2016-03-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men har det dementerats?
Har polisen i så fall bett om ursäkt för att denna lögn spreds till media?
Du fortsätter med bojältandet. Tycker du inte det vore märkligt om NB inte hade fått handfängsel vid gripandet. Det hade väl varit näst intill tjänstefel.

Sen undrar jag igen vad denna skitsak har med mordet att göra?
2016-03-17, 22:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ett förväntat svar från dig gällande den biten. "Onödigt bryskt"..."bestämt redan vem som
var skyldig"....

Om det nu händelsevis spårade iväg till nåt som förtjänade beteckningen "bryskt"
så kan det ju i så fall handla också om att särsklilt NB satte sig kraftigt till motvärn
och blev rent aggressiv och hotfull varvid ett handfängslande blev synnerligen välmotiverat
om nu bojor verkligen kommit till användning.

Eftersom vi nu vet att NB verkligen också var skyldig till att lustmördat stackars
Lisa Holm, tagit hennes liv när hon knappt ens hunnit börja leva sitt liv på allvar,
så är det rimligt att anta att han ogärna frivilligt följde med några poliser den gången
12 juni eftersom skyldiga beter sig så i regel. De känner att de är inringade och vill
kämpa emot så gott det går.
Är man oskyldig så bråkar man inte med farbror polisen i onödan. Man följer snällt
och fint med för att reda upp missförståndet som måste föreligga.
Är man oskyldig har man inget att dölja och är trygg i den vissheten.
Mindre upplagt för några reaktioner som föranleder ingripanden av den handfängslande
sorten.

Broder Aivaras som var oskyldig förmodar jag uppträdde annorlunda vid polisens hämtning
än vad hans flickmördande brorsa gjorde. Tog det lite mera lugnt antagligen.
För han visste ju alltså att han inte hade gjort nåt med nån flicka.
Vet vi det? Du "vet" det. Du visste det redan åtta timmar efter hämtningen, men det finns ingen lagakraftvunnen dom. Målet är inte avgjort, så ingen professionell jurist vet det.
2016-03-17, 22:40
Medlem
Citat:
Du missade frågorna.

1.
Varför lägger en dräpare jackan fint på ovanpå grenarna? Den är inte slängd.

2
Varför blir den rosa jackan blå i fupen - när den ligger på rishögen?
(Om inte för att legitimera att helikopter eller andra som hängde i Martorp tex på torsdag kväll inte såg den vilket de borde ha gjort med en lysande rosa jacka- om den fanns där.)

3.
Varför lägger en dräpare hjälmen på ett sådant sätt så att den inte ska trilla av rishögen utan stöttar upp en med EN gren och lägger den ovanpå plastkrukor som extra stöd?
Nu fattar jag vad du menar. NB har varit där och joxat i rishögen någon dag efter han hade placerat flickan i boden.
2016-03-17, 22:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Med all respekt, nu snackade jag bara om DNA:t.
Visst kan jag se att andra bevis föreligger, om än inte lika starka. Men så länge NB inte erkänner nånting, eller inte heller något mörkt dyker upp ur hans förflutna, så kan han ändå vara oskyldig.
Då vet jag - det är ett erkännande som krävs. Tack för svar.
2016-03-17, 22:52
Medlem
allegragellers avatar
"Nio månader efter mordet på Lisa Holm ska polisen återigen besöka ladan i Blomberg där den 17-åriga flickan mördades av 36-årige Nerijus Bilevicius.

Besöket sker på uppdrag av den morddömde mannens nya advokat Björn Hurtig.

– Hurtig har begärt att få se mordplatsen och titta på bilderna från teknikernas arkiv, säger kriminalkommissarie Lars Johansson."

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige...ka-mordplatsen

"– Vi ska göra så gott vi kan för att ifrågasätta den bevisning som åberopats, men hur vi tänker eller vad vi ska göra vill jag inte gå in på just nu, säger Björn Hurtig."
Senast redigerad av allegrageller 2016-03-17 kl. 22:55.
2016-03-17, 22:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige...ka-mordplatsen
Citerar lite, så inte alla behöver klicka.
Citat:
Björn Hurtig bekräftar för GP att han kommer att åka upp till ladan i Blomberg tillsammans med Jan Olsson i nästa vecka. Hurtig uppger också att man kommer att besöka gården Martorp där Lisa Holm anträffades död inne i en arbetsbyssja den 12 juni 2015.
– Vi ska åka upp dit i två dagar. Ena dagen ska vi besöka polisstationen för att titta igenom lite olika saker och besöka ladan i Blomberg och Martorp. Vi ska även besöka NFC (Nationellt forensiskt center) för att titta på olika beslag, säger Björn Hurtig.
2016-03-17, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Är det så svårt att se?

DNA:t bevisar griftefridsbrott. DNA:t bevisar inte mord.
På vilket sätt kan detta DNA bevisa griftefridsbrott?
2016-03-17, 23:08
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vet vi det? Du "vet" det. Du visste det redan åtta timmar efter hämtningen, men det finns ingen lagakraftvunnen dom. Målet är inte avgjort, så ingen professionell jurist vet det.
Att HD skulle förvisa tillbaka fallet till HR om försvaret lämnar in en komplett griftefridsteori är ytterst osannolikt efter att NB har suttit och blånekat såhär långt. När det gäller bevisfrågor så brukar det krävas rejält mycket för att fall ska dras i HR en gång till. Jag kan iaf komma på ett mord där det hänt och det är Marina-fallet där kroppen hittades. Och den gången var det med röstsiffrorna 3-2 så knappt ens det räckte. Nej här finns det ytterst liten chans att få gehör även om NB erkänner griftefrid. Alla beslut förutom totalt avslag skulle vara en jäkla knall.
2016-03-17, 23:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Att HD skulle förvisa tillbaka fallet till HR om försvaret lämnar in en komplett griftefridsteori är ytterst osannolikt efter att NB har suttit och blånekat såhär långt. När det gäller bevisfrågor så brukar det krävas rejält mycket för att fall ska dras i HR en gång till. Jag kan iaf komma på ett mord där det hänt och det är Marina-fallet där kroppen hittades. Och den gången var det med röstsiffrorna 3-2 så knappt ens det räckte. Nej här finns det ytterst liten chans att få gehör även om NB erkänner griftefrid. Alla beslut förutom totalt avslag skulle vara en jäkla knall.
Så det innebär att en oskyldig döms om griftefridsbrottsteorin är sann.
2016-03-17, 23:21
Medlem
Citat:
Det var militären som bestämde när MP fick släppas på. Det militär som styrde i Martorp.
Det var militär som hittade fynden på de mest märkliga sätt. Det var militär som smutskastade litauerna och vittnade i rätten.

Vem kommenderade upp militärhelikoptern så snabbt på söndag kväll?
Nej det var inte militären. Du har ältat detta med en dåres envishet. Om du återgår till verkligheten från ditt ufo-tänkande kanske du kan räkna ut varför någon inte ville ha en massa sakletare tomtade runt i spenaten.
2016-03-17, 23:22
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Så det innebär att en oskyldig döms om griftefridsbrottsteorin är sann.
Så är det ju. Det är ju därför som det heter "utom rimligt tvivel". I nästan alla mordfall så försöker de misstänkta att förklara bort bevisningen och ibland lyckas man också. I just detta fallet så blånekar MGM trots, enligt rätt många, blytung bevisning vilket är besynnerligt när livstid står på spel. Jag har svårt att tänka mig att Hurtig skulle ha tagit över fallet om inte NB erkänner minst griftefrid. För vad skulle vara meningen med advokatbyte annars? Ska man köra vidare på konspirationsspåret så hade väl IR kunnat göra det själv tycker man väl.
2016-03-17, 23:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Så är det ju. Det är ju därför som det heter "utom rimligt tvivel". I nästan alla mordfall så försöker de misstänkta att förklara bort bevisningen och ibland lyckas man också. I just detta fallet så blånekar MGM trots, enligt rätt många, blytung bevisning vilket är besynnerligt när livstid står på spel. Jag har svårt att tänka mig att Hurtig skulle ha tagit över fallet om inte NB erkänner minst griftefrid. För vad skulle vara meningen med advokatbyte annars? Ska man köra vidare på konspirationsspåret så hade väl IR kunnat göra det själv tycker man väl.
Det är väl uppenbart med tanke på IR:s prestationer att advokatbytet bara kunde vara till det bättre för NB?

Vadå för konspiration? Vem skulle NB ha konspirerat med i griftefridsteorin?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in