Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Jag tror inte du riktigt vet vad kognitivt betyder.
Värdering av DNA förändras över tiden, idag finns en stark tro och det är väl bra för då sparar polisen mycket pengar. Rättssäkert är det inte utan jag skulle vilja ha mer stödbevis men för många duger det.
Skillnaden mellan dig och en del av oss andra tvivlare är att vi tänker själva. Du litar på åklagaren och det du läser för att sedan repetera utan tanke, gärna med nervärderande ton och svordommar (fast du har bättrat dig på det sista, trevligare att läsa då).
Hängning för spolning tog jag tidigare.
Åklagaren har också misslyckat med ett sannolikhet och trovärdigt förlopp så jag är i gott sällskap.
Jag har full koll på innebörden av ordet kognitiv och att du har störningar på den fronten råder ingen tvekan. Din oförmåga att komma med nåt trovärdigt visar hur illa det är.
Jag litar på de domslut som finns eftersom det är väl motiverade bedömningar av bevisningen från juridiskt kompetenta personer.
Utöver detta har jag gjort en egen bedömning och finner gärningsbeskrivning och motiv trovärdigt från ÅK. Baserat på vetenskap och kringbevisning i FUP och inte amsagor från dig som inte håller ihop.
Det vore dock väldigt intressant att få höra en sådan plädering i Hovrätten - speciellt motfrågorna från hovrättslagman i dina försök att överträffa åklagarens gärningsbeskrivning.
NB var helt förvirrad, upprörd och i affekt över sitt mord då han skulle våldta henne. Han släpar in henne till mjölkrummet för att spola av kroppen men misslyckas då det inte finns vatten enligt dig:
NB har jobbat i ladan i över två år, använt vattenslangen 2,5 månader innan mordet och har full koll på att vattenuttaget finns i stalldelen.
Utöver detta så drar han snaran runt halsen för att dölja sin manuella strypning.
Det är så sjukt dålig gärningsbeskrivning att man inte kan göra annat än gapskratta åt dig. Det bästa är den mening där du anser dina tvivel är ett tecken på sundhet, att du kan tänka och levererar ren dynga - och motiverar DNA med ett eget hemmatest som bevisföring gällande plantering.