Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Nån Einstein är han nog inte.
Men att mobilen flyger ut snabbt som attan, delad i partiklar, verkar indikera att han begriper sig på pejling.
Fortsättningsvis är sakerna som fanns i mobilen löjligt enkla att hitta, kan te sig slarvigt men ger samtidigt en viss tidsfrist att flytta henne från Martorp:
Farbror polisen lär fastna där ett tag (vilket också skedde).
Hjälmen och jackan verkar han däremot ha slängt in därbak (ihop med Lisa) och det åker med till boden.
Eller så har Mobilen stört honom i ett läge då han kräver fullständig uppmärksamhet.
Han kommer aldrig att acceptera några störningar av objektets uppmärksamhet. Och om mobilen vid något tillfälle på något vis används, eller försöker användas så räcker det nog för att väcka Nerijus vilja att mikronisera mobilen. Om han är där för total Diss-assembler så skulle han hata en ungjävel som inte blir chockad förlamad och rädd utan i stället kreativt motarbetar honom, nu när han ansträngt sig så. Det kan vara en ny låt som går igång eller något i tekniken som stör.
FUP 19
Citat:
Sista uppgifter från telefonen var kl. 18.39. Från mast i riktning mot Blombergs säteri.
Visar hon minsta intresse av sin telefon försvinner den med en gång och detta teatralt tydligt och mycket robust. Hans skulle njuta av att smula den inför ögon på ägaren. Att han skulle lägga så mycket energi på en nöjestur på aftonkröken har jag svårt att tro även om det är fullt möjligt.
Djup Personlig relation
Jag tycker det luktar personlig relation väldigt lång väg och han känner inte lisa har aldrig sett henne, han ser objektet och om objektet stör hans personliga nöjen med detaljer så går det åt helvete med de detaljerna. Det är just där han inte har några gränser. Det kan inte bli så mycket personligare än att objektet aktivt börjar motarbeta syftet, vilket jag tror sker med tanke på den robusta frenesin att få in någon i ett klädskåp. När nöjet redan var slut. Hans personliga relationer är till stor del med sig själv och sina känslor och det kan därför inte bli så mycket personligare än så. Hur sjukt det än låter.
Det är min gissning.