Kenneth Söderlund, pressansvarig på Missing People förnekar att NB försökt mota bort Missing People från Martorp ! Så frågan är: Ljuger Björn Sahl?
Jag förstår inte hur det hänger ihop att Björn Sahl i Tingsrätten och Hovrätten kan påstå/komma undan med att påstå att NB, på olika sätt, försökt muta bort MP på/från Martorp när denna pressansvarig på Missing People Kenneth Södergran går i media och säger att det inte stämmer !?
Jag menar hur kommer det sig att Björn Sahl inte meddelade MPs ledelse om detta om det hade skett ?
Det är något skumt med det där.
Kenneth Söderlund, pressansvarig på Missing People säger den 19 oktober 2015:
http://www.expressen.se/gt/35-aringe...issing-people/
Nu, bara fyra dagar innan polisutredningen på närmare 2 000 sidor blir offentlig, avslöjar P4 Skaraborg nya uppgifter från en källa med insyn i polisutredningen. Under sökpådraget efter den 17-åriga flickan i juni tidigare i år, stötte Missing People ihop med den misstänkte 35-åringen.
Platsen var gården Martorp, där flickan senare hittades mördad.
Han ska då ha försökt att mota bort sökteamet från platsen, enligt källor med insyn i polisutredningen till P4 Skaraborg.
Men det förnekas av Kenneth Söderlund, pressansvarig på Missing People i Skaraborg:
– Vi har träffat på bröderna vid gården Martorp när vi sökte där. Vad jag känner till så ska det inte ha varit någon diskussion på platsen, det ska heller inte ha varit några försök till att mota bort vår skallgångskedja, säger han till Brottsplats Sverige.
Enligt Kenneth Söderlund ska en av litauiska bröderna ha frågat representanter från Missing People varför de sökte på platsen på nytt eftersom området redan var avsökt.
Därefter lämnade bröderna platsen.
Då fortsatte Missing People sökandet.