2016-06-18, 14:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Bundy är ju en läskig typ, men det har väl varit av värde för vetenskapen att han försökt sätta ord på sina känslor (en eloge för dina bidrag med substans !). När man hör på dessa självanalyser ställs man inför en utmaning: var han fri att välja och förtjänade han sitt straff eller var han att betrakta som sjuk och offer för sjukdomen ? Min personliga åsikt är den att han hade ett ansvar och förtjänade sitt straff. Då menar jag att han uppenbarligen var så medveten om dessa sjukliga processer att han av moraliska skäl måste söka hjälp och be andra hindra honom. Det var inte lätt, men människor har olika svåra förutsättningar att leva med. Om man inte ser det så, så hamnar man i ett moras av ansvarslöshet.
Ja, han var fri att välja och enklast sagt ligger skillnaden juridiskt sett i förmågan att planera. Han planerade dåden - först via långvarig fantasi och sen att han beslutade sig iscensätta den. Scriptan finns redo och sen väntas det antingen in rätt tillfälle, plats och offer - eller så patrullerar vederbörande området i andemeningen att hitta lämpligt offer och slå till tvärt. En annan del som tillhör planering är att medföra vapen och/eller agera förslaget och bedrägligt vid överfall ("kan du visa mig vägen till Medelplana"?) Detta är vad du skriver om: ansvar, medveten, moral, kognitivt tänkande. Annat är försök att skapa alibi eller dölja den döda. En annan sak som betonas är förmågan att göra val och kunna avbryta agerandet (ses i hovrättsdomen).
En psykopat till exempel är fullt medveten om rätt eller fel, planerar dådet och har en förmåga att avbryta dådet - men vill inte. Därav hamnar denna i fängelse.
Enklast kan man väl uttrycka det: More evil than crazy..
Senast redigerad av develi 2016-06-18 kl. 15:23.
2016-06-18, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llllllllllllllll
Frånvaron av spår kan väl även bero på att spåren inte har bevarats.
Jaja, frånvaron av spår från Olle Ollesson beror ju säkert på att dom förmultnat. Medans lilleneros finns kvar. Säkert du . Förhe***ete, vakna upp nån gång. Läs fup, lyssna på tillgängligt material och bilda er därefter en uppfattning
helst med öppet sinne, tänk på att det inte bara är föräldrar/mor/farföräldrar som lider av lilleneros verk. Det finns även en syster. Prova för en stund att sätta er in i det före ni postar, jävla nötter
Senast redigerad av Bommullspinnar 2016-06-18 kl. 15:41.
2016-06-18, 16:12
Medlem
Det här fallet - den här Kinnekullehärvan - liknar som sagt inget annat.
Vi har haft en häktningsdomare och tillika domare vid Skaraborgs tingsrätt, Björn Danielsson, som har hittat på en brottsbenämning som inte fanns.
Vi har haft en åklagare som vid de fåtaliga pressande frågor han ställts inför ljuger.
Vi har haft en förhörsledare som (hittills) ostraffat har förutsagt vad utgången ska bli och som har googlat fram hot.
Vi har haft poliser som har gjort sig skyldiga till ev djurplågeri och som har struntat i att omhänderta husdjur.
Vi har poliser som lämnat ut beslagtagna mobiler och kränkt en frisläppt person offentligt pga utav det.
Vi har i målet haft ett målsägandebiträde som är en sexualbrottsadvokat. Jag utgick från att han även framöver skulle företräda t ex våldtäktsoffer i sin nya roll som målsägandebiträde. Så blev det inte, TB företräder också fortsättningsvis sexualbrottsmisstänkta utan problem tex här
http://www.expressen.se/gt/man-doms-...angelsestraff/
ang våldtäkt mot en 13-årig flicka
– Spontant känner jag att domen är felaktig. Jag anser inte att bevisningen är tillräckligt stark och jag tänker uppmana min klient att överklaga domen till hovrätten, säger försvarsadvokat Tore Brandtler
2016-06-18, 17:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det här fallet - den här Kinnekullehärvan - liknar som sagt inget annat.
Vi har haft en häktningsdomare och tillika domare vid Skaraborgs tingsrätt, Björn Danielsson, som har hittat på en brottsbenämning som inte fanns.
Vi har haft en åklagare som vid de fåtaliga pressande frågor han ställts inför ljuger.
Vi har haft en förhörsledare som (hittills) ostraffat har förutsagt vad utgången ska bli och som har googlat fram hot.
Vi har haft poliser som har gjort sig skyldiga till ev djurplågeri och som har struntat i att omhänderta husdjur.
Vi har poliser som lämnat ut beslagtagna mobiler och kränkt en frisläppt person offentligt pga utav det.
Vi har i målet haft ett målsägandebiträde som är en sexualbrottsadvokat. Jag utgick från att han även framöver skulle företräda t ex våldtäktsoffer i sin nya roll som målsägandebiträde. Så blev det inte, TB företräder också fortsättningsvis sexualbrottsmisstänkta utan problem tex här
http://www.expressen.se/gt/man-doms-...angelsestraff/
ang våldtäkt mot en 13-årig flicka
– Spontant känner jag att domen är felaktig. Jag anser inte att bevisningen är tillräckligt stark och jag tänker uppmana min klient att överklaga domen till hovrätten, säger försvarsadvokat Tore Brandtler
Det finns lika lite värde kring att Brandtlers tidigare mål som advokat Rönnbäcks. Båda har haft klienter gällande våldtäktsfall. Fullständigt värdelöst fokus likt det mesta du skriver om.
Utöver detta finns inget djurplågeri och ÅK har inte ljugit det minsta. Mobilerna lämnades ut, ja - men ingenting som påverkade fallet så det är enbart tomma tunnor som skramlar gällande det du kommer med.
Problemet ligger hos dig då du måste överdramatisera i brist på att du helt enkelt inte hittar nåt relevant att gnälla på som är av värde för domslut. Klappjakten ter sig snarare generell och verkar inte handla om fallet Lisa Holm specifikt.
Militärer. Poliser. Åklagare. Målsägandebiträde. Domstolar/rättsväsendet och Lisas pappa - exakt allt som försvarar offret vill säga. Du pratar ofta om patriarkal - vart ligger problemet egentligen?
Senast redigerad av develi 2016-06-18 kl. 17:26.
2016-06-18, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det finns lika lite värde kring att Brandtlers tidigare mål som advokat Rönnbäcks. Båda har haft klienter gällande våldtäktsfall. Fullständigt värdelöst fokus likt det mesta du skriver om.
Utöver detta finns inget djurplågeri och ÅK har inte ljugit det minsta. Mobilerna lämnades ut, ja - men ingenting som påverkade fallet så det är enbart tomma tunnor som skramlar gällande det du kommer med.
Problemet ligger hos dig då du måste överdramatisera i brist på att du helt enkelt inte hittar nåt relevant att gnälla på som är av värde för domslut. Klappjakten ter sig snarare generell och verkar inte handla om fallet Lisa Holm specifikt.
Militärer. Poliser. Åklagare. Målsägandebiträde. Domstolar/rättsväsendet och Lisas pappa - exakt allt som försvarar offret vill säga. Du pratar ofta om patriarkal - vart ligger problemet egentligen?

Du har fortfarande inte förstått skillnaden mellan målsägandebiträde och försvarsadvokat märker jag. Tore Brandtler har snabbt gått tillbaka till sitt normala gebit. Juridiskt kunniga förstår att det är något som inte stämmer här.

Polisen är skyldiga att tillse att husdjur tas om hand då de frihetsberövar människor.

Jag glömde förresten följande i uppräkningen:

Domaren i tingsrätten tillika chefsrådmannen har fått skarp JO-kritik innan. Hör inte till vanligheterna. Var och en kan läsa varför och dra slutsatser.

Skaraborgs tingsrätt utsåg också en försvarsadvokat för NB som var klart jävig. Det ledde till NB i princip var utan advokat de första 7 förhören. Det är också en "glömd" skandal.
Senast redigerad av nopomil 2016-06-18 kl. 18:20.
2016-06-18, 18:30
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Verkligheten i Kinekulle visar att väsentligaste tekniska bevisen har gjorts otillgängliga. Lisa hittades död i Byssjan, som inte finns längre på sin plats vid Martorps gård. De centrala bilderna på mordplatsen är hemliga och mordplatsundersökning har inte gjorts, som det har här visats

Polisen hittat en annan mordplats i slaktavdelningen i Ladan. Lisa skulle ha hängts i en plaströr som inte längre finns.

Det är omöjligt att göra en tekniskt kontroll över Lisas mordplats. Signaturen ger lista över de intrigörer, som inte har gjort något för Lisas försvar, men dömt Nerius som sexmördare just p.g.a. teknisk bevisning.
Senast redigerad av sisotalo 2016-06-18 kl. 18:57.
2016-06-18, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Verkligheten i Kinekulle visar att väsentligaste tekniska bevisen har gjorts otillgängliga. Lisa hittades död i Byssjan, som inte finns längre på sin plats vid Martorps gård. De centrala bilderna på mordplatsen är hemliga och mordplatsundersökning har inte gjorts, som det har här visats

Polisen hittat en annan mordplats i mjölkrummet i Ladan. Lisa skulle ha hängts i en plaströr som inte längre finns.

Det är omöjligt att göra en tekniskt kontroll över Lisas mordplats. Signaturen ger lista över de intrigörer, som inte har gjort något för Lisas försvar, men dömt Nerius som sexmördare just p.g.a. teknisk bevisning.

Finns inga hemligheter alls. Viss del av materialet är sekressat, men tillgängliga för advokat, åklagare, målsägarbiträden och rätternas ledamöter. Därutöver har de även gjort besiktning av aktuella områden i Blomberg även också på polisstationen för att titta i Byssjan som förvarades där.
Även Nerijus var med på de syn som gjordes.

Så, vilka hemligheter pratar du om? Som skulle haft betydelse för HR dom som vunnit laga kraft. I och med det är avspärrningarna borttagna och om de under senare tid kapat plaströret så finns allt noggrant dokumenterat i FUP bl.a. med bilder. För min del får dom gärna riva hela tillbyggnaden som är Mordplatsen.
Senast redigerad av Remark 2016-06-18 kl. 19:01.
2016-06-18, 18:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Du har fortfarande inte förstått skillnaden mellan målsägandebiträde och försvarsadvokat märker jag. Tore Brandtler har snabbt gått tillbaka till sitt normala gebit. Juridiskt kunniga förstår att det är något som inte stämmer här.

Polisen är skyldiga att tillse att husdjur tas om hand då de frihetsberövar människor.

Jag glömde förresten följande i uppräkningen:

Domaren i tingsrätten tillika chefsrådmannen har fått skarp JO-kritik innan. Hör inte till vanligheterna. Var och en kan läsa varför och dra slutsatser.

Skaraborgs tingsrätt utsåg också en försvarsadvokat för NB som var klart jävig. Det ledde till NB i princip var utan advokat de första 7 förhören. Det är också en "glömd" skandal.
1. Grundkärnan i det jag skriver handlar inte ett skit om skillnaden mellan en advokat eller målsägarbiträde:
Det är fullständigt värdelöst det du åberopar.

2. Gällande domare har denna inte ett dugg med målet i frågan att göra. Upprepar frågan: Har du problem rent generellt med rättsväsendet eftersom du åberopar saker som är helt irrelevanta för aktuellt fall?

3. Nej, hon var inte "klart jävig" - hon avgick självmant efter en fråga om jäv uppstått. Du har tidigare inte haft nån koll på advokaterna - jag har fått korrigera dig och jäv visste du inte om öht. Vill du jag länkar till inläggen för att friska upp minnet?

4. NB var inte utan advokat och detta har jag också förklarat för dig, ditt repetativa falska stycke:

Inledande förhör är aldrig med advokat förrän vederbörande blir misstänkt för brott och anhållen. HS avgick och Rönnbäck tog över sen dess. Rönnbäck har dock ett par ggr enbart medverkat per telefon (man kan undra varför..) samt fixat ställföreträdande då hon varit frånvarande (semester?).

5. Katten Truls blev trampad av polisen i tumultet vid gripandet. Katten Truls blev omhändertagen av en granne. Katten Truls kan du med andra ord sluta tjata om då han lever på bästa sätt i Blomberg.
Senast redigerad av develi 2016-06-18 kl. 19:46.
2016-06-18, 19:02
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Polisen hittat en annan mordplats i mjölkrummet i Ladan. Lisa skulle ha hängts i en plaströr som inte längre finns.

Fotona på mordplatsen är väl inte hemliga .
Finns ju massor av bilder från gamla mjölkrummet i FUP .
Var skulle Lisa ha dött enligt dina lysande analyser ?
Har du en källa på att plastslangen i gamla mjölkrummet har försvunnit ?
Så mordplatsundersökning har inte gjorts .
Hur kan det komma sig att det finns massor av uppgifter om detta i FUP ?
Teknisk kontroll har gjorts och fastställt att mördaren Nerijus är den skyldige .
Vad du sitter och gaggar om ändrar ju knappast detta .
2016-06-18, 19:06
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Finns inga hemligheter alls. Viss del av materialet är sekressat, men tillgängliga för advokat, åklagare, målsägarbiträden och rätternas ledamöter. Därutöver har de även gjort besiktning av aktuella områden i Blomberg även också på polisstationen för att titta i Byssjan som förvarades där.

Så, vilka hemligheter pratar du om?

Jag är inte någon av de som du räknar upp. Jag undersöker kritiskt om deras arbete håller när Nerius dömdes. Allt detta gör jag efter att HD har avvisat vidare hantering. Allt har för mig givit att det var fel dom. Nu undersökte jag verkligheten i Kinnekulle under två dagar och konstaterade att det väsentligaste i varje mordundersökning, mordplatsen är inte tillgängligt för kontroll.
2016-06-18, 19:15
Medlem
Citat:
Jag är inte någon av de som du räknar upp. Jag undersöker kritiskt om deras arbete håller när Nerius dömdes. Allt detta gör jag efter att HD har avvisat vidare hantering. Allt har för mig givit att det var fel dom. Nu undersökte jag verkligheten i Kinnekulle under två dagar och konstaterade att det väsentligaste i varje mordundersökning, mordplatsen är inte tillgängligt för kontroll.

Det är väl självklart att arbetet med ombyggnaden av Ladan fortskrider. Eller hade du förväntat dig att allt skulle se ut som 12/6 2015? I väntan på att du skulle komma och göra en privat spaning?

Domen har vunnit laga kraft och i Blomberg fortsätter verksamheten för fullt.

EDIT. Att du inte får tillgång till mjölkrummet kan bero på att du befinner dig på privat mark och inte har någon rätt att vara där.
Senast redigerad av Remark 2016-06-18 kl. 19:23.
2016-06-18, 19:34
Medlem
Citat:
Hur menar du då? Är det "spekulanter" på mopeden? Vart tog den vägen? Och när?
Nu tycker jag du ska svara med fakta.

Läsförståelsen kanske inte är den bästa. Du vill att jag ska förklara ditt yrande med fakta. Nädu ditt tramsande med allsköns petitesser får du faktisk förklara på egen hand.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in