Citat:
Ursprungligen postat av
magiciadehex
Det här fallet är så äckligt, så skitigt och vulgärt från början till slut,
Och då menar jag inte bara det bestialiska mordet och skändningen av en 17-åring.
Jag menar hur advokaterna jobbar. Har nästan fått avsmak för advokatyrket i det här mordfallet.
Finns liksom ingen heder eller hederlighet? Är ingenting heligt?
Snacka om att sälja sin själ till Djävulen om Hurtig får Nerijus att gå med på att ljuga om brodern och rikta misstankarna mot honom. Man tänker då att familjen är det enda Nerijus har kvar, måste väl ändå betyda något för honom eller är han så otroligt kallsinnig att han hellre felaktigt ska skylla på brorsan om han tror det kan ge något? Vilket avskum till människa i så fall, då kan han inte ens kallas mänsklig. Å andra sidan visar detaljerna i mordet att han totalt saknar de viktigaste mänskliga egenskaperna så då ligger det kanske nära till hands att tro att han inte har några problem att ljuga om brorsan oavsett vad han tidigare sagt. MEN det kommer ju inte att hjälpa honom, blir inget PT i alla fall och då står han där och har förlorat resten av sin familj, undrar om Hurtig skänkt det en tanke?
Du har så rätt i ditt påpekande om det ruggiga i att sälja ut det sista NB har d.v.s. hans familj.
Nu lär det knappast leda till PT, men bara tanken på ett sådant här agerande skapar äckelkänslor, dock inte på samma nivå som de äckelkänslor mördaren NB:s agerande har lyckats att frammana.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Nu är det bara en hypotes förstår du (skriver man så kan man skriva hur mycket dynga som helst har jag lärt mig) men jag håller med. Stjärnadvokat ligger närmre stjärnskott via det jag hört hittills och jag är inte värst imponerad om det inte kommer nåt nu.
Jag har faktiskt inte hört så mycket konstigt tidigare som i detta rättsfall och har förväntat mig betydligt högre etisk nivå och argumentation.
Nu är det PT men i HovR kunde det ha låtit så här:
" Guu´så hemskt! Därinne var en mördad flicka! Jag plockade ner henne och tänkte att jag tar och gömmer henne i skåpet på Martorp .."
Beskrivningen i ditt inläggs avslutande spoiler är helt obetalbart underbar!
Du har pekat på en inriktning, som om den kommer att genomföras av "Hurtig-Rutten", blir en lika vansinnig äckelhantering som Rönnbäckskans skamliga s.k. försvar av baltskvättaren.
Tack för underhållningen, men framförallt för dina knivskarpa analyser av olika skeenden under utredningens gång, samt av vad som framkommit av FUP samt 2 rättegångar.
Någon 3:e lär det inte bli frågan om, vågar jag påstå utan att inneha någon av de ärevördiga platserna i HD.
Vill nu bara att detta helvete för de närstående ska få komma till ett rättmätigt avslut med en i laga kraft trädande dom, samt så snart som möjligt en placering av trådcharmören "Bille-Ville-Pille" inom Litauisk "fångvård".