2016-03-06, 11:23
Medlem
Jag konstaterar att Lisas mördare, NB fortsätter att sysselsätta rättsväsendet - nu med en manlig advokat

Jag blev inte förvånad

NB har inte kommit med någon märkvärdig information - varken i TR eller HD
Han har hela tiden sagt att han var tillsammans med frun och lillebror när Lisa blev mördad
Vidare har han sagt att han inte vet hur det kommer sig att den tekniska bevisningen ser ut som den gör

Rönnbäck har varit hans "språkrör" och hon har presenterat den ena möjliga teorin värre än den andra, om vad som hände denna fruktansvärda söndagskväll när Lisa var på väg hem

Min uppfattning och erfarenhet är att NB aldrig kommer att sluta med sina utspel förrän precis allting är uttömt

Han kommer att försöka dra denna fruktansvärda händelse till sin spets ända tills någon sätter en definitiv punkt i detta

Kanske går detta vidare till högsta distans beroende på vilka lögner han kommer att presentera
Men oavsett var man stoppar honom så måste Lisas familj - och även NBs familj, leva med denna psykiska press som det innebär att inte veta vad han kommer att hitta på
Vem kommer NB skylla mordet på? Lillebror? Frun? ...?
2016-03-06, 11:29
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xerxesx
Intressant det du skriver om fickringningen (visst var den 18.27?). Var finns den informationen om att mobilen rört sig mot ladan då?
Just det, 18.27.

Det är medlemmen Felix52 som lämnat upplysningar om mobilspårningen. Kolla hans inlägg:

https://www.flashback.org/find_posts...?userid=489402

Detta påstående är ju synnerligen intressant:
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Hans mobil har i varje fall fastnat i söknätet och befunnits på de platser som utredningen påstår att NB skulle befunnit sig.
Frågan är ju varför denna uppgift inte finns med i åtalet.
Senast redigerad av KeithRichards 2016-03-06 kl. 11:36.
2016-03-06, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det blir ingen förhandling i HD. Om NB:s "sanning" skulle anses så graverande när den ställs mot utslagen i TR och HR att utgången skulle blivit en annan, återförs rättegången till HR och det blir en ny vända. Detta torde dock var högst osannolikt i nuvarande läge.
Jo, det förstår jag. Jag är ute efter spelreglerna i en sådan tänkt ny vända i HR. Det diskuteras ju mycket i tråden om att han måste "komma ut" med förklaringen/sanningen/bortförklaringen/sensationshypotesen/Hurtigs historia.... Jag frågar enbart för min fortbildning, för jag tror inte att det blir så. Rent allmänt är jag lite orolig för att en brottsling ska kunna köpa sig fri genom att låta en verbal ekvilibrist föra sin talan. Jag inser att den tilltalade kan välja att tiga, men då ska även hans historia tiga s a s, enligt min mening. Hur ligger det till ?
2016-03-06, 12:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jo, det förstår jag. Jag är ute efter spelreglerna i en sådan tänkt ny vända i HR. Det diskuteras ju mycket i tråden om att han måste "komma ut" med förklaringen/sanningen/bortförklaringen/sensationshypotesen/Hurtigs historia.... Jag frågar enbart för min fortbildning, för jag tror inte att det blir så. Rent allmänt är jag lite orolig för att en brottsling ska kunna köpa sig fri genom att låta en verbal ekvilibrist föra sin talan. Jag inser att den tilltalade kan välja att tiga, men då ska även hans historia tiga s a s, enligt min mening. Hur ligger det till ?
Jag tror inte det minsta på svammel om alternativa gärningsförlopp - den tiden är ute.

Hurtig måste in i grunderna för PT för det första - sen kommer del två där han öppnar upp för att DNA kan avsättas på fler sätt (mer generellt) för att försöka ge sig på påföljdsfrågan.

Hur kliver han in är den mer intressanta frågan.
2016-03-06, 12:07
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Lite otur hade han nog. Han valde fel helg och/eller fel flicka.
Hans mobil har i varje fall fastnat i söknätet och befunnits på de platser som utredningen påstår att NB skulle befunnit sig.

Mitt fetannde.

Källa på det?
2016-03-06, 12:11
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ja, med tanke på allt som är känt i detta fall så är det helt riktigt att mördaren är dömd till livstid.
Den "hypotes" jag ställde frågor om ser jag inte ens som en hypotes utan mer som en skröna.
Jag tror också att det är möjligt att det var Nerijus som hördes under fickringningen, han ska ha haft ett högt tonläge ibland, med "ljus" röst.
Intressant det du skriver om fickringningen (visst var den 18.27?). Var finns den informationen om att mobilen rört sig mot ladan då?

Mitt fetande.

Någon sådan info finns inte i FUP.

Men den här infon finns i FUP:

FUP sidan 19

Åklagarbeslut ang. Tillstånd till hemlig övervakning av elektronisk kommunikation fattat.
Begäran om positionering av mobiltelefon skickad till NOA kl. 08.10
Svar från NOA kom kl. 09.10
Sista uppgifter från telefonen var kl. 18.39. Från mast i riktning mot Blombergs säteri.
Senast redigerad av Theforeigner 2016-03-06 kl. 12:25.
2016-03-06, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Just det, 18.27.

Det är medlemmen Felix52 som lämnat upplysningar om mobilspårningen. Kolla hans inlägg:

https://www.flashback.org/find_posts...?userid=489402

Detta påstående är ju synnerligen intressant:

Frågan är ju varför denna uppgift inte finns med i åtalet.
Nu har jag läst inläggen av Felix52.
Det är ju verkligen intressant att få ta del av detta. Det bekräftar ju hela det händelseförlopp som beskrivits av åklagaren, Nerijus har befunnit sig precis på de platser han skulle enligt åtalet.
Och man kan förstå då att Lisa var på väg mot ladan och Nerijus vid fickringningen. Han hade nog ropat om hjälp med kartan, vinkat till sig henne. "Det är klart" hon skulle hjälpa till.
Ja, varför finns inte detta med i åtalet? Får man inte använda sig av mobilspårning hur som helst eller vad? Om dessa uppgifter är helt säkra så är det flera andra detaljer som saknar eller minskar i betydelse.
2016-03-06, 12:20
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Nu har jag läst inläggen av Felix52.
Det är ju verkligen intressant att få ta del av detta. Det bekräftar ju hela det händelseförlopp som beskrivits av åklagaren, Nerijus har befunnit sig precis på de platser han skulle enligt åtalet.
Och man kan förstå då att Lisa var på väg mot ladan och Nerijus vid fickringningen. Han hade nog ropat om hjälp med kartan, vinkat till sig henne. "Det är klart" hon skulle hjälpa till.
Ja, varför finns inte detta med i åtalet? Får man inte använda sig av mobilspårning hur som helst eller vad? Om dessa uppgifter är helt säkra så är det flera andra detaljer som saknar eller minskar i betydelse.

Mitt fetande.

Det finns ju inte någon information i FUP som stödjer detta som Felix52 tydligen påstår.
2016-03-06, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Det finns ju inte någon information i FUP som stödjer detta som Felix52 tydligen påstår.
Läs inläggen om mobilspårning av Felix52. Mycket intressant.
Han har själv varit aktiv där. Läs inläggen och bilda dig en egen uppfattning.
2016-03-06, 13:35
Medlem
Citat:
Mitt fetande.

Någon sådan info finns inte i FUP.

Men den här infon finns i FUP:

FUP sidan 19

Åklagarbeslut ang. Tillstånd till hemlig övervakning av elektronisk kommunikation fattat.
Begäran om positionering av mobiltelefon skickad till NOA kl. 08.10
Svar från NOA kom kl. 09.10
Sista uppgifter från telefonen var kl. 18.39. Från mast i riktning mot Blombergs säteri.

"Riktning mot Blombergs säteri" tolkar jag att LH har inte varit i ladan utan hon satte i en bil. GM rykte till sig telefonen, som då blev en sk fickringning. Telefonen dog ca tre minuter senare.
2016-03-06, 13:37
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Läs inläggen om mobilspårning av Felix52. Mycket intressant.
Han har själv varit aktiv där. Läs inläggen och bilda dig en egen uppfattning.

Jag har läst Felix52's inlägg, men vem som helst kan ju utan bevis påstå vad som helst här i tråden, och jag tror inte på Felix52's påstående för om det var så som hen säger så skulle det finnas med i FUP och det gör det inte.
2016-03-06, 14:02
Bannlyst
Citat:
Jag har läst Felix52's inlägg, men vem som helst kan ju utan bevis påstå vad som helst här i tråden, och jag tror inte på Felix52's påstående för om det var så som hen säger så skulle det finnas med i FUP och det gör det inte.
Man kanske inte ska kasta sten i glashus? Du har väl påstått en massa saker utan att detta stått med i FUP. Tänker på konspirationer, plantering av DNA och att du riktat misstankar mot icke inblandade personer.

Vi diskuterar vad vi finner vara intressant och jag anser att Felix52´s inlägg om mobilspårning är intressanta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in