2016-04-06, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Då kan jag konstatera att din uppfattning är att kvinnor är mindre kapabla än män att sköta ett försvarsarbete och arbeta som advokat. Har vi inte kommit längre än så i utvecklingen?
Skaraborgs tingsrätt ska alltså anmälas för att de valde en kvinnlig försvarare istället för en manlig åt NB.
Så var det med ditt genus-tänk. Villfarelse.

IB hade visst med fotot att göra eftersom hon ljög för att skydda sin mördare till man.
Hon måste ju få veta vad det var för monster hon beskyddade, eller hur?

Dra inte in sadism och främlingsfientlighet i polisens sätt att arbeta.
Det är NB som utsatt offret för sadism. Vilken nationalitet ljugande vittnen har spelar faktiskt ingen roll.
En lögn är en lögn, oavsett varifrån den kommer och det är utredarens uppgift att försöka få fram sanningen. Det är du som är invandrarfientlig när du beskriver balterna som några utsatta stackare som inte kan tala för sig själva, så vill de nog inte uppfattas. Det är också invandrarfientligt att som du gör normalisera Nerijus olika handlingar som t.ex att han onanerat i ladan och spridit spermafläckar hej vilt. Det är inte normalt för balter vilket du vill få det till. Det är äckligt, sjukt och onormalt oavsett varifrån personen kommer.

Du missar helt poängen: anledningen till att plocka två män från listan var att de skulle få "glänsa" och kvinnan skulle bli nedsolkad. Precis så som det blev.
Har hänt förut lilla vän.

Skaraborgs tingsrätt ska anmälas för att de gav uppdraget till Helena Svärd. Hon var uppenbart jävig. Det ledde till att mgm inte fick träffa sin riktiga försvarare förrän vid förhör 8 av 13. Han hade alltså inget försvar innan dess. Ytterligare en skandal i detta rättsfall - ett rättsfall som inte liknar något annat.
Senast redigerad av nopomil 2016-04-06 kl. 17:54.
2016-04-06, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Oj oj sex delvis långa inlägg i den oseriösa tråden, ja då måste du vara något på spåret. Vad menar du egentligen ska man utesluta DNA-spår, bara för att dom är "ologiska"? Att Nerijus DNA hittades innanför brottsoffrets byxor. Att det finns färska spår som visar att Nerijus befunnit sig på platsen när Lisa hängdes. Det är inte ologiska DNA-spår. Det är väldigt logiskt, och det är väldigt lätt att förstå att Nerijus är inblandad i det här. Du måste ha "hård" granskat fallet på fyllan.

Jag citerar i dessa inlägg delar ur förhören. Bra att du också tycker dessa förhör var oseriösa.

Sprid nu inte desinformation om "färskhet". Det har varit tillräckligt mycket sådant i tråden.
2016-04-06, 17:33
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Att AdB satt och log under hela förhöret inger inte heller förtroende.
Belägg för att joggerskan satt och log under hela förhöret.
Citat:
Nej, signalementet som vittnet JR uppger stämmer dåligt överens med NB:s utseende, framförallt avseende håret. Åklagaren insåg det nog själv eftersom han inte kallade detta vittne till rättegången.
Visst är det NB som han lägger märke till. På väg att snärja det offer som han mindre
än en kvart senare har tagit livet av på det mest fasansfulla sätt.
Vittnet JR kommer körandes förbi bara någon kort stund innan LH gör sin fickringning.
Den man som kommer ut från ladan är den person som är mördaren och mördaren
är identisk med Nerijus Bilevicius. Sannolikheten för något annat är lika med noll.
Citat:
Det blir en lögn för dig eftersom du utgår från att han inte var hemma. Det mesta talar dock för att iakttagelsen av NB på vägen från Martorp har gjorts dagen innan då NB hade varit och tankat just vid den tiden och att vittnena blandat ihop dagarna.
"Det mesta talar för"... Trams. När du kan uttala dig på det viset så framgår det
tydligt och klart att sanningen är av underordnad betydelse. Det handlar blott och bart om
att praktisera bortförklaringar till precis allting som ligger den dömde flickmördaren till last.
Det är föga hedervärt.
"Han förtydligar det med att han inte känner dem men att det finns inget tvivel på att det var en
av Litauerna som framförde fordonet vid båda tillfällena denna söndag 7 juni 2015.
För kännedom så har Thomas flickvän Annika exakt samma iaktagelser som Thomas enär de
vid bägge ovan tillfällen har gått hundpromenaderna tillsammans.
Återgivet och godkänt."

"Annika uppger att hon är 110 procent säker på att det var på söndagskvällen. Detta för att det var samma kväll som hon senare blev hemkörd av sin särbo Tomas."

Annika är 110 procent säker. Joggerskan är lika säker på sin sak. Men ni NB-kramare
vet tydligen bättre vad man sett och vilka dagar man sett saker och ting på.
Patetiskt är ordet.
Citat:
Nej, NB frågar IB när han kom hem på söndagen och hon svarar 17.30-18.00. Sedan när polisen ska förhöra de tre litauerna säger han till AB mer som en upplysning än en uppmaning till lögn att han ska säga att NB var hemma 18.00.
Ännu ett patetiskt försök att dribbla bort sanningen.
Varken AB eller IB törs jag påstå uppfattar detta som att Nero "upplyser" om nånting.
Det är just fråga om en klar och tydlig UPPMANING och ingenting annat. En order rentav om
att framföra lögnaktiga uppgifter för hans, mördarens, skull. "Var inte dumma nu."

"Mmm var det då han sa också att ni inte skulle säga eller att ni skulle säga att han var
hemma innan klockan arton?
Nej så sa han alltså rakt ut till mig då man kom på måndagen för att hämta oss på förhör, det
var på kvällen jag minns inte exakt vad klockan var, jag har nog berättat om att det var två
personer som hade kommit i en Saab bil, och jag kommer inte ihåg exakt vad dom sa men
dom frågade oss om dom kunde komma in i huset eller i köket och han satt där du sitter och
han satt där advokaten sitter nu och alltså och han sa så här att om jag får frågan var han var
nånstans då skulle jag säga att han var hemma klockan sex, och då alltså tänkte jag på så här
ja han kanske hade varit hemma klockan arton för att han säger till mig att så, att jag skulle
säga på det här sättet, och nu när jag, alltså i efterhand när jag tänker i efterhand så kommer
jag på att han inte var hemma klockan sex

För så som du berättar idag här nu, så är det helt uppenbart att han inte var hemma
klockan sex

Nej han var inte hemma
Är du säker på det som du har berättat här idag?
Ja"

När ändå brodern är på tapeten så kan man påminna om det här lilla förhörsavsnittet som
säger en hel del:

"Nej, ingenting, han har inte sagt ett ord, han har berättat att han sover dåligt om nätterna, att
han röker mycket och att han är nervös
MMM, HAR DET HÄNT TIDIGARE ATT HAN HAR VISAT SAMMA BETEENDE?
Absolut inte, allt var okej, allt var normalt, det hände då att när vi fick våra löner att vi drack
någon helg, men annars så var allt normalt, vi bråkade inte med varandra, vi var sams
SÅ DETTA VAR ETT EXTREMT BETEENDE FÖR DIN BROR, JUST DEN HÄR
VECKAN DÅ?

Till hundra procent
JA
För att jag har ju bott med honom i två år, så jag har ju sett hur han beter sig varje dag…
MMM
…och vad det innebär den här veckan så hade alltså inte vetat att han är min bror så, så hade
jag trott att det är en annan person som bor med mig."
Citat:
Du antar det eftersom du utgår från att NB är skyldig. Det finns inget i samtalet mellan BS och NB som talar för att NB vet var kroppen befinner sig och att han vill avleda MS från att leta där. Upplysningen att militären varit och sökt i området tidigare kan lika gärna vara ett försök från NB:s sida att vara hjälpsam och trevlig. Ingen annan i MP än BS har uppfattat NB:s beteende som suspekt.
Man måste vara bra jävla naiv för att göra den tolkningen du gör här; att fanskapet var
ute efter annnat än att just A V L E D A vid tillfället ifråga.
I ljuset av vad som snart framkom, en ihjälkvävd Lisa med en snara om halsen och
fullt med spår efter hennes baneman, Nerijus Bilevicius, så blir det för vissa fortfarande
mest sannolikt att NB bara ville leta mask tillsammans med brodern och när de höll på
med detta så råkade folk från Missing People vara på platsen samtidigt och NB tyckte
att det inte behövde avsökas i området efter den försvunna flickan vilket han lät BS förstå.
Sån här naivitet är rent skrämmande faktiskt. Men så har vi dessvärre också ett svenskt
samhälle idag som plågas av just mycken naivitet främst från dem som styr och ställer
poltiskt. Resultaten av denna naivitet, denna otroliga aningslöshet, ser vi närmast varje dag
numera. En liten utvikning där blev det.
Citat:
Utan DNA:t som vi inte vet hur det har hamnat på LH:s kläder finns ingen bevisning mot NB.
"Vi vet inte". Tala för dig själv tack.
De allra flesta av oss förstår alltför väl bara hur allt DNA hamnade där det gjorde.
Det hamnade där när den skoningslöse gästarbetaren från öst som bäst höll på att
mörda en ung flicka för sitt eget höga nöjes skull.
DNA - typ, mängd, placering. Den tekniska bevisningen som var ovanlig till sin
storleksordning duger alldeles utmärkt att binda en förövare vid sitt illdåd.
NB:s skuld är GLASKLAR.
Men har man nu som du en gång för alla bestämt sig för att NB måste vara oskyldig
så ser man inte längre klart. Du är inte ensam om detta förvisso.
Senast redigerad av Grandioso 2016-04-06 kl. 18:05.
2016-04-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
10 DNA-träffar är mycket mer än man brukar hitta i mordfall, det var därför de kallade det JACKPOTT.

Planteringsteorin är visst utesluten. Du upprepar samma saker till förbannelse. Hur många gånger har du skrivit "ologiska och osporadiska" DNA-spår i tråden? Det blir inte mera sant för att man upprepar sig, för att man upprepar en lögn.
Plantering av blod ger en annan DNA-bild i analysen än färskt blod.
Vad är det du inte förstår?
Jag tänker inte kolla i alternativtråden med alla fantasifulla ALTERNATIV till sanningen.
Det räcker gott och väl med fantasin som flödar hos vissa här.

Planteringsteorin är utesluten för att den här utesluten. På den nivån är ditt resonemang.
2016-04-06, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
NL även ljuger och talar inte hela sanningen i förhör med Aivaras i Litauen:
(FUP s.1740)
Han säger: Finns en vinne J R . Han såg vad hade hänt kl 18.
Han gick förbi ladan där ni jobbade. Han kan inte säga exakt tid men han åkte förbi ladan. han köpte piza 18:31. Han såg en man som gick förbi ladan. Han beskrev manen. Manen var 40-45, mellanlång, rakat, vita hud, ren, såg inte som narkoman.
När han såg mannen, denna tiden slutade Lisa arbete på cafe.

NL tar en del från vittnesmål och ändrar för att få Aivaras tro att det var Nerijus som var
ladan vid tiden när Lisa försvann:
I förhör med Aivaras manens utseende från 25 -40 år gammal, mörkt rufsig hår av medellängd, hade skäggstubb föränndrades till manen var 40-45, mellanlång, rakat.
Varför ljög han? Eller var det tolkens fel? Det kanske finns mer sådana fel överallt?
Och varför han hade glömt viktiga uppgifter att 18.37 vittne JR (FUP s.312) såg en tjej som åkte moped och blå bil.

Det är fullt med fulknep, halvlögner och även rena lögner i förhören.
Vill man vara snäll kan man kalla det tolk-kaos - men hur "välvillig" man än är räcker inte det som förklaring. Kvarstår alltså avsiktliga lögner.
2016-04-06, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I din fantasivärld står åklagaren och polisen gemensamt och väljer ut en offentlig försvarare till NB?

Det förfäktar du med emfas. Naturligtvis är det inte vad som sker i de mest rättsäkraste land (topp tre i världen). Det är snarast helt befängt.

Citat

Vem som utses till offentlig försvarare

Som regel kan endast en advokat utses till offentlig försvarare. I undantagsfall kan även en annan jurist komma ifråga. Om den misstänkte har föreslagit någon, som är behörig att vara offentlig försvarare, ska den personen förordnas om det inte finns särskilda skäl mot det.[4]

De advokater som anmäler till domstolen att de ställer upp som offentliga försvarare tilldelas i allmänhet uppdragen i turordning i de fall där den misstänkte inte har något särskilt förslag eller domstolen bedömer att hans eller hennes begäran inte kan beviljas. En åtalad som mister förtroendet för sin offentlige försvarare kan ansöka om att få en ny offentlig försvarare utsedd. Någon absolut rätt att få försvararen utbytt finns dock inte. Den offentlige försvararens förordnande kan återkallas även av andra skäl, till exempel därför att det inte längre finns något behov av offentlig försvarare eller att han eller hon allvarligt misskött sitt uppdrag.[5]

Källa.

IR stod i turordning och åtog sig uppdraget.

Ja det kan ju du tro på om du vill - men det stämmer inte.
Ingen har insyn i detta. Ingen granskar hur advokater "plockas" ut. Bara att överhuvudtaget komma på tanken att plocka in T Ö var anskrämligt olämpligt. Förutom jäviga HS alltså.
2016-04-06, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Har hon inte varit inne i ladan? Hur hamnade hennes örhänge där, ett i ladan och ett i mjölkrummet. Har inte tagit del i tråden på ett tag, och det verkar som mycket spårat ur från fakta som finns.

Har du inte läst det här:

(FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm (utbruten tråd)
2016-04-06, 17:42
Medlem
CatTheHunters avatar
CARL-JANNE!

Tunga, näsa, mun alltså slemhinnor, kolla Lichen ruber.
2016-04-06, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Tänk på vad du säger, du anklagar ju högt utbildat folk inom rättsväsendet för rasism här! Tur att du inte jobbar där för då ginge väl varenda mördare fri!!!
Det är väl klart att man jobbar för att få fram sanningen ifrån IB när han märker att hon sitter och trycker och ljuger. Du har glömt hur hon säger en sak och sen ändrar sig. MENED kallas det i rätten!
Jag tror inte det spelat roll om det är kvinna som är svensk, gjort samma sak. Men det kanske hade gjort skillnad för dig om det var din dotter som dinglat i ett snöre och dött? Att fått kroppen söndervrängd under insparkning i ett smalt skåp där det inte var meningen att någon skulle hitta den. Var väl planerat att ta hand om kroppen när allt lagt sig. MEN MP lurade man inte så lätt, tack och lov så det blev inte så, stackars NB.
Läs lite vad de andra skribenterna här ute skriver så får du kanske upp ögonen med en ny fräsch synvinkel, NB och AB har ju stått så de såg byssjan och följt allt med stor noggrannhet under sökinsatsen efter LH.

Att rättsväsendet och polisen är rasistiska är väl inget nytt. Kinnekulle-anknutna diton torde var bland de värsta dessutom.

Jag har skrivit det förut men det verkar vara svårt med sociala koder från andra länder i den här fördomsfulla tråden: IB vittnar inför gud, det är värt mycket mer än att avlägga en sekulär ed här.

Det finns f ö ganska många exempel på folk som ljugit i domstolar utan det får konsekvenser. Bara det är rätt personer.

Att du använder en militärs beskrivning som sanning, en militär som dessutom smutskastade litauerna, säger mest om dig och din brist på analys.
Senast redigerad av nopomil 2016-04-06 kl. 17:57.
2016-04-06, 17:51
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Belägg för att joggerskan satt och log under hela förhöret.

Visst är det NB som han lägger märke till. På väg att snärja det offer som han mindre
än en kvart senare har tagit livet av på det mest fasansfulla sätt.
Vittnt JR kommer körandes förbi bara någon kort stund innan LH gör sin fickringning.
Den man som kommer ut från ladan är den person som är mördaren och mördaren
är identisk med Nerijus Bilevicius. Sannolikheten för något annat är lika med noll.

"Det mesta talar för"... Trams. När du kan uttala dig på det viset så framgår det
tydligt och klart att sanningen är av underordnad betydelse. Det handlar blott och bart om
att praktisera bortförklaringar till precis allting som ligger den dömde flickmördaren till last.
Det är föga hedervärt.
"Han förtydligar det med att han inte känner dem men att det finns inget tvivel på att det var en
av Litauerna som framförde fordonet vid båda tillfällena denna söndag 7 juni 2015.
För kännedom så har Thomas flickvän Annika exakt samma iaktagelser som Thomas enär de
vid bägge ovan tillfällen har gått hundpromenaderna tillsammans.
Återgivet och godkänt."

"Annika uppger att hon är 110 procent säker på att det var på söndagskvällen. Detta för att det var samma kväll som hon senare blev hemkörd av sin särbo Tomas."

Annika är 110 procent säker. Joggerskan är lika säker på sin sak. Men ni NB-kramare
vet tydligen bättre vad man sett och vilka dagar man sett saker och ting på.
Patetiskt är ordet.

Ännu ett patetiskt försök att dribbla bort sanningen.
Varken AB eller IB törs jag påstå uppfattar detta som att Nero "upplyser" om nånting.
Det är just fråga om en klar och tydlig UPPMANING och ingenting annat. En order rentav om
att framföra lögnaktiga uppgifter för hans, mördarens, skull. "Var inte dumma nu."

"Mmm var det då han sa också att ni inte skulle säga eller att ni skulle säga att han var
hemma innan klockan arton?
Nej så sa han alltså rakt ut till mig då man kom på måndagen för att hämta oss på förhör, det
var på kvällen jag minns inte exakt vad klockan var, jag har nog berättat om att det var två
personer som hade kommit i en Saab bil, och jag kommer inte ihåg exakt vad dom sa men
dom frågade oss om dom kunde komma in i huset eller i köket och han satt där du sitter och
han satt där advokaten sitter nu och alltså och han sa så här att om jag får frågan var han var
nånstans då skulle jag säga att han var hemma klockan sex, och då alltså tänkte jag på så här
ja han kanske hade varit hemma klockan arton för att han säger till mig att så, att jag skulle
säga på det här sättet, och nu när jag, alltså i efterhand när jag tänker i efterhand så kommer
jag på att han inte var hemma klockan sex

För så som du berättar idag här nu, så är det helt uppenbart att han inte var hemma
klockan sex

Nej han var inte hemma
Är du säker på det som du har berättat här idag?
Ja"

När ändå brodern är på tapeten så kan man påminna om det här lilla asvnittet som säger
en hel del:

"Nej, ingenting, han har inte sagt ett ord, han har berättat att han sover dåligt om nätterna, att
han röker mycket och att han är nervös
MMM, HAR DET HÄNT TIDIGARE ATT HAN HAR VISAT SAMMA BETEENDE?
Absolut inte, allt var okej, allt var normalt, det hände då att när vi fick våra löner att vi drack
någon helg, men annars så var allt normalt, vi bråkade inte med varandra, vi var sams
SÅ DETTA VAR ETT EXTREMT BETEENDE FÖR DIN BROR, JUST DEN HÄR
VECKAN DÅ?

Till hundra procent
JA
För att jag har ju bott med honom i två år, så jag har ju sett hur han beter sig varje dag…
MMM
…och vad det innebär den här veckan så hade alltså inte vetat att han är min bror så, så hade
jag trott att det är en annan person som bor med mig."

Man måste vara bra jävla naiv för att göra den tolkningen du gör här; att fanskapet var
ute efter annnat än att just A V L E D A vid tillfället ifråga.
I ljuset av vad som snart framkom, en ihjälkvävd Lisa med en snara om halsen och
fullt med spår efter hennes baneman, Nerijus Bilevicius, så blir det för vissa fortfarande
mest sannolikt att NB bara ville leta mask tillsammans med brodern och när de höll på
med detta så råkade folk från Missing People vara på platsen samtidigt och NB tyckte
att det inte behövde avsökas i området efter den försvunna flickan vilket han lät BS förstå.
Sån här naivitet är rent skrämmande faktiskt. Men så har vi dessvärre också ett svenskt
samhälle idag som plågas av just mycken naivitet främst från dem som styr och ställer
poltiskt. Resultaten av denna naivitet, denna otroliga aningslöshet, ser vi närmast varje dag
numera. En liten utvikning där blev det.

"Vi vet inte". Tala för dig själv tack.
De allra flesta av oss förstår alltför väl bara hur allt DNA hamnade där det gjorde.
Det hamnade där när den skoningslöse gästarbetaren från öst som bäst höll på att
mörda en ung flicka för sitt eget höga nöjes skull.
DNA - typ, mängd, placering. Den tekniska bevisningen som var ovanlig till sin
storleksordning duger alldeles utmärkt att binda en förövare vid sitt illdåd.
NB:s skuld är GLASKLAR.
Men har man nu som du en gång för alla bestämt sig för att NB måste vara oskyldig
så ser man inte längre klart. Du är inte ensam om detta förvisso.

10 DNA FRÅN NB, ALLTSÅ 10. Oskyldig? Hur kan man ens komma på att han skulle vara det och än mindre fattar jag hur man kan sitta och försöka rentvå honom
2016-04-06, 18:23
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Att rättsväsendet och polisen är rasistiska är väl inget nytt. Kinnekulle-anknutna diton torde var bland de värsta dessutom.
När man tar del av det som står nedan som uppmärksammades rätt mycket för ett tag sedan
så kan man ju undra om det stämmer som du påstår om polisen:
Polisen mörkade övergrepp på festival

Citat:
Enligt en intern rapport ofredade killgäng flickor på festivalen We are Sthlm i augusti. Polisens officiella version var att festivalen gick lugnt till, men en person som arbetar med säkerheten vid festivalen säger till TT att övergreppen pågått i flera år.
Killgängen bestod av vilka tror du? Svenska hormonstinna pojkar?
Citat:
Några av de misstänkta gärningsmännen ska ha haft utländsk bakgrund. Poliser som tidningen har pratat med säger att myndigheten i vissa fall väljer att medvetet mörka händelser där misstänkta har utländsk bakgrund.

– Det här är en öm punkt, vi vågar ibland inte säga som det är för att vi tror att det spelar Sverigedemokraterna i händerna. Vi får ta på oss det här inom polisen, säger polischefen Peter Ågren till DN.
"Några" var nog en rejäl underdrift. Samtliga var nog det rätta svaret istället.
Så var det med den påstådda "rasismen" från svensk polis sida.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sto...pp-pa-festival
Senast redigerad av Grandioso 2016-04-06 kl. 18:47.
2016-04-06, 18:28
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Jag utgår från ÅK version av händelseförloppet då jag säger att han måste vara en risktagare då han ena dagen helt random tar första bästa joggare som han ser, som desutom är hans arbestgivares sons flickvän som han hälsat på tidigare under dagen. Han försöker kidnappa / mörda henne utmed en väg där det åker många som lätt skulle känna igen just han pga att han arbetar på trakten och de boende säkert frekventerar Handlar'n ganska ofta. När det inte funkar, rots att säkert fler än Adriana sett hans suspekta kidnappningsförsök som skulle leda till sexualsadistiskt hägningsmord misslyckas så väljer han istället en av de arbetsplatser han för tillfället jobbar vid för att på den tidiga kvällen röva bort och hägningsmörda en av flickorna som jobbar rakt över vägen. Han hejar på folk som känner igen han med ett lik i bilen. Osv Osv. Allt detta måste väl anses vara ett ganska stort risktagande?

En tänkande människa funderar självfallet hur allt detta kan gå ihop. Scenariot stämmer inte. Det betyder inte automatiskt att det inte är NB som mördat LH. ÅK-kramare verkar dock ha svårt att få ihop de två parametrarna.

Tjatet om att Adriana aldrig har träffat mördaren Nerijus verkar gå i repris ...
Nu vet jag inte vad ett "hägningsmord" är men jag förmodar att du menar det mördaren
Nerijus utsatte Lisa för efter sitt misslyckande med den kloka och försiktiga Adriana .
Åklagarkramare ? Nu börjar visst oförskämdheterna hagla .
Kan det bero på att den ena av parametrarna bara finns i din fantasi ?
Faktum kvarstår oavsett ditt tänkande .
Domstolarna har ansett att han är skyldig till mordet på Lisa .
Och den domen är inte avhängig av Adrianas vittnesmål så jag förstår inte
varför du håller på och tjatar om detta .
Senast redigerad av boidis12 2016-04-06 kl. 19:26.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in