2016-03-19, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Anders vittnesmål borde dock funnits med i FUP. Det lyser dock med sin frånvaro.
Anders vittmesmål måste finnas i slasken.
Märkligt att inte advokaten fångat upp detta.
Är det en miss eller framgår det på något sätt i slasken att Anders misstagit sig alternativt att Lena missuppfattat?
2016-03-19, 23:47
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ja TR sa väl det, att det var en avrättning.
Nej, man uttryckte det lite annorlunda än så.
Mordet hade karaktären av en avrättning.

Och det var väl från hovrätten och inte tingsrätten som det formulerades så.
2016-03-19, 23:48
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Anders vittmesmål måste finnas i slasken.
Märkligt att inte advokaten fångat upp detta.
Är det en miss eller framgår det på något sätt i slasken att Anders misstagit sig alternativt att Lena missuppfattat?

Med den mängd mer eller mindre ointressanta förhör och vittnesmål som finns i FUP så borde även detta vittnesmål hamna i FUP och inte slasken om det existerar. Det verkar vara ett väldigt behändigt sätt att ständigt hänvisa till slasken och hävda att det fm finns där och är ointressant för försvaret har förmodligen läst den. Billy Batong och hans vittnesmål bevisade ju att den teorin inte riktigt håller.
2016-03-19, 23:52
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det fetstilta. Varför? Varför bevisar DNA mord, varför kan det inte bara handla om brott mot griftefriden? Eller, t.o.m. vänligt samröre, innan något utan NB:s medverkan hände?
Fan vad naiv du är människa.
Så jävelskapet har haft labbarna på insidan av hennes byxlinning i något puttegulligt, helt
oskyldigt "vänligt samröre"?

Nu är det i alla fall bevisat så det räcker och blir över att alla jävla spår efterlämnats i
samband med att ett ohyggligt brutalt mord blivit utfört.
Ingenting du, Hurtig eller någon annan säger kommer att förändra detta ett jäkla dugg.
Det är en sak man kan vara säker på.
Senast redigerad av Grandioso 2016-03-20 kl. 00:16.
2016-03-20, 00:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Fan vad naiv du är människa.
Så jävelskapet har haft labbarna på insidan av hennes byxlinning i något puttegulligt, helt
oskyldigt "vänligt samröre"?

Nu är det i alla fall bevisat så det räcker och blir över att alla jävla spår efterlämnats i
samband med att ett ohyggligt brutalt mord blivit utfört.
Ingenting du eller annan säger kommer att förändra detta ett jävla dugg.
Var viss om den saken.
Ekar det här? Varför svarar du inte på frågan istället?

Vad jag säger kommer inte att ändra något, här pågår ingen rättegång. Men jag är inte viss om att NB:s kakhål inte kan komma att ändra saker, även om jag inte tror på vänligt samröre. Brott mot griftefriden, om det är förklaringen, går inte att motbevisa med de bevis som har redovisats hittills, förutom rättsläkarnas slutsats, som bygger på samma förhastade slutsats som du har kommit till. Lisa kunde inte hänga där hon hittades. Men med hjälp av en griftefridsförbrytare kan hon flyttas från platsen där hon hängde till platsen som hon hittades på.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2016-03-20 kl. 00:07.
2016-03-20, 00:10
Medlem
Grandiosos avatar
När man kommer in på lampkupan eller lampskärmen som man håller sig till här:

Ja äh den här lampskärmen, hur har det gått till när det hamnat sperma i den?

Nej men det jag sa det var väldigt länge sen.

Mmm.

Väldigt länge sen.

Är det inne på den här toaletten som du onanerat som där lampskärmen ligger? Eller
har du vart i väg någon annanstans med lampskärmen?

Mmm ja det händer väl på toan, ja.

Var du själv?

Det, det säger jag det är min privatsak.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---

NB är som synes tydligt angelägen om att förlägga tiden för när det sprutades i lampkupan
till flera månader tillbaka.
Det kan knappast röra sig om någon längre tid eftersom jag förmodar att även sperma
dunstar bort. Med all sannolikhet hade denna numera rätt omtalade lampkupa inte
fått "påhälsning" förrän bara några dagar innan den påträffades av polisen.
Senast redigerad av Grandioso 2016-03-20 kl. 00:12.
2016-03-20, 00:10
Medlem
Sgt.Blands avatar
Hahaha, griftefridsförbrytare. Xenia har skapat en helt ny kategori av psykiskt avvikande element som åker omkring och flyttar lik som andra har mördat. Ja nu verkar det ju som snubben i bilen, som också verkar vara litauer, ska köra på det spåret så då får man se om han kommer undan med det då. Utan att ha läst den fuppen så ligger mina pengar på dråp eller mord iaf.

Edit: Såhär skulle det ju kunna låta i en framtida domstol kanske. "Kära domaren, jag är ingen mördare bara en helt vanlig griftefridare."
Senast redigerad av Sgt.Bland 2016-03-20 kl. 00:17.
2016-03-20, 00:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
När man kommer in på lampkupan eller lampskärmen som man håller sig till här:

Ja äh den här lampskärmen, hur har det gått till när det hamnat sperma i den?

Nej men det jag sa det var väldigt länge sen.

Mmm.

Väldigt länge sen.

Är det inne på den här toaletten som du onanerat som där lampskärmen ligger? Eller
har du vart i väg någon annanstans med lampskärmen?

Mmm ja det händer väl på toan, ja.

Var du själv?

Det, det säger jag det är min privatsak.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---

NB är som synes tydligt angelägen om att förlägga tiden för när det sprutades i lampkupan
till flera månader tillbaka.
Det kan knappast röra sig om någon längre tid eftersom jag förmodar att även sperma
dunstar bort. Med all sannolikhet hade denna numera rätt omtalade lampkupa inte
fått "påhälsning" förrän bara några dagar innan den påträffades av polisen.
Sperma dunstar... Jag antar att du aldrig har sett sperma.
2016-03-20, 00:25
Medlem
Citat:

Nä, det är vatten som dunstar. Fråga Bill Clinton om sperma dunstar. Han vet mycket väl om att det inte gör det...
2016-03-20, 01:03
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ekar det här? Varför svarar du inte på frågan istället?

Vad jag säger kommer inte att ändra något, här pågår ingen rättegång. Men jag är inte viss om att NB:s kakhål inte kan komma att ändra saker, även om jag inte tror på vänligt samröre. Brott mot griftefriden, om det är förklaringen, går inte att motbevisa med de bevis som har redovisats hittills, förutom rättsläkarnas slutsats, som bygger på samma förhastade slutsats som du har kommit till. Lisa kunde inte hänga där hon hittades. Men med hjälp av en griftefridsförbrytare kan hon flyttas från platsen där hon hängde till platsen som hon hittades på.
Jag ska försöka förklara för dig så gott det går:

Frågan var alltså:
Citat:
Varför bevisar DNA mord, varför kan det inte bara handla om brott mot griftefriden? Eller, t.o.m. vänligt samröre, innan något utan NB:s medverkan hände?
Jo, därför att man måste låta det sunda förnuftet få göra sig gällande.
Det står i strid med allt förnuft och allt vad man tidigare känner till av liknande fall
att någon först dödar en person eller denne dödar sig själv som du gärna vill inbilla dig
och sen kommer någon annan insläntrandes och "beter" sig mot offret på sätt som visats.
Det är helt enkelt orimligt och någonting som kan utan vidare lämnas utan avseende.

Skulle det gå till som du vill ha det, att GM berättar att de av en slump råkat på mördade
eller självmördade människor, och sen av någon obegriplig anledning satt sig i fara
själva genom att åka iväg och dumpa offrens kroppar, och detta accepteras av
domstolarna så blev landet fullt av likskändare i en hast och knappt några mördare.
Så rysligt många skulle alltså komma undan sina mord eller dråp och det tycker jag
knappast kan vara förnuftigt att så ska behöva ske.

Det blir absurda "tillställningar" i våra rättssalar som endast kan uppskattas av förövarna
själva. Det blir rättsosäkert och offren kränks ytterligare en gång.

Det sker förvisso konstiga saker emellanåt i våra svenska domstolar, helt uppåt väggarna
galna domslut avkunnas som gjort att åtalade gått fria, men i fallet Lisa Holm
är min övertygelse att förnuftet och logiken får råda och nån eventuell hisnande
griftefridshistoria körs på porten per omgående.
Senast redigerad av Grandioso 2016-03-20 kl. 01:14.
2016-03-20, 01:10
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Borde jag ha gjort ett antal gånger eftersom jag faktiskt själv är man.
Men jag sprutar nu inte ner väggar och lampkupor och annat. Är lite diskretare än så.
Ja, dunsta var fel ord i sammanhanget, det medges.
Men hur länge kan sperma bevaras när det ligger så här öppet som i lampkupan i Neros fall?
Nån som ge ett svar på det? En gissning?
2016-03-20, 01:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Borde jag ha gjort ett antal gånger eftersom jag faktiskt själv är man.
Men jag sprutar nu inte ner väggar och lampkupor och annat. Är lite diskretare än så.
Ja, dunsta var fel ord i sammanhanget, det medges.
Men hur länge kan sperma bevaras när det ligger så här öppet som i lampkupan i Neros fall?
Nån som ge ett svar på det? En gissning?

Det beror väl på hur ofta man torkar av lampkupan? Och om man bara torkar av den med torr eller våt trasa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in