Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Ekar det här? Varför svarar du inte på frågan istället?
Vad jag säger kommer inte att ändra något, här pågår ingen rättegång. Men jag är inte viss om att NB:s kakhål inte kan komma att ändra saker, även om jag inte tror på vänligt samröre. Brott mot griftefriden, om det är förklaringen, går inte att motbevisa med de bevis som har redovisats hittills, förutom rättsläkarnas slutsats, som bygger på samma förhastade slutsats som du har kommit till. Lisa kunde inte hänga där hon hittades. Men med hjälp av en griftefridsförbrytare kan hon flyttas från platsen där hon hängde till platsen som hon hittades på.
Jag ska försöka förklara för dig så gott det går:
Frågan var alltså:
Citat:
Varför bevisar DNA mord, varför kan det inte bara handla om brott mot griftefriden? Eller, t.o.m. vänligt samröre, innan något utan NB:s medverkan hände?
Jo, därför att man måste låta det sunda förnuftet få göra sig gällande.
Det står i strid med allt förnuft och allt vad man tidigare känner till av liknande fall
att någon först dödar en person eller denne dödar sig själv som du gärna vill inbilla dig
och sen kommer någon annan insläntrandes och "beter" sig mot offret på sätt som visats.
Det är helt enkelt orimligt och någonting som kan utan vidare lämnas utan avseende.
Skulle det gå till som du vill ha det, att GM berättar att de av en slump råkat på mördade
eller självmördade människor, och sen av någon obegriplig anledning satt sig i fara
själva genom att åka iväg och dumpa offrens kroppar, och detta accepteras av
domstolarna så blev landet fullt av likskändare i en hast och knappt några mördare.
Så rysligt många skulle alltså komma undan sina mord eller dråp och det tycker jag
knappast kan vara förnuftigt att så ska behöva ske.
Det blir absurda "tillställningar" i våra rättssalar som endast kan uppskattas av förövarna
själva. Det blir rättsosäkert och offren kränks ytterligare en gång.
Det sker förvisso konstiga saker emellanåt i våra svenska domstolar, helt uppåt väggarna
galna domslut avkunnas som gjort att åtalade gått fria, men i fallet Lisa Holm
är min övertygelse att förnuftet och logiken får råda och nån eventuell hisnande
griftefridshistoria körs på porten per omgående.