För en gångs skull verkar bägge sidor - XOT möjligen undantagen - relativt överens om att man inte gillar den riktning som antyds i intervjuer med hr advokaten Hurtig. Även om anledningarna därtill är vitt skilda
En intressant sidofråga är om verkligen anstånd ska medges med överklaganden för att ombud vill vidta "egna utredningsåtgärder". Det ingår liksom inte i den ordinarie processen om man säger så. Men jag antar att han kommer att få det.
Någon framgång tror jag inte på. Han skulle ha kört den där linjen från början om det är vad jag tror det är: Skylla allt på brorsan och hävda att man bara "städat upp". Det hade kunnat bli en rätt besvärlig nöt för åklagaren att knäcka. Nu är trovärdigheten mycket lägre och dessutom är det minst sagt i elfte timmen nu när man är framme vid sista instans som normalt bara ägnar sig åt prejudikatfall och rena (grova) rättegångsfel.
Jag är osäker på vad jag ska tycka om Björn Hurtig. En viss markkontakt verkar han dock ha i sin insikt att det icke båtar att åberopa konspirationsteorier från Flashback om korrupta poliser eller bovar som "satt dit" vår spermaskvättande och golvskitande lille baltelalt.