Citat:
Ursprungligen postat av
magiciadehex
Är mina frågor till dig oseriösa?
Du skrev:
"Nej jag tycker, fortfarande, inte att vi vet hur det gick till. Och om det skulle vara så att NB nu har något att berätta så tycker jag förstås att det vore otroligt intressant."
Det är mycket oseriöst av dig att, efter nästan ett år, påstå att vi fortfarande inte vet hur det gick till.
Vi har fått noggranna beskrivningar i FUP och i domarna som täcker det mesta av denna jävla brutala gärning. Du har sett bilder på tejpen, på hennes kläder med Nerijus blod på, snörstumpar med bådas DNA på. Du har sett bilden på skåpet med kläder i där hon varit intryckt. Du har fått hela händelseförloppet beskrivet av åklagaren och här i tråden tusen gånger. Du har sett bilder på röret där hon hängde.
Så, jag frågar dig igen:
Exakt VAD i denna vidriga gärning är det som du vill att Nerijus ska förtydliga?
Det går tyvärr inte att föra en seriös dialog med vissa av alternativstollarna. Dom har bara bestämt sig för att Nerijus är oskyldig, vet inte vad det beror på. Kanske för att han är en stackars gästarbetare, och det räcker inte med DNA och mängder med teknisk bevisning. Sådant "trams" existerar inte i deras värld - och i FUP så mörkas det tydligen, och all "viktig" information finns i slasken. Sen har vi fått höra att hela fallet präglas av rasism, alla vill sätta dit denna gästarbetare till varje pris. Bevisen som hittats är planterade av Polisen och skumma militärer,som även ingår i denna välkoordinerad aktion för att sätta dit Nerijus. Dom har gått runt och kletat Nerijus färska blod dessutom. Skulle mot all förmodan Nerijus erkänna mordet på Lisa, så kommer såklart frågan om "tortyr" upp på tapeten igen
Frågan man snabbt då ställer sig är,
hur och
varför uppstod denna otroligt samordnande konspiration mot just Nerijus. Jag försöker förstå hur alternativstollarna tänker, men det är så jävla galet så klockorna stannar.