mötte Lisas pappas blick när denne vandrade
förbi balternas bostad tillsammans med ett par andra personer.
Han berättar hur han själv letade i trakterna kring Blomberg - och plötsligt mötte den åtalade 35-åringen. – Den blicken glömmer jag aldrig. http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle21672599.ab

På tal om vad ögonen avslöjar. NB beskrev ju detta möte för sin granne. Han beskrev det som om det var något underligt med pappa SH. Hans min var allvarlig och sammanbiten men hans ögon log. Jag parafraserar då jag inte har tid att leta rätt på exakta citat.
2016-02-23, 16:53
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
På tal om vad ögonen avslöjar. NB beskrev ju detta möte för sin granne. Han beskrev det som om det var något underligt med pappa SH. Hans min var allvarlig och sammanbiten men hans ögon log. Jag parafraserar då jag inte har tid att leta rätt på exakta citat.
Och med det vill du antyda? Påstående från en överbevisad mördare om att hans offers
pappa hade "ögon som log" ska leda tänket i en viss bestämd riktning kan jag med min
konspiratoriska lilla läggning anta.

"Ögon som ler mystiskt" hos en pappa till en mördad dotter...hm...vad kan det betyda om
inte något särdeles komplottaktigt....

Ja, jävlar där har ni något att gå igång på så ni blir riktigt blöta i brallorna.
2016-02-23, 17:03
Medlem
Jag har funderat på det där med Irinas DNA på Lisas trosor. Det hittades i en besudling just. Det är väl därför inte helt orimligt att tänka sig att Lisas trosor var fuktiga i grenen. Oavsett hur Nerijus fraktade omkring Irinas DNA så var det intorkat. Han kunde alltså innan han berörde trosorna beröra t.ex. byxorna utan att Irinas DNA avsattes. Det var som sagt intorkat. Sedan hanterade han de fuktiga trosorna och DNA:t löstes upp och avsattes i sin helhet. Det vill säga inget fanns kvar. Efter det skulle han kunna hantera tröja och BH utan att Irinas DNA avsattes. Kan kanske skingra mystiken kring handskar på och av schemat. En liten idé bara som naturligtvis inte kan vara riktig enligt trådens självutnämnda orakel.
2016-02-23, 17:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Jag har funderat på det där med Irinas DNA på Lisas trosor. Det hittades i en besudling just. Det är väl därför inte helt orimligt att tänka sig att Lisas trosor var fuktiga i grenen. Oavsett hur Nerijus fraktade omkring Irinas DNA så var det intorkat. Han kunde alltså innan han berörde trosorna beröra t.ex. byxorna utan att Irinas DNA avsattes. Det var som sagt intorkat. Sedan hanterade han de fuktiga trosorna och DNA:t löstes upp och avsattes i sin helhet. Det vill säga inget fanns kvar. Efter det skulle han kunna hantera tröja och BH utan att Irinas DNA avsattes. Kan kanske skingra mystiken kring handskar på och av schemat. En liten idé bara som naturligtvis inte kan vara riktig enligt trådens självutnämnda orakel.
Vad har detta med saken att göra? Sekret från IB sitter på framsidan av trosorna och inte i grenen.
Markerat med en triangel på framsidas högra övre del.
2016-02-23, 17:53
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Tänkte det samma när läste artikel - http://www.svd.se/aven-en-flicka-har...ippa-strypning
Två ganska lika mord och två väldigt olika straff: livstidsdom och 16 månader.
Vad handlar det om? Rasism i rättsväsendet?
Och var är hans bild i media? Jag vill se hur ser kallblodig sexmördare ut.

Det ät två olika straff för att det är två olika brott. Mord respektive vållande till annans död.
2016-02-23, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, skillnad i gärningsbeskrivning. I Helsingborg var dödandet inte uppsåtligt, det var det i Blomberg.

Hur vet du det? Flickan i hbg var så drogad att hon var försvarslös.

De finns heller inga vittnen så hur kan du veta vad hon kände eller fruktade?

Varför gör du ens ett sådant uttalande? Du har inte varit vittne till något av morden men du vet vilket som gjordes med uppsåt eller inte?

Är det så domstol resonerar också? Man vet?
2016-02-23, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det ät två olika straff för att det är två olika brott. Mord respektive vållande till annans död.

Så berätta vad skiljer dem åt?
2016-02-23, 18:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeybunnyone
Hur vet du det? Flickan i hbg var så drogad att hon var försvarslös.

De finns heller inga vittnen så hur kan du veta vad hon kände eller fruktade?

Varför gör du ens ett sådant uttalande? Du har inte varit vittne till något av morden men du vet vilket som gjordes med uppsåt eller inte?

Är det så domstol resonerar också? Man vet?
Jag pratar om gärningsbeskrivningarna, inte brotten. Det är gärningsbeskrivningarna som gjorde att brotten dömdes olika.
2016-02-23, 18:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Eftersom du nu tar upp andra morddomar så skedde ju en sexstrypning bara dagar efter Lisa hittades (brottet skedde i Helsingborg.)
Gärningsman dömdes till 16 månders fängelse. 16 månader jämfört med NBs livstidsdom.
Hur kan två strypmord ge så olika strafflängd?
Hur ska vi förstå hur domstol resonerar om inte offer och gärningsman spelar roll i bedömningen?
Eftersom du inte ids länka så såg jag nu att Xenia la in krönikan jag fick som hänvisning samt inlägg om överklagan igår:
(FB) Ung kvinna hittad mördad i Helsingborg 15/6 - 2015

Fortsättning följer således.
2016-02-23, 18:04
Medlem
madtops avatar
Citat:
Så berätta vad skiljer dem åt?

Eller också kan du läsa åtalet själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto