2016-04-15, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
En annan vinkling var att han kört upp vid mopeden och överfallit henne där och kastat henne i bagageluckan, i så fall tror jag han sövt henne först med en trasa över munnen med nåt på som gjort henne mer lätthanterbar

Borde det inte synts vid obduktionen? Om han sövt henne?
2016-04-15, 03:20
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Huruvida PT kommer att medges meddelas inte imorgon, det handlar om att BH senast imorgon ska lämna in ansökan.

Högsta domstolens handläggning
"Högsta domstolen fattar i normalfallet beslut i frågan om prövningstillstånd ska ges senast sex månader från det att överklagandet kom in till domstolen. Beslutet fattas av ett eller flera justitieråd. Andelen ansökningar om prövningstillstånd som avgörs av ett justitieråd brukar vara ca 95 %.
Om Högsta domstolen beslutar att inte meddela prövningstillstånd kan det beslutet inte överklagas, hovrättens avgörande är då det som gäller."

http://www.hogstadomstolen.se/Overkl...ingstillstand/
I mål där folk sitter häktade skyndar man på beslutsfattandet så att det sker långt innan
något halvår kan ha gått.

Högsta domstolens strävan är att dessa beslut ska fattas så snart som möjligt. I allmänhet meddelas besluten inom sex månader från det att överklagandet kom in till Högsta domstolen. Vissa mål, t.ex. där personer är häktade, avgörs betydligt snabbare än så.

http://www.hogstadomstolen.se/Fragor-i-pagaende-mal/

Högst en månad gissar jag att det tar när det gäller just fallet med NB.
2016-04-15, 03:45
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Förresten, vad var det om att NB var tvungen att sitta i Sveriges fängelse först innan han skulle till Litauiskt fängelse? Han har väl redan suttit av snart ett år och njutit av vad Svenskt fängelse har att erbjuda för gott. Det finns ju tillgång till dator som jag sett i ett av en interns rum. Tänk va bra för NB, då kan han ju fortsätta titta på tejpade småtjejer? OOOPPSSSS, nu kommer väl jag få på tafsen av er. Nja, det kanske låg en liten fråga här och lurade i botten. Får de verkligen ha dator var och en av internerna? TV:n var i allrummet. Datorn i en interns rum. Det är skillnaden jag såg.
Jag har inte följt det så noga
.
På landets slutna anstalter har man ingen fri tillgång till internet.
Datoranvändningen är strikt kontrollerad.
Men likväl dyker det upp och en annan "profilfånge" som bloggare fast då ligger det
visst till så här:

Citat:
Reglerna för de intagna är egentligen väldigt enkla: ingen har fri tillgång till internet och kan därmed varken blogga, twittra eller använda andra sociala medier som Facebook för att kommunicera med omvärlden. Men även om internettillgången är väl kontrollerad kan den intagne anlita anhöriga eller andra för att få ut sitt budskap. John Ausonius skriver på sin blogg att han använder sig av ett ombud.
http://www.svd.se/allt-fler-bloggar-fran-fangelset

En framtid för Nerijus som bloggare med hjälp av ombud?
Ett ombud härifrån? Någon ur hans fanatiska fan-club som snabbt läser in en kurs
i litauiska och blir en riktig hejare på språket?
Annars har ju den beryktade lustmördaren från öst alltid sin lydiga lilla fru eller själva
lojala mamsingen att kunna be om ett handtag.
Fast lilla frun är kanske inte lydig så rysligt länge till utan tackar för sig och drar vidare
i livet utan någon vidrig mördare att längre gå och släpa på.
Senast redigerad av Grandioso 2016-04-15 kl. 03:56.
2016-04-15, 03:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det säger mig att Hurtig inte fått NB att öppna munnen alls.
NB har ju redan i domstol förnekat det (ABs inblandning).
Dessutom har AB alibi för aktuell tidpunkt. Som inte ändrats över tid.

Eller så har NB gjort en helomvändning och ska dra brodern över ättestupan för att fria sig själv.
Via "min hypotes" som Hurtig uttryckligen sa - icke att förglömma.

Med tanke på att han redan insinuerat griftefridsbrott för att närma sig DNA ligger det nära till hands:
"Dna avsätts ju inte bara på ett sätt när man begår ett brott, dna kan ju avsättas genom att man försöker skydda någon annan som begått ett brott."

Han gräver i ABs dator och studerar tejpbiten. Jag erinrar mig att Hurtig sa att han skulle sikta på DNA och strunta i kringbevisningen. Tacka fan för det när det var NBs bil grannarna såg och inte är det AB som Adriana mött heller. Hon totalratade fotot, AB kan inte engelska och det var NB som handlade i Källby.

Kommer han med detta så lär han behöva ha en rejäl segerkrans att vifta med (ny bevisning) så det inte blir rena farsen om han dra upp en person vars åtal lagts ner och det inte finns minsta spår från.
2016-04-15, 04:04
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
På landets slutna anstalter har man ingen fri tillgång till internet.
Datoranvändningen är strikt kontrollerad.
Men likväl dyker det upp och en annan "profilfånge" som bloggare fast då ligger det
visst till så här:

http://www.svd.se/allt-fler-bloggar-fran-fangelset

En framtid för Nerijus som bloggare med hjälp av ombud?
Ett ombud härifrån? Någon ur hans fanatiska fan-club som snabbt läser in en kurs
i litauiska och blir en riktig hejare på språket?
Annars har ju den beryktade lustmördaren från öst alltid sin lydiga lilla fru eller själva
lojala mamsingen att kunna be om ett handtag.
Den lojala mamsen och den lydiga frun lär inte vara så intresserade när han väl är inlåst forever.
De vet båda två att han är skyldig, det de sysslat med hittills är bara ett spel för galleriet - klart som fan de ej vill befatta sig med en lustmördare - nej, gulleponken är så jävla oskyldig - det är deras officiella inställning och kommer så att vara tills han är bakom lås och bom utan återvändo.
Mamman kommer inte att ha nån kontakt, inte hälsa på och Irina kommer snabbt att fixa skilsmässa för att kunna träffa en ny försörjare och förtryckare, shit happens.

Ska Nerijus få någon som bloggar om hur oskyldigt dömd han är så lär det bara finnas folk här från hans fanatiska fanclub som ställer upp på det. Ingen annanstans tror man att han är oskyldig.
2016-04-15, 04:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ska Nerijus få någon som bloggar om hur oskyldigt dömd han är så lär det bara finnas folk här från hans fanatiska fanclub som ställer upp på det. Ingen annanstans tror man att han är oskyldig.
Nämen Gu' bevare mig. Hahahahaha.
Jag såg ombuden fladdra runt här och skriva på fb. åt honom. Han sitter för fasen livstid - då tar det ju aldrig nån sketen ände.
Rufsigt hår, mystiska trasmattor, mjölkförpackningar och magiska grenar. Två maskars anatomi sjungande storfiskarns vals.

Skämt åsido. Finner det lika ruggigt att rättpsyk har fri access till internet om inte värre.
2016-04-15, 04:24
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Eller så har NB gjort en helomvändning och ska dra brodern över ättestupan för att fria sig själv.
Via "min hypotes" som Hurtig uttryckligen sa - icke att förglömma.

Med tanke på att han redan insinuerat griftefridsbrott för att närma sig DNA ligger det nära till hands:
"Dna avsätts ju inte bara på ett sätt när man begår ett brott, dna kan ju avsättas genom att man försöker skydda någon annan som begått ett brott."

Han gräver i ABs dator och studerar tejpbiten. Jag erinrar mig att Hurtig sa att han skulle sikta på DNA och strunta i kringbevisningen. Tacka fan för det när det var NBs bil grannarna såg och inte är det AB som Adriana mött heller. Hon totalratade fotot, AB kan inte engelska och det var NB som handlade i Källby.

Kommer han med detta så lär han behöva ha en rejäl segerkrans att vifta med (ny bevisning) så det inte blir rena farsen om han dra upp en person vars åtal lagts ner och det inte finns minsta spår från.
Det här fallet är så äckligt, så skitigt och vulgärt från början till slut,
Och då menar jag inte bara det bestialiska mordet och skändningen av en 17-åring.
Jag menar hur advokaterna jobbar. Har nästan fått avsmak för advokatyrket i det här mordfallet.
Finns liksom ingen heder eller hederlighet? Är ingenting heligt?
Snacka om att sälja sin själ till Djävulen om Hurtig får Nerijus att gå med på att ljuga om brodern och rikta misstankarna mot honom. Man tänker då att familjen är det enda Nerijus har kvar, måste väl ändå betyda något för honom eller är han så otroligt kallsinnig att han hellre felaktigt ska skylla på brorsan om han tror det kan ge något? Vilket avskum till människa i så fall, då kan han inte ens kallas mänsklig. Å andra sidan visar detaljerna i mordet att han totalt saknar de viktigaste mänskliga egenskaperna så då ligger det kanske nära till hands att tro att han inte har några problem att ljuga om brorsan oavsett vad han tidigare sagt. MEN det kommer ju inte att hjälpa honom, blir inget PT i alla fall och då står han där och har förlorat resten av sin familj, undrar om Hurtig skänkt det en tanke?
2016-04-15, 05:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Och då menar jag inte bara det bestialiska mordet och skändningen av en 17-åring.
Jag menar hur advokaterna jobbar. Har nästan fått avsmak för advokatyrket i det här mordfallet.
Snacka om att sälja sin själ till Djävulen om Hurtig får Nerijus att gå med på att ljuga om brodern och rikta misstankarna mot honom. Man tänker då att familjen är det enda Nerijus har kvar, måste väl ändå betyda något för honom eller är han så otroligt kallsinnig att han hellre felaktigt ska skylla på brorsan om han tror det kan ge något? Vilket avskum till människa i så fall, då kan han inte ens kallas mänsklig. Å andra sidan visar detaljerna i mordet att han totalt saknar de viktigaste mänskliga egenskaperna så då ligger det kanske nära till hands att tro att han inte har några problem att ljuga om brorsan oavsett vad han tidigare sagt. MEN det kommer ju inte att hjälpa honom, blir inget PT i alla fall och då står han där och har förlorat resten av sin familj, undrar om Hurtig skänkt det en tanke?
Nu är det bara en hypotes förstår du (skriver man så kan man skriva hur mycket dynga som helst har jag lärt mig) men jag håller med. Stjärnadvokat ligger närmre stjärnskott via det jag hört hittills och jag är inte värst imponerad om det inte kommer nåt nu.
Jag har faktiskt inte hört så mycket konstigt tidigare som i detta rättsfall och har förväntat mig betydligt högre etisk nivå och argumentation.

Nu är det PT men i HovR kunde det ha låtit så här:

" Guu´så hemskt! Därinne var en mördad flicka! Jag plockade ner henne och tänkte att jag tar och gömmer henne i skåpet på Martorp .."

Citat:
2016-04-15, 06:44
Medlem
Citat:

Som svar på din fråga: nej, ingenting är heligt i flertalet fall
Och då måste man tänka på att detta fallet är uppmärksammat i media vilket har inneburit att man som ex inte på ngt sätt ifrågasatt offrets bakgrund
2016-04-15, 07:19
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Du har så rätt i ditt påpekande om det ruggiga i att sälja ut det sista NB har d.v.s. hans familj.
Nu lär det knappast leda till PT, men bara tanken på ett sådant här agerande skapar äckelkänslor, dock inte på samma nivå som de äckelkänslor mördaren NB:s agerande har lyckats att frammana.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu är det bara en hypotes förstår du (skriver man så kan man skriva hur mycket dynga som helst har jag lärt mig) men jag håller med. Stjärnadvokat ligger närmre stjärnskott via det jag hört hittills och jag är inte värst imponerad om det inte kommer nåt nu.
Jag har faktiskt inte hört så mycket konstigt tidigare som i detta rättsfall och har förväntat mig betydligt högre etisk nivå och argumentation.

Nu är det PT men i HovR kunde det ha låtit så här:

" Guu´så hemskt! Därinne var en mördad flicka! Jag plockade ner henne och tänkte att jag tar och gömmer henne i skåpet på Martorp .."
Beskrivningen i ditt inläggs avslutande spoiler är helt obetalbart underbar!
Du har pekat på en inriktning, som om den kommer att genomföras av "Hurtig-Rutten", blir en lika vansinnig äckelhantering som Rönnbäckskans skamliga s.k. försvar av baltskvättaren.

Tack för underhållningen, men framförallt för dina knivskarpa analyser av olika skeenden under utredningens gång, samt av vad som framkommit av FUP samt 2 rättegångar.
Någon 3:e lär det inte bli frågan om, vågar jag påstå utan att inneha någon av de ärevördiga platserna i HD.

Vill nu bara att detta helvete för de närstående ska få komma till ett rättmätigt avslut med en i laga kraft trädande dom, samt så snart som möjligt en placering av trådcharmören "Bille-Ville-Pille" inom Litauisk "fångvård".
Senast redigerad av LeBronThurman 2016-04-15 kl. 07:22.
2016-04-15, 07:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Som svar på din fråga: nej, ingenting är heligt i flertalet fall
Och då måste man tänka på att detta fallet är uppmärksammat i media vilket har inneburit att man som ex inte på ngt sätt ifrågasatt offrets bakgrund
Inte NBs heller. Där torde det finnas mer intressant att grotta runt i. Det är bara mamsen som konspirerat ibland. Hon verkar vara den enda de vänder sig till märkligt nog - nej, nu senast var det katten Truls.
2016-04-15, 08:37
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Poppsan ställde ett antal frågor:
https://www.flashback.org/sp56956289

som develi besvarade:
https://www.flashback.org/sp56956573

Jag anslöt mig till develis svar med en kommentar.

Och jag menade givetvis vad NB visste om fickringningen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in