2016-04-11, 18:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Han har säkerligen funderat på alla möjliga lösningar på problemet .
Inte undra på att han kedjerökte , inte kunde sova eller äta .
Man kan riktigt se framför sig hur hur paniken växer när söket närmar sig Martorp .
Det bästa han kom på var maskletandet , tack o lov för den blundern .
Han kan naturligtvis ha tänkt tända eld på byssjan eller åtminstone i skåpet .
Dock så insåg han antagligen att den lösningen var för iögonfallande .
En brasa med rök på Kinnekulle syns flera mil runt omkring .
Men som sagt , med tanke på hur mordet och resten gått till så kan man nog inte utesluta något .
Vem vet vad som rör sig i en sådan sjuk persons hjärna ?
En brasa som flammar upp över hennes kläder skickar inte röksignaler till Skövde. Typ.
Det är helt ointressant eftersom det endast kräver bensin och en tändsticka så flammar kläderna upp och DNA med dem.
Att dra därifrån i bil hinner han göra flera ggr om innan detta upptäcks i ett stängt utrymme.

Det är därför heller inte ens intressant att elden upptäcks - vilket den givetvis gör slutligen. DNA är borta och pyromanen likaså.
För att lägga till några minuters omständiga rörelser kan han sätta upp nåt för de små fönstren. Det ses inte ett skit att det brinner därinne förrän röken börjar bolma ut.

Då sitter han sen länge och bolmar som vanligt på sin trappa.
Senast redigerad av develi 2016-04-11 kl. 18:48.
2016-04-11, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad surrar du om? Det är väl ingen som vet vad denna sysslat med då det inte är kartlagd bakgrund. Dock finns han inte i nåt DNA-register (kopplat till brott) och har väl enbart åkt dit via sin rattfylla och märkliga falska id.

Det där är ytterligare ett exempel på desinformationen som av någon anledning ( ja vi vet varför) sprids ymnigt i tråden. Brittiska polisen tabbade sig. Det är knappast NB och hans väns fel. Pinsamt att Fhl att inte begrep det utan indirekt hängde ut sina brittiska kollegor. Riktigt roligt att dom är korkade.
2016-04-11, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Fast busksnåret utanför dörren stod ju meterhögt (grenar som fastnat i dörren drog till sig teknikernas uppmärksamhet).
Det tyder väl snarast på att byssan inte användes och gräset framför klipptes inte.

Var det B Sahl som stoppade in dessa grenar då när han några timmar innan "tittade in" i boden? Varför gjorde han det i så fall tror du?
Det där är en ingrediens som ingår i Kammarspelet i Martorp.
2016-04-11, 19:02
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
En brasa som flammar upp över hennes kläder skickar inte röksignaler till Skövde. Typ.
Det är helt ointressant eftersom det endast kräver bensin och en tändsticka så flammar kläderna upp och DNA med dem.
Att dra därifrån i bil hinner han göra flera ggr om innan detta upptäcks i ett stängt utrymme.

Det är därför heller inte ens intressant att elden upptäcks - vilket den givetvis gör slutligen. DNA är borta och pyromanen likaså.
För att lägga till några minuters omständiga rörelser kan han sätta upp nåt för de små fönstren. Det ses inte ett skit att det brinner därinne förrän röken börjar bolma ut.

Då sitter han sen länge och bolmar som vanligt på sin trappa.

Hur som helst , vi kan vara glada att han inte gjorde någon brasa .
Det hade ju gjort det hela betydligt svårare att bevisa hans inblandning i mordet i så fall .
Istället blev det de "eländiga" daggmaskarna som gjorde att han blev helt rökt .
2016-04-11, 19:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det där är ytterligare ett exempel på desinformationen som av någon anledning ( ja vi vet varför) sprids ymnigt i tråden. Brittiska polisen tabbade sig. Det är knappast NB och hans väns fel. Pinsamt att Fhl att inte begrep det utan indirekt hängde ut sina brittiska kollegor. Riktigt roligt att dom är korkade.

Det vet vi inte ett dugg om - du kör en LJ nu (du gillar ju inte denna annars?). Han nämnde i media, spekulerade om det kunde vara en förväxling från polisen.

Antingen har NB gjort nåt fuffens eller så är det nån förväxling.

Så svälj dina ord om desinformation - du är rakt inte den rätte att komma med pekfingrar.

Att äcklet fyllkörde säger han däremot själv.
2016-04-11, 19:03
Medlem
Citat:
Hade han startat med en brasa hade det varit fruktansvärt besvärligt. Samma sak om han lyckats att flytta henne efter dumpning och de överhuvudtaget inte hittat henne. Tack o lov att han hindrades för familjens skull.

.. Eller om det fanns en desperat plan i bakhuvudet inför helgen som jag funderat kring.

Det står en bensindunk (märkt petrol) direkt till höger innanför ytterdörren (bild s. 848),
Det finns både diesel- och bensintank på gården om det fanns behov att fylla på.
Om det var nåt kvar i 20 L dunken med tvåtaktsbränsle framför skåpet vet jag inte.

Det är inte värst avancerat eller tidskrävande att hälla rejält med bensin över henne och tända på inne i skåpet. DNA på kläderna lär ha försvunnit i samma snabba takt som de brunnit upp. Dess innan kan ha ha lagt jacka och hjälm uppe på henne.
Igen med ytterdörren (möjligen låst den) och sen dra iväg fort.
Visst hade det slutligen dragit uppmärksamhet till sig och hittat henne hade de gjort... men inte hans DNA.

Jag tror denna äckliga människa var redo för vad som helst - med tanke på hur vidrigt utfört mordet är och hur illa han hanterat henne efteråt - för att klara sig undan.

Varför las då jackan fint på en gren medans hjälmen stöttades upp med en gren och med plastkrukor så den inte skulle falla ner? Varför inte lyfta och stoppa ner dem långt under riset så inte den rosa jackan lyste - som den gjorde under Kammarspelet. Inte innan.
2016-04-11, 19:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Hur som helst , vi kan vara glada att han inte gjorde någon brasa .
Det hade ju gjort det hela betydligt svårare att bevisa hans inblandning i mordet i så fall .
Istället blev det de "eländiga" daggmaskarna som gjorde att han blev helt rökt .
Jo då, så är det.
Jag ämnar dock förklara att jag inte menar att det handlar om en enorm majbrasa och att detta inte krävs för att eliminera DNA om han tänder på rejält med bensin.
Jag pratar om att elda upp kläderna inne i ett stängt utrymme. Det blir kraftig rökutveckling men det märks inte förrän tak brinner upp eller rutorna skjuter sönder av värmen. Dess innan sipprar det på sin höjd genom dörrkarmarna.
2016-04-11, 19:08
Medlem
Citat:
Det vet vi inte ett dugg om - du kör en LJ nu (du gillar ju inte denna annars?). Han nämnde i media, spekulerade om det kunde vara en förväxling från polisen.

Antingen har NB gjort nåt fuffens eller så är det nån förväxling.

Så svälj dina ord om desinformation - du är rakt inte den rätte att komma med pekfingrar.

Att äcklet fyllkörde säger han däremot själv.

Det framkommer i fup och hur snabbt Lindström & co lämnar ämnet när de förstår att de angriper brittiska kollegor.
Då vet man hur noggranna (brittiska) poliser är med id-kontroll. Det är ju bra. Det kan ju både skyldiga och oskyldiga använda som exempel på hur lätt sammanblandning sker.
2016-04-11, 19:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Varför las då jackan fint på en gren medans hjälmen stöttades upp med en gren och med plastkrukor så den inte skulle falla ner? Varför inte lyfta och stoppa ner dem långt under riset så inte den rosa jackan lyste - som den gjorde under Kammarspelet. Inte innan.
Detta fjanteri av ordval ("lägger fint på en gren", " den lysande rosa jackan") förutom "kammarspelen" har jag redan besvarat otaliga ggr till dig och det är lika ointressant denna gång det du dravlar om.
Använd sökfunktionen och läs igen så slipper du vända dig till mig och be om förklaringar i samma frågor.
2016-04-11, 19:10
Medlem
Citat:
Jo då, så är det.
Jag ämnar dock förklara att jag inte menar att det handlar om en enorm majbrasa och att detta inte krävs för att eliminera DNA om han tänder på rejält med bensin.
Jag pratar om att elda upp kläderna inne i ett stängt utrymme. Det blir kraftig rökutveckling men det märks inte förrän tak brinner upp eller rutorna skjuter sönder av värmen. Dess innan sipprar det på sin höjd genom dörrkarmarna.

Det var nödvändigt för att Kammarspelet skulle fungera att de hittades just där just då. Det vet du nog.....
2016-04-11, 19:11
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Var det B Sahl som stoppade in dessa grenar då när han några timmar innan "tittade in" i boden? Varför gjorde han det i så fall tror du?
Det där är en ingrediens som ingår i Kammarspelet i Martorp.

Bevisa att du har något fog för det du påstår .
Bara påhittat skitsnack är inte gångbart här i tråden .
Kammarspelet stod ju den skit och spritluktande mördaren Nerijus för .
B Sahl var bara en i publiken när mördaren Nerijus genomförde sitt kammarspel med mask .
Att han förstod att äcklet Nerijus var där för att spionera ska han ju ha en stor eloge för .
Vill du inte att en äcklig kvinnomördare som Nerjus ska sitta i fängelse
för det vidriga brott han har begått .
Du ska vara glad för att vi har ett väl fungerande rättväsende i Sverige .
2016-04-11, 19:13
Medlem
Citat:
Detta fjanteri av ordval ("lägger fint på en gren", " den lysande rosa jackan") förutom "kammarspelen" har jag redan besvarat otaliga ggr till dig och det är lika ointressant denna gång det du dravlar om.
Använd sökfunktionen och läs igen så slipper du vända dig till mig och be om förklaringar i samma frågor.

Jag rekommenderar dig att titta på bilderna med analytiska ögon. Jag vet - det är långt från dina noveller.
Men jag skriver det för att andra ska läsa detta och studera bilderna. Och den blå jackan - som plötsligt "lyste" rosa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in