2016-06-08, 22:40
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Vad spelar det för roll i dagsläget att du sitter och gaggar i tråden ?
Han är ju redan dömd till livstid och utvisning flera ggr o inget PT .
Behöts finnas täcken ? Täcken fanns ju i massor .
DNA , snören , hårstrån , örhänge m.m m.m .
Tala nu om istället vem som är mördaren och hur allt har gått till .
Vem är spöket som varken lämnar spår eller har varit synlig någonstans .
När du har talat om detta kan du hitta ut ur din återvändsgränd .

The phantom of the opera, yyyl, he´s there inside your mind och täcken har man i sängen, men det kan finnas tecken på saker och ting
2016-06-08, 22:57
Medlem
CatTheHunters avatar
Tänk om det går en mördare lös vilket alternativteoretikerna antyder, då får fulla blonda flickor passa sig idag då de tar studenten så att de inte slutar som LH fast Lisa var ju faktiskt nykter och skötsam och hade arbetat.

Nä nu skenet bedrar, precis som de som inte förstått att NB är dömd för mord verkar tro.
2016-06-08, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Irinas fyra vittensmål går tingsrätten förbi helt uta resonemang. Hon har i häktet sagt samma som Aivaris och punkt.

Hovrätten kommer till undsättning. Man konstaterar att Irina pressades i häktet med att hon kunde förlora sitt barn om hon inte säger det som Aivaris i häktet. I de tre tillfällen, i Vilnius, i Tingsrätten och i Hovrätten säger Irina att hon är säker på att Nerius var utanför huset ca 19.00. Av detta gör HR följande slutsats:

Hon har kopplat detta till bl.a. att Nerijus Bilevicius då försökte få kontakt med Gustav
Jönsson, som vid tidpunkten skulle ha åkt förbi i sin bil. Även om detta skulle stämma,
utesluter det dock inte Nerijus Bilevicius som gärningsman. Om han i enlighet med
åklagarens teori körde sin bil från ladan i Blomberg till Martorps gård, torde han ändå
ha behövt passera hemmet vid ungefär denna tidpunkt

Här kan jag inte följa. Hur kunde Nerius döda Lisa, sätta sig utanför sitt hus och senare hämta kroppen och köra den till byssjan i Martorps?

Här bekräftar HR Nerius alibi, så som Irina den har utformat.
Du svarar inte på mitt inlägg, men du accepterar förstås inte själva premissen för det.

Han kan ha haft liket i bilen, när han passerade hemmet (vi ventilerade detta häromdagen). Edmund Kemper åkte vid ett tillfälle hem till sin mamma med ett lik i bagaget. Dels är det för en sådan person inget anmärkningsvärt att ha "sopor" i bilen, dels tycks mamma (biologiska eller ställföreträdande) spela en viktig roll hos den typen av människa.
2016-06-08, 23:31
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Du svarar inte på mitt inlägg, men du accepterar förstås inte själva premissen för det.

Han kan ha haft liket i bilen, när han passerade hemmet (vi ventilerade detta häromdagen). Edmund Kemper åkte vid ett tillfälle hem till sin mamma med ett lik i bagaget. Dels är det för en sådan person inget anmärkningsvärt att ha "sopor" i bilen, dels tycks mamma (biologiska eller ställföreträdande) spela en viktig roll hos den typen av människa.

Exaktemente , och han KAN t.o.m ha stannat till som hastigast vid bostaden
på väg till Martorp för ännu ett klantigt genomfört försök till alibi .
Då rasar hela korthuset med tjatet om att han har setts på trappan vid 19-tiden .
Hur man än vrider och vänder på det bland Nerijus polare i tråden så är slutsatsen den samma .
Han har inget alibi och han är skyldig till allt han har dömts för .
Hoppas att hans eget slut blir lika vidrigt och plågsamt som det han utsatte Lisa för .
2016-06-08, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenH
Hej

Vilka frågor och information framförs i FUB om (Handsken).

Det är en snurrig berättelse.

NB.. ljuger då han säger att det var han som hittade den.
AB… ljuger också då han säger att det var han som hittade handsken.
AJ… ljuger där han säger att det var han som hittade den.

Jag har gjort en sammanställning ifrån alla dessa sidor vilket blev 5 st A4.

Hanteringen av handsken omtalas på sidorna 69 71 221 231 233 236 240 242 244 260 452 485 598 599 600 1083 1117 1118 1119 1129 1146 1147 1196 1264 1485 1486 1562 1563 1603 1604 1605 1606 1607 1610 1656 .
Ja, det blir som en gåta i sin egen rätt. Någon/några ljuger för att urskulda sig själva och/eller kasta misstanke mot någon annan, någon/några har inte observerat hela förloppet, någon/några minns fel eller kompletterar med vad andra har sagt.

Någon/några i forumet lyckades, som jag minns det, vaska fram en trovärdig historia, men jag minns inte vem/vilka och inte vad slutsatsen blev (det känns som ett sundhetstecken att jag börjat glömma alltmera av den här historien !). Man hittade väl inget främmande DNA på handsken heller, så det intressanta med handsken begränsas till att den faktiskt låg där den låg och hur speciellt NB uppträdde vid fyndet av och i vittnesmålen om den. Han framförde väl även mycket tidigt till sin mor, att han råkat hitta och ta i en handske, därmed oturligt lämnande spår som gjort honom misstänkt. Jag uppfattade hans beteende som föregripande baserat på kunskap som inte var allmän.
2016-06-08, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
....Visst kan NB vara mördaren... Men allt är så osannolikt från början till slut. Varför riskera en god framtid i livet och istället satsa på några få minuters förlustelser med en döende flicka?

Det är inte vettigt på något sätt
. Här kan en rejäl hund ligga begraven
Det låter som Tages Harrisburgmonolog.

Du ifrågasätter väl inte att Lisa blev mördad under omständigheter som framgår av fynden ?

Menar du då på fullt allvar att det skulle finnas en sannolikare (vad nu detta begrepp applicerat på okända människor kan innebära) gärningsman, som begått ett vettigt mord utan att ha någon framtid att riskera ?
2016-06-08, 23:55
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:

Dock är det så att ingen, upprepar ingen, av alla de andra människor som fanns därikring då vid 19-tiden: först och främst frun och brodern, mest inomhus men ibland rökandes på trappan, men också hela familjen Jönsson, Arne, Gustav, Henrik, Victoria och inte minst kvällens värdinna på slottet, Ascension Fernandes Coto Jönsson, AJ:s hustru (som Irina Bilevicius Verkar ha en prima relation till), lade på minnet en ganska speciell sak.
Troligen var det även fler som känner NB i närheten (Claes Bennhage? Grannar?) och åtminstone i efterhand borde ha kunnat minnas, det som ingen annan alltså har noterat:

Det finns ingen som har sett eller hört NB:s bil komma till platsen då. Ingen har heller kunnat dra sig till minnes att NB skulle ha kunnat lämnat hemmet i bil, vare sig strax efter kl 19.00 eller över huvud taget under hela den kritiska tiden 18.00-20.00. I hemmet skulle de ha märkt det, och utanför eller inifrån slottet, kunde någon Jönsson ha sett eller varje fall hört det.

Polisen har kanske inte utrett detta ordentligt, men det kan, oavsett det, också tyda på att NB faktiskt var hemma hela tiden.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2016-06-09 kl. 00:11.
2016-06-09, 00:00
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Dock är det så att ingen, upprepar ingen, av alla de andra människor som fanns därikring då vid 19-tiden. Först och främst frun och brodern, mest inomhus men ibland rökandes på trappan, men också hela familjen Jönsson: Arne, Gustav, Henrik, Victoria och inte minst kvällens värdinna på slottet, Ascension Fernandes Coto Jönsson, AJ:s hustru (som Irina Bilevicius Verkar ha en prima relation till.

Troligen var det även fler som känner NB i närheten (Claes Bennhage? Grannar?) och åtminstone i efterhand borde ha kunnat minnas, det som ingen annan alltså har noterat:

Det finns ingen som har sett eller hört NB:s bil komma till platsen då. Ingen har heller kunnat dra sig till minnes att NB skulle ha lämnat hemmet i bil, vare sig strax efter kl 19.00 eller över huvud taget under hela den kritiska tiden 18.00-20.00.
Det kan tyda på att han faktiskt var hemma...

Ingen, upprepar ingen, har sett honom på trappan heller, förutom Irina då

Kl 19
Senast redigerad av hasselmuz 2016-06-09 kl. 00:02. Anledning: Tillägg
2016-06-09, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ja, det blir som en gåta i sin egen rätt. Någon/några ljuger för att urskulda sig själva och/eller kasta misstanke mot någon annan, någon/några har inte observerat hela förloppet, någon/några minns fel eller kompletterar med vad andra har sagt.

Någon/några i forumet lyckades, som jag minns det, vaska fram en trovärdig historia, men jag minns inte vem/vilka och inte vad slutsatsen blev (det känns som ett sundhetstecken att jag börjat glömma alltmera av den här historien !). Man hittade väl inget främmande DNA på handsken heller, så det intressanta med handsken begränsas till att den faktiskt låg där den låg och hur speciellt NB uppträdde vid fyndet av och i vittnesmålen om den. Han framförde väl även mycket tidigt till sin mor, att han råkat hitta och ta i en handske, därmed oturligt lämnande spår som gjort honom misstänkt. Jag uppfattade hans beteende som föregripande baserat på kunskap som inte var allmän.

När man läser alla förhören, så uppfattar jag hela situationen som att det är en mycket dålig förhörsledare som svammlar framoch tillbaka utan att han själv har koll på situationen.
När man också ser video-klipp där NB blir förhörd, så är det ju löjligt hur dålig förhörsledaren är.
Han törs nästan inte ställa frågor till NB. Löjligt vilken mes till förhörsledare.
Det är inte undra på att NB tiger som muren och inte vill redogöra något, när det sitter sådana fjant-högar till förhörsledare i ett tragiskt mord-fall på en ung flicka.
De misstänkta sk förhöras med krafft och styrka samt pondus.

Jag har sett effektiva förhörsmetoder där förhörsledare varit mycket kunniga i psykologi, och hur dom ganska lätt genomskådat GM.

Men tyvärr är det i Sverige detta tragiska mord skett.
Och förhörsledarna törs inte säga varken BU eller BÄ.
Jag tycker dessa förhörsledare kan ägna sig åt sällskapsspel på ett äldreboende och göra gammlingarna glada istället.
För dessa förundersökningsledare duger inte till annat.

Hade det varit en kompetent och kunnig förhörsledare, så hade han troligen fått NB att kvittra som en fågel för att slippa livstids fängelse.
Men p.g.a. de dåliga förhörsledare så når dom inte fram till NB och får honom att berätta.
Senast redigerad av GrevenH 2016-06-09 kl. 00:07.
2016-06-09, 00:06
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Du får gärna länka till den domen i så fall.
Hovrätten säger någonstans att motivet "måste ha varit sexuellt", det är allt.
Frågan har redan besvarats ett antal gånger tidigare i tråden, och jag hyllar ambitionen att försöka föra diskussioner framåt istället för att skapa postcounts.

Nu sitter i a f sexualsadisten på livstid, och vi får väl se hur han pallar med den, förhoppningsvis i närtid, beslutade vistelsen i sitt kära hemland.

Lycka till nu i sommar ni tolv NB-kramare, och i höst kommer ju grabben Onatop tillbaks för mer ryggdunkningar.

Jag tackar (sannolikt) t.v. för mig i den här tråden, åtminstone i avvaktan på det formella överlämningsbeslutet till Litauen.
2016-06-09, 00:09
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:

Pyttsan NB bekymrad över att han tagit i handsken, hans DNA på snören LH hängts i då? Stackars lilla mamma sitter i Litauen och vet inte vilken skit till son hon har som manipulerar omgivningen. Måste ju varit värre med snören de hittat med hans blod på osv i slakthuset. Men sånt pratar man inte om, bara det att psykot glömde städa undan dom. Kanske var alldeles till sig i sina skitna trasor över att han lyckats genomföra det mord på LH som han redan tänkt dagen innan med Adriana?
Jag kommer inte heller ihåg på rak arm det utom att jag skrev att LH:s handske kan ha farit av och rakt bortåt i luften då hon blev övermannad av den kraft han besatt vid överfallet för då hade han verkligen bestämt sig med gårdagens misslyckande. Verkar ju stämma för inte långt därifrån hittas örhänget senare. Inte vet jag men sjuka människor kan få enorma krafter.
2016-06-09, 00:14
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Frågan har redan besvarats ett antal gånger tidigare i tråden, och jag hyllar ambitionen att försöka föra diskussioner framåt istället för att skapa postcounts.

Nu sitter i a f sexualsadisten på livstid, och vi får väl se hur han pallar med den, förhoppningsvis i närtid, beslutade vistelsen i sitt kära hemland.

Lycka till nu i sommar ni tolv NB-kramare, och i höst kommer ju grabben Onatop tillbaks för mer ryggdunkningar.

Jag tackar (sannolikt) t.v. för mig i den här tråden, åtminstone i avvaktan på det formella överlämningsbeslutet till Litauen.

Gör inte det, du har mycket vettigt att komma med. Får tänka lite på oss andra som anser att rätt man sitter mot dessa alternativteoretiker som svamlar och tycker sig veta bättre än alla inblandade myndigheter, polis osv. Tycker mest synd om LH:s föräldrar som aldrig kanske kommer få svar för att aset aldrig kan erkänna vad fan han ställt till med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in