2016-04-15, 08:46
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.. Men snälla människa, kopiera in denna gamla skåpmat - Vad är intressant med detta via mängder med frågetecken?
Det har väl avhandlats på tvären och bredden sen oktober.

Ok. Såg ett inlägg till.

Han kan spränga bort hela Litauen om han vill - för det gör varken till eller ifrån. Hur inbillar du dig att detta ska göra skillnad med det som NB har fällts för - inklusive hans frus DNA på trosorna?
... Ja, må då säga att du är desperat i din kamp att fria NB som börjar om med detta dravel från Rönnbäck.[/quote]

Tänkte på : Trafik på Skype söndagen 7 juni Under söndagen 7 juni finns det endast en aktivitet på Skype på datorn. Denna aktivitet utförs av användarnamnet "varinis25".
Mellan kl. 20:42:44 – 20:48:16 kopplas det upp ett livesamtal mellan användaren "varinis25" och användaren "danguole.bileviciene".

Det kanske var AB som pratade via Skype med sin mor i Litauen. Hon kanske ljuger för att skydda NB och säger att det var han hon talade med istället för AB som hon ju vet att de inte hittat några DNA efter rörande mordet.
2016-04-15, 08:52
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Aivaras tycker säkert att det är skönt att slippa sin brors förtryck .
Skönt att slippa att vara nästan som en slav och att någon annan tar all cred för ens arbete .
Antagligen förstod han i ett tidigt skede att Nerijus var skyldig till mordet .
Han verkar ju vara en vettig karl och att han inte vill veta av sin bror numera
har nog två plan . Förtrycket han kände och vetskapen om att hans bror är
en äcklig brutal kvinnomördare .
Han lär nog inte sakna Nerijus nämnvärt och inte hälsa på honom nån gång heller antagligen .
Undrar vad mamsen hemma i Litauen har för tankar nu ?
Tror hon fortfarande att sonen är ett praktexemplar ?
Eller har hon insett att hon är mor till ett monster ?

Absolut och det var ett sätt att bryta sig fri genom att vilja flytta hem till sin egen familj igen.. AB kanske också blev rädd att NB skulle skylla mordet på honom.
2016-04-15, 08:57
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brothersinarms
Borde det inte synts vid obduktionen? Om han sövt henne?

Jag vet faktiskt inte, det var bara en tanke från mig. Men, logiskt är väl att det går ur allteftersom offret vaknar till liv då det slutar verka?
Jag tror inte NB hade stor behållning av nån i en snara som bara hänger rakt upp och ner, nej det ska nog vara sprattlande, ljud osv för att han ska kunna få ut sin morbida fantasi och utlösning.
2016-04-15, 09:04
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Skriver man ut namn i samma mening och insinuerar om de har med Lisas död att göra så är det att peka med hela handen och inte ett dugg annat.'
Det blir inget bättre om du lägger till fler motiv eller kallar det hypotes.
Namnen står det och Adriana har du anklagat vara med i denna konspiration för att hon startar med att "kasta misstanke mot NB" och är den enas tjej.

Varav Adriana är än värre att anklaga för att hon kunde ha fallit offer.

Har det slagit dig en sekund att hon kan ha haft många ångestfyllda tankar om att det kunde varit hon som hängt halvnaken i den äckliga ladan?
Nej, klampa på för fan. Allt för NBs skull. Vid såna här tillfällen önskar jag NB öppnade käften och sa sanningen.

Jaa du, det gör jag med! Då vore det en ände på dessa "hypoteser" och försvarande av NB som en oskyldig fasenimej! Inte klokt har folk kan sitta och försvara honom och inte vilja inse sanningen med den tunga bevisning som finns. Det var som "pust" den där grenen i dörren, verkar ju nästan konstigt att inte kunna släppa det och inte förstå hur enkelt som helst att den åker in där om man öppnar dörren. Bra att du skickade kort på det eftersom det påstods att busken inte växte nära. De kan tydligen inte kolla sånt själva, tur vi har dig :yes .
2016-04-15, 09:05
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
På landets slutna anstalter har man ingen fri tillgång till internet.
Datoranvändningen är strikt kontrollerad.
Men likväl dyker det upp och en annan "profilfånge" som bloggare fast då ligger det
visst till så här:

http://www.svd.se/allt-fler-bloggar-fran-fangelset

En framtid för Nerijus som bloggare med hjälp av ombud?
Ett ombud härifrån? Någon ur hans fanatiska fan-club som snabbt läser in en kurs
i litauiska och blir en riktig hejare på språket?
Annars har ju den beryktade lustmördaren från öst alltid sin lydiga lilla fru eller själva
lojala mamsingen att kunna be om ett handtag.
Fast lilla frun är kanske inte lydig så rysligt länge till utan tackar för sig och drar vidare
i livet utan någon vidrig mördare att längre gå och släpa på.

Aha, då sket dig sig med Skype med lilla mamma och fru.
2016-04-15, 09:08
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
I mål där folk sitter häktade skyndar man på beslutsfattandet så att det sker långt innan
något halvår kan ha gått.

Högsta domstolens strävan är att dessa beslut ska fattas så snart som möjligt. I allmänhet meddelas besluten inom sex månader från det att överklagandet kom in till Högsta domstolen. Vissa mål, t.ex. där personer är häktade, avgörs betydligt snabbare än så.

http://www.hogstadomstolen.se/Fragor-i-pagaende-mal/

Högst en månad gissar jag att det tar när det gäller just fallet med NB.

HD har väl det slutgiltiga ordet för sen finns det väl ingen mer att gå till och försöka bli förklarad oskyldig?
2016-04-15, 09:19
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Sluta ljuga !

De enda två mordfall, där jag har tvivel angående om de anklagade och dömda i respektiva mordfall är rätt GM, är i detta fallet och Vatchareeya Bangsuan fallet i Boden.

Varför du, och flera andra, har behov av att få till det att man är någon sorts fan av den anklagade/dömda ja det är ju bara rent av sjukt!

Det är ju klart att man om man tvivlar på att rätt person har anklagats, och eller dömts, att man då ser sig om i detta fall's, denna persons, och brott-offrets, person krets för att se om det där kan finnas någon som skulle kunna vara inblandad i brottet.

Och bemärk att jag ALDRIG någonsin direkt har anklagat någon annan, i någon av dessa två mordfall, men jo visst, jag har satt frågetecken till om olika andra personer möjligtvis skulle kunnat vara inblandade.
MEN det är INTE det samma som att anklaga någon för mord.

Nu blir det i allafall interessant att se hvad Björn Hurtig kommer upp med i morgon, hoppas att han hittat något som kan få avgörande betydning för detta fasanfulla mordfall.
Dvs. antigen något som kan bevisa att NB är oskyldig i mordet och därmed kan fria NB, eller, något som bevisar att NB inte mördade Lisa Holm utan att han städade upp och dessutom har berättat vem som mördade Lisa, eller att Björn Hurtig har lyckats få NB att erkänna att han mördade Lisa

Vad skulle du säga om NB öppnar käften efter all denna tid och erkänner mordet på LH? Tänk att det var inte bara LH som fick utstå hans hantering när han begick mordet, ALL DENNA TID efter som han vetat då och vad LH:s familj fått utstå? Synd om honom va säkert........ Titta för fasen på HUR han är som person och vad som framkommit i hur våldsam han är i själva verket "he´s the man behind the mask", det måste väl vem som helst förstå att med 10 DNA är det tung bevisning. Mördare har blivit fällda för mindre DNA-träffar 2-3, detta är ju ren jackpot.

Hur skulle du tänka om du ansåg honom som skyldig? Det är ju det man ska i denna tråden och som hör hemma här. De som tror annan GM är hänvisade till den utbytta tråden och ärligt talat så fattar jag inte varför du drar med dig det resonemanget hit till denna tråd? Obegripligt.
Vi har uppfattning klar oavsett vad ni alt.teoretiker tjatar om och nästan försöker hjärntvätta de som tror rätt man sitter för att det är SSSÅÅÅÅÅ otroligt att NB gjort det. Med den bevisningen, REALLY???
2016-04-15, 09:25
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Nu är det bara en hypotes förstår du (skriver man så kan man skriva hur mycket dynga som helst har jag lärt mig) men jag håller med. Stjärnadvokat ligger närmre stjärnskott via det jag hört hittills och jag är inte värst imponerad om det inte kommer nåt nu.
Jag har faktiskt inte hört så mycket konstigt tidigare som i detta rättsfall och har förväntat mig betydligt högre etisk nivå och argumentation.

Nu är det PT men i HovR kunde det ha låtit så här:

" Guu´så hemskt! Därinne var en mördad flicka! Jag plockade ner henne och tänkte att jag tar och gömmer henne i skåpet på Martorp .."

Det låter nästan lite likt filmen "Det våras för Frankenstein" när assistenten som skulle stjäla en hjärna och tappar den så han får ta en annan. Doktorn undrar: - Vad stod det på burken? -Abby Norman (abnormal).
NB har klämt fast tasken i brevlådan ordentligt.
2016-04-15, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Jag vet faktiskt inte, det var bara en tanke från mig. Men, logiskt är väl att det går ur allteftersom offret vaknar till liv då det slutar verka?
Jag tror inte NB hade stor behållning av nån i en snara som bara hänger rakt upp och ner, nej det ska nog vara sprattlande, ljud osv för att han ska kunna få ut sin morbida fantasi och utlösning.

Ja jag håller tyvärr med om att det nog är så..
Någon annan som kan svara på om olika insomningspreparat syns under obduktion? Så hade vi i så fall kunnat släppa den hypotesen.. jag har svårt att tro att det inte skulle gå att se, men jag vet inte heller.
Känns som ett troligt scenario annars.
2016-04-15, 09:50
Medlem
Citat:
Ja tänk det tror jag med. Samt att via detta blånekande har han även satt sin bror rejält på pottkanten tills åtal lades ner.
Både IB och AB vill att han ska erkänna och säga sanningen - vilket står i resp förhör.
Att hon sen gör en tvärvändning och är kuvad och kärlekskrank är en sak - det är dock inte brodern.

Det är nog snarare som Irina säger: Han är lugn och förnuftig i den här stolliga familjen.

Jag tror båda två vet betydligt mer än vad som framkommit och inte levererat nåt i närheten av vad som kan presenteras.
.. Det är absolut nåt mer med NB i baktiden som AB vet förutom misshandeln på exfrun iom hans starka ställningstagande. Han har troligen knipit käften, kanske tyckt att det går relativt bra (han var värre förr..) men nu har han nått bottenskrapet iom detta hemska mord.

Jag är bland annat väldigt nyfiken varför NB landade hos mormor vid 14 års ålder.

Förlåt om jag är både påstridig och lat. Vet man om AB fick se bilderna som IB fick se?
2016-04-15, 10:11
Medlem
GilGrissom82s avatar
Enligt justitiesekreterare vid HD "ska HD handlägga ärendet skyndsamt".

http://www.sla.se/2016/04/15/hd-prov...n-sjalvklarhet
2016-04-15, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Förlåt om jag är både påstridig och lat. Vet man om AB fick se bilderna som IB fick se?

Biderna visades inte för AB. Om jag minns rätt står det i Fup att "inga bilder visas för Aivaras" eller liknande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in