2016-04-21, 19:12
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundrik
Finns det någon som har tillgång till slasken i pdf eller zip ute på Flashback, beträffande mordet på Lisa Holm?

Den är det ingen som får ut mer än den dömde och hans försvar. Sen så fanns det väl inget för konspiratörer att hämta eftersom båda advokaterna plöjt den och inte funnit något av intresse.
Så har inte Rönnbäck eller Hurtig funnit något så är det högt vatten eftersom båda är glada i ovidkommande dynga.
2016-04-21, 19:27
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Fyfan! Så du ger inte ett skit för Lisas integritet alltså?!! Att diskutera mordet må väl vara en sak, men att börja efterfråga slasken, med den mest känsliga (och till stor del extremt privata) informationen i förundersökningen är för mig helt jävla oförståeligt. Har du ingen som helst jävla respekt för henne eller hennes anhöriga??? Fattar du hur kränkande detta är mot dem???
Fortsätt med din jävla pissbok istället för att smutsa ned tråden. Detta är fan omänskligt äckligt.

Men snälla rara, du verkar inte veta vad "slasken" betyder. Är det så?
Slasken är allt det utredningsmaterial som inte kom med i FUP, kanske 5000 sidor. Sådant som du verkar hänvisa till är sekretessbelagt och inte tillgängligt offentligt.
När man läser FUP i det här målet är det naturligt att bli intresserad av slasken. Det är så många oklarheter, enligt mig.
2016-04-21, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Slasken är allt det utredningsmaterial som inte kom med i FUP, kanske 5000 sidor. Sådant som du verkar hänvisa till är sekretessbelagt och inte tillgängligt offentligt.
När man läser FUP i det här målet är det naturligt att bli intresserad av slasken. Det är så många oklarheter, enligt mig.

Fast det faktum att varken IR eller i synnerhet BH inte tagit upp nästan något från slasken tyder väl på att slasken inte är vidare intressant?
2016-04-21, 19:34
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Den är det ingen som får ut mer än den dömde och hans försvar. Sen så fanns det väl inget för konspiratörer att hämta eftersom båda advokaterna plöjt den och inte funnit något av intresse.
Så har inte Rönnbäck eller Hurtig funnit något så är det högt vatten eftersom båda är glada i ovidkommande dynga.

Jodå, slasken ska väl gå att få ut för gemene man, eller är jag ute och cyklar?
Men det kostar att få ut den. Kanske är det så att man bara kan få den i pappersform och måste betala för varje kopia?
Någon annan vet säkert bättre än jag. Men om man har den i pappersform, måste den skannas också för att spridas. Vem ska göra det?
2016-04-21, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Du påstår saker och misstänkliggör personer genom dina "oskyldiga" frågor.
Som du märkte så hakade genast en annan alternativteoretiker på och så är förtal och misstänkliggöranden igång igen. Kul för oskyldiga människor?
Finns INGET spår av någon annan, utomstående gärningsman som ej figurerar i utredningen.
INGEN teknisk bevisning, INGEN vittnesbevisning så du bör posta dina inlägg i andra tråden.

Betänk då vilka föremål som inte undersökts.
2016-04-21, 19:37
Medlem
Citat:
Jodå, slasken ska väl gå att få ut för gemene man, eller är jag ute och cyklar?
Men det kostar att få ut den. Kanske är det så att man bara kan få den i pappersform och måste betala för varje kopia?
Någon annan vet säkert bättre än jag. Men om man har den i pappersform, måste den skannas också för att spridas. Vem ska göra det?

Jag kan ha fel, men vill minnas att man i tråden om fallet VB kom fram till att praxis idag är att slasken inte lämnas ut, men man kan få läsa den på plats i polishuset (slasken finns ju bara där och inte hos mågon av domstolarna).
2016-04-21, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför behöll inte NB sin favoritadvokat IR utan kallade in Hurtig då?

Är du helt snurrig? Det har angetts. Sverige behöver en vit man på en springare för att lyssna.
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Fast det faktum att varken IR eller i synnerhet BH inte tagit upp nästan något från slasken tyder väl på att slasken inte är vidare intressant?

Kan så vara, kan så vara. Men om dessa båda bara är blinda hönor som hittat var sitt korn, kan den skarpsynte möjligen göra större fynd.
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:

Nej, slasken är ingen offentlig handling.
2016-04-21, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Inte nog med att NB gjorde bort sig när han vakade över byssjan som en hök då han och AB letade mask, och han försökte att få bort MP:s blickar därifrån genom att säga att det redan var genomsökt.

Som magiciadehex poängterat i sitt inlägg, har man inte mördat behöver man inte alibi för vare sig att vara hemma eller att IB och AB blir ombedda att inte vara dumma och hålla käft om tvätten.
Nu drar han i alla fall mina redan misstänkta blickar på sig än mer! SKYLDIG!

Och detta med datorer är bara bullshit för även om alla tre i familjen varit hemma kan man ALDRIG komma fram till vem som satt vid den ena eller andra datorn. De vet bara de som befunnit sig i bostaden.
Och var IB och NB:s dator upptagen, kan nån av dom lånat AB:s dator. Eller om IB ville spela dataspelet de brukar göra (som jag inte kommer ihåg namnet på och frågade här i tråden utan svar, tack så mycket), och deras egen trasslade så hon lånade AB:s dator för det.

Det enda som förvånar mig med AB, även IB, är att om de är oskyldiga borde de träda fram och protestera mot NB nu när han skyller på dom.
Kanske kan bli en riktigt intressant vändning för om de surnar till för detta så kanske det kommer fram både det ena och andra de tigit om.

Det finns bara ett enda vittne på det, ett vittne dvs militären-i-civila-kläder. som dessutom ägnar sig åt social smutskastning och som inte vet var han var själv torsdag kväll/natt.
2016-04-21, 19:46
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Nej, slasken är ingen offentlig handling.

Det som inte är sekretessat borde vara offentligt. Sen är frågan hur det tillhandahålls.

Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Jag kan ha fel, men vill minnas att man i tråden om fallet VB kom fram till att praxis idag är att slasken inte lämnas ut, men man kan få läsa den på plats i polishuset (slasken finns ju bara där och inte hos någon av domstolarna).

Kanske det. Snillen spekulerar
2016-04-21, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Varför bad Nerijus Irina och Aivaras om falskt alibi strax efter mordet när ingen mer än mördaren kunde veta att den försvunna flickan var död?

PS: DNA-släppare är ett påhittat ord av Rönnbäck när hon försökte bortförklara alla färska spår Nerijus lämnat. Det gick inte så bra.

Varför sprider du en uppgift som både är tveksam och som har framkommit under hot/psykisk tortyr?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in