2016-03-31, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Du måste se lögner i varje vägkrök. Det finns inga lögner - det finns osäkerhet. Och ett jävla tolkkaos. Något skrev att Hurtig borde lyssna på förhören med en god tolk. Jag håller med.

Du tycker förresten att Bj*rn S*hl ljög när han sa "mig veterligt" efter han påstod att NB ljugit?
Eller när han påstod att litauiska bilen hade omkastade bokstäver?
Eller om busskortet han såg och inte såg samtidigt?

Vill du leta lögner - då ska du leta i förhören av BS och i hans vittnesmål.

Det finns mer lögner när man går igenom fup.
I mordfallet måste man gå igenom alla möjliga misstänkta, men i detta fallet uteslöt man andra redan i början och koncentrerade sig bara åt litauiska gästarbetare.
Alla andra som hade ljugit och kunde vara misstänkta blev utesluta redan i början.
Fallet är präglat av orättvisa, subjektivitet och främlingsfientlighet.
Senast redigerad av Sudharma 2016-03-31 kl. 15:19.
2016-03-31, 15:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Det finns mer lögner när man går igenom fup.
I mordfallet måste man gå igenom alla möjliga misstänkta, men i detta fallet uteslöt man andra redan i början och koncentrerade sig bara åt litauiska gästarbetare.
Alla andra som hade ljugit och kunde vara misstänkta blev utesluta redan i början.
Fallet är präglat av orättvisa, objektivitet och främlingsfientlighet.
Det finns inte minsta främlingsfientlighet. Att du sen ser rasism i vartenda hörn är ett problem som snarare ligger hos dig. Du rapar detta gång efter annan utan minsta belägg.
Du redan kommenterat mitt inlägg och du har fått svar i frågan:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Senast redigerad av develi 2016-03-31 kl. 15:07.
2016-03-31, 15:18
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Bennhage och granne också. Det finns fler men de är rädda. Se hur vittnen och försvarsadvokaten har hotats. Förutom NB och IB.

Frågan är: varför så mycket hot om man tror man har rätt?
Beskriv alla dessa "hot" tack.
Ordagrant hur de har sett ut.

Eller är det avdelningen fria fantasier som gäller nu igen för unga damens vidkommande?
2016-03-31, 15:19
Medlem
Quods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Du kan säkert plantera ditt eget fingeravtryck med modellera eller liknande, men att plantera någon annans fingeravtryck då blir det problematiskt.

Problematiskt att få någon att trycka på en klump modellera?

I sammanhanget menar du alltså att detta är svårare, än att få tag i blod från någon?
2016-03-31, 15:21
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
W Klingspor är A:s fina farsgubbe. Är han en utav de fina onämnbara gästerna 7-12?
Varför blandar han sig i?
Varför skulle han inte få "blanda sig i" när han kunnat fått sin dotter mördad?
2016-03-31, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det finns inte minsta främlingsfientlighet. Att du sen ser rasism i vartenda hörn är ett problem som snarare ligger hos dig. Du rapar detta gång efter annan utan minsta belägg.
Du redan kommenterat mitt inlägg och du har fått svar i frågan:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Kan du hänvisa en källa var hade jag skrivit om rasism.
2016-03-31, 15:26
Medlem
develi:

Förstår inte var du anser lögnen ligger (förlåt om jag är trögtänkt), dvs när ljuger IB i följande?
Citat:
Jag vet inte om det försvann något.
Citat:
Jag har sagt att jag inte visste om något försvann
Citat:
hon inte saknade något i lägenheten
2016-03-31, 15:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Du behöver endast läsa kommentarerna på den här tråden om litauerna de är mycket negativa och främlingsfientliga, de är utsedda för slagpåsar och att folk skall bli av med sina frustationer.
Absolut ingen som diskuterar har främlingsfientliga åsikter. Det läggs inte minsta värdering i deras ursprung så det är en ren lögn från dig om personer i tråden.
Rent förtal.

Jag har till och med tagit IB i försvar som anhörig innan HovR och hennes bedrövliga utspel av två anledningar:
1. Hon har uppenbart levt under trakasserier och likt en hund i ledband följt NB i en beroendeställning.
2. Hon är anhörig vilket innebär att det likaväl blir ett personligt nederlag att ha levt med ett sånt mördarsvin. Att det är skam med i bilden att dels bli totalt sviken, att veta att den man var gift med gjort nåt så vidrigt och att det är en försvarsmekanism att förneka händelsen.

Det spelar inte minsta roll gällande ursprung. Det handlar om teknisk bevisning ihop med annat (brist på alibi, vittnen etc) som gör att han är dömd i två instanser.

Att göra det hela till en slags rasistisk aspekt är nog yttersta utposten vad det gäller lågvatten som argument.
2016-03-31, 15:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdlover
develi:
Förstår inte var du anser lögnen ligger (förlåt om jag är trögtänkt), dvs när ljuger IB i följande?
Men snälla..
Om hon i slutför säger att ingenting försvann:
Citat:
förhöret så uppger Irina, att hon inte saknade något i längenheten
Och sen säger:
Citat:
Jag har sagt att jag inte visste om något försvann

När hon i HovR förnekar (påstår att hon inte visste om nåt försvann) att hon sagt att ingenting försvann så LJUGER hon.
2016-03-31, 15:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Men snälla..
Och sen säger:

När hon i HovR förnekar (påstår att hon inte visste om nåt försvann) att hon sagt att ingenting försvann så LJUGER hon.
Att hon inte saknade något betyder inte att inget försvann, bara att hon inte saknade det. Hon ljög inte.
2016-03-31, 15:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Att hon inte saknade något betyder inte att inget försvann, bara att hon inte saknade det. Hon ljög inte.
Hahahahahaha - jag är fanimej imponerad av era sjuka försök att ändra uppenbara saker. Dårarnas försvarstal på högsta nivå i ordbajseri.

Om jag i detta inlägg skriver:
Ingenting försvann från min lägenhet (återigen bestämd form)

.. För att i nästa inlägg påstå att jag snarare har skrivit:
– Jag har sagt att jag inte visste om något försvann.

Så är det ren och tydligt lögn av två diametralt skilda uttalanden.
2016-03-31, 16:00
Medlem
Citat:
Men snälla..
Och sen säger:

I mina ögon är inget av det en lögn.
Hon sa att hon inte saknade något, men för det vet hon ju inte om något försvann. Något kan ju ha försvunnit utan att hon för den skull saknat det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in