2016-04-15, 21:33
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Vad skulle det vara för problem att göra detta om man är oskyldig ?
Har man inget att dölja så behöver man väl inte vara rädd för polisen .

Ja, du ser väl hur det gick för NB. Han säger också att han är oskyldig och hans halvsnagg har ingen sett vid ladan.
2016-04-15, 21:33
Medlem
Hurtig vill vända på det att brodern inte ha alibit och att det var han som mördade Lisa, NB har städat upp och därför finns dna-spår från honom. Den enda logiska förklaringen till den här överklagan.
2016-04-15, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Undrar vad detta är för datoraktivitet. Det verkar som utredningen gjort en tabbe och tagit fel på dator.
Om denna tekniska bevisning håller så frias NB. Det behövs ingen förklaring till DNA. Det blir lika värdelöst som de utkastade fynden.

Hur skulle denna datoraktivitet fria NB menar du? Finns det något bevismaterial på vem som var vid datorn?
2016-04-15, 21:37
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu är det bara en hypotes förstår du (skriver man så kan man skriva hur mycket dynga som helst har jag lärt mig) men jag håller med. Stjärnadvokat ligger närmre stjärnskott via det jag hört hittills och jag är inte värst imponerad om det inte kommer nåt nu.
Jag har faktiskt inte hört så mycket konstigt tidigare som i detta rättsfall och har förväntat mig betydligt högre etisk nivå och argumentation.

Nu är det PT men i HovR kunde det ha låtit så här:

" Guu´så hemskt! Därinne var en mördad flicka! Jag plockade ner henne och tänkte att jag tar och gömmer henne i skåpet på Martorp .."
Din beskrivning av hur det kunde ha låtit från NB i HovR var otroligt träffande
När han tittar upp med sorgsna hundvalpsögon, gråtandes - det kan man se framför sig.
Och sen skylla ifrån sig på brorsan - det hans advokater har velat hela tiden.
Sista stycket i det du skrev var nog det bästa, där kom poängen med det hela;

Hur ska vi finna denna sena berättelse trovärdig med tanke på att det inte finns ett enda DNA från nån annan person mer än din fru på Lisas kläder?
Ja, jag vet inte. Det är ju ni som är experterna?
Det är DNA från din fru, det är 10 träffar på hennes kläder och det är ditt DNA på snörbitar och rör.
Ja, jag vet inte. Fråga inte mig.
Men vem ska vi fråga då?
Fråga min bror - det är han som gjort det här! Jag är helt oskyldig!

Domare Lord Denning bryter in under förhöret med grov stämma:
"det är visserligen möjligt, men det är inte det minsta troligt"
2016-04-15, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMario50
Hurtig vill vända på det att brodern inte ha alibit och att det var han som mördade Lisa, NB har städat upp och därför finns dna-spår från honom. Den enda logiska förklaringen till den här överklagan.
Ja men där har han ju inte ens lillenero med sig. Tror nog att björne inser det omöjliga i fallet och vill ha det snabbt överstökat. Då kan han ju åtminstone säga att han försökte med det ha hade att utgå ifrån. Nä, luktar "lite" konspiration här.
2016-04-15, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Kossor, rådjur, hjortdjur, katt. Samma soppa. Man kan ju undra hur Hurtig tänker sig att dom här djurhåren skulle kunna fria NB.

Det låg en massa kläder ovanpå Lisas kropp. Det är väl självklart att det fanns hår på dom här kläderna och att dom hamnade på Lisa. Och sen kanske även hår från NB's katt och mordplatsen.

Jag tror att Skarp flinar åt Hurtig i detta nu. Hon verkar ha ett ganska lätt arbete framför sig. (Tror jag, som lekman.)

Det som har skrivits om överklagan kan väl inte vara det som har lämnats till HD, eller är det detta.
Det verkar ju vara ett skämt i så fall. Det måste finnas mer, något med substans.
2016-04-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ja, du ser väl hur det gick för NB. Han säger också att han är oskyldig och hans halvsnagg har ingen sett vid ladan.

Ursäkta, men jag fattar inte... Så Du menar, att med bevisen som presenterats, att Nerijus, är oskyldig? Då måste Du presentera ett annat scenario, hur dog Lisa, hon gick inte själv över vägen till sin egen död?
2016-04-15, 21:50
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Du kan inte jämföra med en jävla lögnare som mördaren Nerijus .
Apropå ditt löjliga inlägg om Irinas bäver .
Det kanske är Nerijus "halvsnagg" som finns i trosan .
Han kanske är en sån där som gillar att sniffa på trosor .
Därav har Irinas DNA kommit dit .
Han kanske hade lite kvar på näsan sen kvällen innan ?
Var står det förresten att polisen har sagt åt NFC att bara använda standardmetodiken ?
Det som står i FUP är väl att det inte iakttogs några hårstrån som var lämpade för
DNA-analys med NFC:s standardmetodik .
2016-04-15, 21:51
Medlem
Jag tänker att om det finns 10 DNA-träffar på Lisas tillhörigheter som binder NB till brottet vad ska Hurtig då komma med? Det kommer inte bli någon prövning i HD. Hur är det möjligt? Är det möjligt?
NB måste komma med en trovärdig förklaring. Varför har han inte förklarat varför han är oskyldig?
Därför att han inte är oskyldig givetvis. Han får sitta av sina år och tänka på hur han kunde begå detta vidriga dåd. Någon kommer han säkert kunna lura. Så är det ju alltid. Hur jävliga brott en människa ändå har begått är så har han/hon alltid ett litet skyddsnät av välvilliga människor som tror alla om gott och alltid kommer göra det.
2016-04-15, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Jag brinner av iver att få ta del av källan till det fetade. Citera gärna och ange minut och sekund i inspelningen.

Hon påstår att hon inte tittat på media i 4 månader! Hur många löp med NB:s bojade (polisens beskrivning!) orangetröjade gripande har klistrats över landet då? Nu pratar vi Stockholm också. 20-30? Hur många nätsidor har publicerat samma bild? Troligen hundratals kanske tusentals. A erkänner med sin inställning faktiskt indirekt att hon sett bilden. Hon har inte haft en chans att undvika den och hon vet att hon måste låtsas att hon inte sett den men är det troligt?
Räknade Skövdepolisen med att den skulle publiceras i svensk press också så snabbt?

Men du är på hugget ser jag. Då vill jag passa på att anknyta till några tidigare frågetecken. Det gäller militärens agerande under de fem första dagarna.

Du har skrivit

Det andra är att när civilsamhället ber om hjälp ringlar inte denna begäran ända upp till ÖB förstår du nog. Troligtvis inte till garnisonschef heller. Någonstans i organisationen finns en nivå som hanterar detta. Lisas pappa eller hans kompisar kunde nog få ärendet till rätt nivå snabbare än om det gått den vanliga ordervägen eftersom de var insatta i organisationen.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Vilket "civilsamhälle" avser du? Var fanns denna bön om hjälp?
2016-04-15, 22:02
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
FUP sid 492:
I materialet iakttogs inte några hårstrån som var lämpade för DNA-analys med NFC:s standardmetodik.

Så vad menar advokaten ? Ska NFC lyfta sig själva i håret ?

Det fattades säker en hårrot på det huvud-hårstrået som hittades i Lisa's trosor och
därför kan man inte få fram vanligt cellkärna DNA och det har utredningen konstigt nog
då nöjt sig med, MEN det finns ju möjlighet att för att få fram mitokondria DNA och
det är sannolikt det test Hurtig vill ska göras.

Reference https://www.physicsforums.com/thread...t-hair.593607/
2016-04-15, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Din beskrivning av hur det kunde ha låtit från NB i HovR var otroligt träffande
När han tittar upp med sorgsna hundvalpsögon, gråtandes - det kan man se framför sig.
Och sen skylla ifrån sig på brorsan - det hans advokater har velat hela tiden.
Sista stycket i det du skrev var nog det bästa, där kom poängen med det hela;

Hur ska vi finna denna sena berättelse trovärdig med tanke på att det inte finns ett enda DNA från nån annan person mer än din fru på Lisas kläder?
Ja, jag vet inte. Det är ju ni som är experterna?
Det är DNA från din fru, det är 10 träffar på hennes kläder och det är ditt DNA på snörbitar och rör.
Ja, jag vet inte. Fråga inte mig.
Men vem ska vi fråga då?
Fråga min bror - det är han som gjort det här! Jag är helt oskyldig!

Domare Lord Denning bryter in under förhöret med grov stämma:
"det är visserligen möjligt, men det är inte det minsta troligt"

Har NB sagt detta.. att fråga min bror, det är han som har gjort detta.
Eller missuppfattar jag?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in