Citat:
Ursprungligen postat av
nopomil
Du har fortfarande inte förstått skillnaden mellan målsägandebiträde och försvarsadvokat märker jag. Tore Brandtler har snabbt gått tillbaka till sitt normala gebit. Juridiskt kunniga förstår att det är något som inte stämmer här.
Polisen är skyldiga att tillse att husdjur tas om hand då de frihetsberövar människor.
Jag glömde förresten följande i uppräkningen:
Domaren i tingsrätten tillika chefsrådmannen har fått skarp JO-kritik innan. Hör inte till vanligheterna. Var och en kan läsa varför och dra slutsatser.
Skaraborgs tingsrätt utsåg också en försvarsadvokat för NB som var klart jävig. Det ledde till NB i princip var utan advokat de första 7 förhören. Det är också en "glömd" skandal.
1. Grundkärnan i det jag skriver handlar inte ett skit om skillnaden mellan en advokat eller målsägarbiträde:
Det är fullständigt värdelöst det du åberopar.
2. Gällande domare har denna inte ett dugg med målet i frågan att göra. Upprepar frågan: Har du problem rent generellt med rättsväsendet eftersom du åberopar saker som är helt irrelevanta för aktuellt fall?
3. Nej, hon var inte "klart jävig" - hon avgick självmant efter en fråga om jäv uppstått. Du har tidigare inte haft nån koll på advokaterna - jag har fått korrigera dig och jäv visste du inte om öht. Vill du jag länkar till inläggen för att friska upp minnet?
4. NB var inte utan advokat och detta har jag också förklarat för dig, ditt repetativa falska stycke:
Inledande förhör är aldrig med advokat förrän vederbörande blir misstänkt för brott och anhållen. HS avgick och Rönnbäck tog över sen dess. Rönnbäck har dock ett par ggr enbart medverkat per telefon (man kan undra varför..) samt fixat ställföreträdande då hon varit frånvarande (semester?).
5. Katten Truls blev trampad av polisen i tumultet vid gripandet. Katten Truls blev omhändertagen av en granne. Katten Truls kan du med andra ord sluta tjata om då han lever på bästa sätt i Blomberg.