Citat:
Ursprungligen postat av
ReedMe
Det här ska alltså ha skett på fredagen. Det har jag missat helt, men sen har jag inte lyssnat på ljudupptagningen heller. Står det nåt i fup om det? (Vilken var länge sen jag läste. Märker att jag har börjat glömma en del saker.)
Det finns i vittnesförhöret med B. Sahl i inspelning nr18, från ungefär 13:40 där det beskrivs hur det var när patrullen passerade slottsflygeln:
http://www.rättegång.se/lisa-holm-blomberg/
Det finns en del som kanske måste påtalas ihop med detta.
Vid tidpunkten för när Sahl och sökpatrull passerar, eller rent av rör sig fram och tillbaka vid litauernas bostad, så fanns Adriana´s uppgifter att tillgå.
Att då kommendera ut individer som kan ha en utvecklad uppfattningsförmåga till intressanta platser, kan vara ett inslag här, men jag sätter ett tydligt frågetecken på detta.
Men det är nämligen ungefär vad jag själv hade spårat efter, eftersom Adriana´s uppgift
är ett uppslag som
kan sättas i paritet med att man förhört bröderna B och vet vilka dessa är.
Det ska likväl påtalas att med tanke på hur Blomberg ser ut, och var alla vägar och passager går, med utgångspunkt från caféet, så är det fullt rimligt att vägen förbi litauernas bostad fick en mer naturligt förhöjd beläggning av trafik.. Detta var Lisa´s färdväg dessutom.
Det hela låg även inom det aktuella sökområdet med allt vad det innebär.