2016-03-20, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det beror väl på hur ofta man torkar av lampkupan? Och om man bara torkar av den med torr eller våt trasa?

Tror du NB är en person som städade efter sig?
2016-03-20, 01:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror du NB är en person som städade efter sig?

Antagligen inte men jag kan anta att han förmodligen torkade bort satsen om den var synlig med handen eller trasa men att det ändå lämnades spår kvar? Så spåret där skulle kunna vara från tid relativt långt innan Lisa ens hade börjat på fiket.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-03-20 kl. 01:33.
2016-03-20, 01:35
Medlem
Citat:
Antagligen inte men jag kan anta att han förmodligen torkade bort satsen om den var synlig med handen eller trasa men att det ändå lämnades spår kvar?

Tillåt mig tvivla Liksom det som han sprutade på väggar och golv lät han även detta vara. Dock hann detta inte torka in.
2016-03-20, 01:43
Medlem
Citat:
Tillåt mig tvivla Liksom det som han sprutade på väggar och golv lät han även detta vara. Dock hann detta inte torka in.

Ja han kanske struntade i att torka bort det om det bara var han och brorsan ändå som var där (att det ändå inte skulle vara någon annan som såg det)?
2016-03-20, 01:51
Medlem
Citat:
Ja han kanske struntade i att torka bort det om det bara var han och brorsan ändå som var där (att det ändå inte skulle vara någon annan som såg det)?

Detta är en fysiskt arbetande man som endast under tvång kunde fås att duscha en gång i veckan. Renlighet var nog inte hans starkaste gren. Dock var det ett kaklat utrymme som skulle användas under höstjakten för slakt.
2016-03-20, 01:55
Medlem
Grandiosos avatar
Ska vi fortsätta spermasnacket in på sena natten så kan det konstateras att det finns
vatten i sädesvätskan så nånting avdunstar i alla fall...
Citat:
När sperman hamnar på huden börjar vattnet i den att avdunsta. Till detta går det åt värme, som hämtas från huden. Därför kan det kännas lite kyligt.

http://www.rfsu.se/sv/Sex--relatione...unskap/Sperma/
2016-03-20, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ska vi fortsätta spermasnacket in på sena natten så kan det konstateras att det finns
vatten i sädesvätskan så nånting avdunstar i alla fall...

http://www.rfsu.se/sv/Sex--relatione...unskap/Sperma/

Det hade jag räknat ut, men jag tror det inte hade hunnit dunstat i just lampskärmen. Varför annars hade just den blivit intressant?
2016-03-20, 02:03
Medlem
Citat:
Detta är en fysiskt arbetande man som endast under tvång kunde fås att duscha en gång i veckan. Renlighet var nog inte hans starkaste gren. Dock var det ett kaklat utrymme som skulle användas under höstjakten för slakt.

Ja då får man väl tänka att antagligen så rengjordes det hyfsat av dem som använde det under hösten innan så någon gång däremellan och slutet på maj satsade han där då? Vet inte om det skulle vara skillnad i spårlämning om det torkat 4 månader eller 4 dagar.
2016-03-20, 02:16
Medlem
Citat:
Ja då får man väl tänka att antagligen så rengjordes det hyfsat av dem som använde det under hösten innan så någon gång däremellan och slutet på maj satsade han där då? Vet inte om det skulle vara skillnad i spårlämning om det torkat 4 månader eller 4 dagar.

Det vet inte jag heller. Däremot, dock inte tillgång till FUP nu, så vill jag minnas att han sa att spermaspåren avsatts för länge sedan. Men när han pressades sa han i maj månad.

För mig är det i närhet till 7 juni.
2016-03-20, 02:23
Medlem
Citat:
Det vet inte jag heller. Däremot, dock inte tillgång till FUP nu, så vill jag minnas att han sa att spermaspåren avsatts för länge sedan. Men när han pressades sa han i maj månad.

För mig är det i närhet till 7 juni.

Fast kanske ändå helt frikopplat från Lisa överhuvudtaget. Hon kanske inte alls fanns i hans fantasi (som väl argumentationen i någon del går ut på)?
2016-03-20, 02:25
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det hade jag räknat ut, men jag tror det inte hade hunnit dunstat i just lampskärmen. Varför annars hade just den blivit intressant?
Nej, tror inte jag heller.
Det såg nog påfallande färskt ut...
Som om det mycket väl kan ha "levererats" bara en kort tid dessförinnan.

Åklagaren och flera med honom håller det för mycket sannolikt att lampkupan
kommit till användning i samband med mordet.

Se det så här: NB har tidigare inte brytt sig om att lägga satserna i några slags behållare
utan bara sprutat glatt och obesvärat omkring sig på väggar och golv i rummet med perfekt
utsikt mot caféet och alla söta unga servitriser som rörde sig därute om dagarna.
Men vid ett tillfälle har han avvikit från detta och månat om att sperman skulle
hamna "under kontroll". Varför det då?
Och inte står han väl och onanerar inne på toan och är noggrannare där plötsligt med
var hans sats ska ta vägen så han håller sig med en stor lampkupa? Det verkar föga troligt.

Nej, det är inte långsökt alls att sätta denna lampkupa i samband med vad som
utspelade sig i ett annat utrymme strax intill.
2016-03-20, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, tror inte jag heller.
Det såg nog påfallande färskt ut...
Som om det mycket väl kan ha "levererats" bara en kort tid dessförinnan.

Åklagaren och flera med honom håller det för mycket sannolikt att lampkupan
kommit till användning i samband med mordet.

Se det så här: NB har tidigare inte brytt sig om att lägga satserna i några slags behållare
utan bara sprutat glatt och obesvärat omkring sig på väggar och golv i rummet med perfekt
utsikt mot caféet och alla söta unga servitriser som rörde sig därute om dagarna.
Men vid ett tillfälle har han avvikit från detta och månat om att sperman skulle
hamna "under kontroll". Varför det då?
Och inte står han väl och onanerar inne på toan och är noggrannare där plötsligt med
var hans sats ska ta vägen så han håller sig med en stor lampkupa? Det verkar föga troligt.

Nej, det är inte långsökt alls att sätta denna lampkupa i samband med vad som
utspelade sig i ett annat utrymme strax intill.

Det kan väl inte bli mer än torrt, möjligtvis med dammlager över och det kan det väl bli relativt snart om platsen används vid en byggarbetsplats?

Lampkupan kommit till användning vid mordet?!?! Hon blev kvävd genom förmodad hängning. I lampkupan då eller?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-03-20 kl. 02:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in