2016-03-31, 16:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdlover
I mina ögon är inget av det en lögn.
Hon sa att hon inte saknade något, men för det vet hon ju inte om något försvann. Något kan ju ha försvunnit utan att hon för den skull saknat det.

Nämen tolka du detta som att hon är sanningsenlig du. Det säger väl mer om hur ditt tankesätt går skulle jag tro. Själv anser jag följande som uppenbart:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-03-31, 16:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahahahaha - jag är fanimej imponerad av era sjuka försök att ändra uppenbara saker. Dårarnas försvarstal på högsta nivå i ordbajseri.

Om jag i detta inlägg skriver:
Ingenting försvann från min lägenhet (återigen bestämd form)

.. För att i nästa inlägg påstå att jag snarare har skrivit:
– Jag har sagt att jag inte visste om något försvann.

Så är det ren och tydligt lögn av två diametralt skilda uttalanden.
Nej, det är inte två diametralt skilda uttalanden. Innebörden är densamma, hon saknade inget, men vet inte om något försvann. Hon uttryckte samma sak men på två olika sätt. Du ordbajsar.
2016-03-31, 16:06
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Precis. Det kan lika gärna vara en fri fantasi.
Du vill alltså nu också antyda att AB ljugit ihop händelsen med mannen vid landsvägen
som ville ha hennes hjälp.

Tidigare har du gång på gång påstått att Lisa aldrig varit inne i ladan mordkvällen
och ännu mindre dödats i anslutning till den.

Det man här tydligt och klart ser prov på är SANNINGSFÖRAKT.
Senast redigerad av Grandioso 2016-03-31 kl. 16:32.
2016-03-31, 16:08
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Nä IB är en kvinna med integritet. Hon kryper inte för åklagaren. Hon svarar bara inför gud.

När Wennerholm försökte snärja henne i HR sa hon ifrån: nu försöker du villa bort mig.
Hur många vågar säga så? Nä IB imponerade stort.

Svarar inför gud , har integritet
Tycker du att en kärring som står och ljuger med handen på bibeln imponerar stort ?
Domstolen var ju i alla fall inte särskilt imponerade av hennes vittnesmål .
2016-03-31, 16:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, det är inte två diametralt skilda uttalanden. Innebörden är densamma, hon saknade inget, men vet inte om något försvann. Hon uttryckte samma sak men på två olika sätt. Du ordbajsar.
Se där Xenia - du förnekar dig aldrig med dina märkliga tolkningar.

Det är två helt skilda påståenden att ena stunden påstå en sak i bestämd form (jag vet att inget försvann aka ingenting försvann) och sen påstå att man sagt:
Jag vet inte om nåt försvann.

Hon ljuger och du är pinsam.
Senast redigerad av develi 2016-03-31 kl. 16:13.
2016-03-31, 16:11
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Spelar detta en central roll i utredningen och för utfallet av domen ?
2016-03-31, 16:17
Medlem
cossinuss avatar
när kommer det där fördömda beskedet från HD huruvida det blir rättegång?
2016-03-31, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus

Senast 15 april skall Hurtig inkomma med sin ansökan.
2016-03-31, 16:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
Det är prövningstillstånd i HD som det handlar om och det ska vara inne senast 15 april (Hurtig har begärt dispens) - sen vete tusan om tiden för beslut. Kanske 2-3 veckor?
2016-03-31, 16:23
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Se där Xenia - du förnekar dig aldrig med dina märkliga tolkningar.

Det är två helt skilda påståenden att ena stunden påstå en sak i bestämd form (jag vet att inget försvann aka ingenting försvann) och sen påstå att man sagt:
Jag vet inte om nåt försvann.

Hon ljuger och du är pinsam.
Det kan inte vara tolken som rört till orden lite? Det är liknande ord men stor betydelseskillnad.

Frågan här är väl om nån var inne i lägenheten över huvudtaget. Eftersom Irina har ljugit så mycket så kan man inte ta henne på allvar när det gäller nånting. Det är lite som med hennes trosor som försvann. Undermeningen är att nån snott dna av henne och sen planterat det på Lisas trosor.
2016-03-31, 16:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det kan inte vara tolken som rört till orden lite? Det är liknande ord men stor betydelseskillnad.
Frågan här är väl om nån var inne i lägenheten över huvudtaget. Eftersom Irina har ljugit så mycket så kan man inte ta henne på allvar när det gäller nånting. Det är lite som med hennes trosor som försvann. Undermeningen är att nån snott dna av henne och sen planterat det på Lisas trosor.
Ja, absolut. I frågan om ÅK penis. Jag är dock fundersam då hon var så ettrig dess innan, enbart en reflektion. Jag tror heller inte nån varit inne i lgh - detta kommer i slutförhör ihop med högen av 8-9 alternativa gärningsmän.
Irina är bortgjord iom att hon sa att inget försvunnit och det har hon begripit i efterhand och då gör hon en korrigering om duschen och ting som kan ha försvunnit. Det är samma skit som med de försvunna trosorna det gjordes affär av som ska vara ett försök till att nån planterat hennes DNA - genomskinligt att det är rent pinsamt.

Alla påhitt är verkligen långsökta om de så kommer från Rönnbäck eller IB. Hade de tonat ner sig till 1/3 hade kanske nåt fallit i god jord och de hade kunnat plocka lite poäng. Nu blir det snarare som rena Twin Peak från dem själva istället. Bumerangeffekt.
Senast redigerad av develi 2016-03-31 kl. 17:00.
2016-03-31, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Du behöver endast läsa kommentarerna på den här tråden om litauerna de är mycket negativa och främlingsfientliga, de är utsedda för slagpåsar och att folk skall bli av med sina frustationer.
Jag själv har gått igenom vittnesuppgifterna mycket noggrant och det är ingen som tar parti för litauerna, bortsedd från Arne Jönsson och hans fru som stöder dem helt och kände dem väl också.
Jag anser att det finns personer som hade kunnat ge alibi för Nerijus men det gör de inte och sannolikt skulle det inte blivit populärt heller.

Jaså det anser du. Det är inte första gången du låter bli att tro utan i stället anser. Skall vi förmoda att du haft ett underlag att ta ställning till?
Vet du vad jag anser? Jag anser att när Nerius kört förbi den joggande Adriana kom han ihåg att han sett henne första gången dagen innan. Hon var nog lagom desorienterad på stället tänkte han. Till skillnad från den bofasta befolkningen på orten som bara skulle hojtat "Kör rakt fram förbi Västerplana så kommer du till Medelplana. Det är 4 eller 5 km dit." Adriana skulle behöva veckla in sig i resonemang utifrån en karta. Snöpligt med kart-appen i mobilen. Det anser jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in