Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Så var det. Undersöktes nog helt översiktligt. När sedan denna jackpot av DNA, som så klart pekade mot Nerjius, ramlade in så det räckte för åtal och fällande dom behöll dom fortfarande boden utifall grundligare sökning skulle erfordras. En bedömnings- och resursfråga.
OK. Nu ska jag börja med att tala om att jag inte har följt med i detta fall så ingående som många andra har gjort men jag kan inte låta bli att göra denna reflektion.
Många anser att fallet är glasklart och rätt GM är fälld. För att styrka detta så hänvisar man till DNA som har hittats på brottsplatsen. Där finns det DNA på Lisas trosor som kommer från Neros tant men det betyder inte att det är hon som har avsatt detta utan det kommer mest troligt från Nero som inte tvättar sig så ofta. Alltså är detta DNA planterat.
Vidare så finner man även DNA från Nero själv och det kan man med en dåres envishet konstatera att detta är inte planterat. Varför inte? Och om man med säkerhet kan konstatera att det inte är planterat, kan man vara säker på att Lisa inte redan var död då besudlingarna uppstod?
Jag har som sagt inte en susning men inte desto mindre så har jag lite funderingar. Tacksam om du eller någon annan kan bringa klarhet.