2016-06-21, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det där känslopjucket räcker inte: varför och vem valde Brandtler?
Varför ljög han om att han skulle varit tillfrågad som FA när det inte stämde?

Var det för att kunna börja smutskasta redan från början?

Familjen valde Brandtler, har du inte läst det i media?
Hur vet du att det inte stämde att Brandtler fick frågan att försvara NB?
2016-06-21, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Nejrius blod som fanns på PEM-röret han hängde Lisa i var färskt blod!
Ur HR's dom;

"Även om den omständigheten att hans blod säkrades på det aktuella röret ger stöd åt åklagarens talan, har det enligt hovrättens bedömning inte lagts fram tillräcklig utredning för att det ska anses vara uteslutet att blodbesudlingen - även om den var fri från damm - avsattes så tidigt som i början av år 2015, när Nerijus Bilevicius arbetade med att montera ned rör i förrummet."
2016-06-21, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Utveckla gärna detta. Hur skulle en enskild polisman komma åt Lisas kläder. Låg de utplacerade i fikarummet eller hur tänker du?

Jag har utvecklat detta tidigare. Att byxor och jacka slogs in i papper och inte tjoffades ner i en plastkasse. Den korrupte polismannen med blodpipetten skall alltså återställa minst två paket som är inslagna av utbildade kriminaltekniker som gemensamt beslutat exakt hur paketeringen bäst bör ske. Detta på ett sådant sätt att det inte upptäcks och utan att lämna egna spår. Han måste till att börja med ha tillgång till ett rejält stort och rent bord i ostördhet. Och en mikro-pipett till det. Kretsen av tänkbara fuskande poliser krymper. Det blir i stort sett bara kriminalteknikerna själva kvar.
2016-06-21, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Är slangen hos NFC, källa på det kanske? Den är då inte redovisad som bevismaterial i FUP vad jag kan se. Att dom toppsat där är klart.

Antingen fanns pem-slangen på plats då Hurtig gick syn eller så fick han besked om dess befintlighet. Annars hade vi hört nåt den vägen.
Är den stulen har det skett efter Hurtigs syn.
2016-06-21, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det behövs bevis. När, enligt dig blev Brandtler tillfrågad, innan eller efter den jäviga Helena Svärd?

Varför är det känsligt för dig att denne Brandtler är en sexualbrottsadvokat? Men skriver till dig, som jag skrivit till någon annan, delge mig gärna information när han har varit målsägandebiträde eller när han väljer att bli det nästa gång.
Jag ska själv hålla ögonen öppna på hans framfart och framtida fortsatta val av klienter.

På vilket sätt var Helena Svärd jävig? Återkom med en fullständig analys på det.
2016-06-21, 22:30
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
/.../ Nejrius blod som fanns på PEM-röret han hängde Lisa i var färskt blod! Därmed signerade han sitt brott.

Nej, det (fetade) är inte bevisat. Blod som koagulerat går inte att åldersbestämma.
2016-06-21, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag tror han försökte vara den perfekte mördaren inledningsvis och använde handskar. Han har nog kollat på nån thriller eller discovery channel. Sen är det nåt som krånglar eller så tappar han hjärnan och tänker med kukhuvudet och tar av dem:

Bekymrad över hur DNA överförs om man tar i en annan persons kläder är han uppenbarligen.

Ta en mattelektion.
1. Sätter på sig handskar.
2. Tar dem av sig och avsätter DNA på vissa delar.
3. Sätter troligen på dem igen då han plockar ihop hennes ägodelar inkl hjälm och lägger tillbaka tejprullen.

Det är helt kört pga punkt 2. Tack och lov att han kan låsas in - denna sexualsadistiske mördare har garanterat potential att fortsätta så vidrigt som detta mord genomförts.

Han kan också haft handskar på sig hela tiden och kliat sig vid några tillfällen.
2016-06-21, 22:38
Medlem
Citat:
Ja, jag tror han försökte vara den perfekte mördaren inledningsvis och använde handskar. Han har nog kollat på nån thriller eller discovery channel. Sen är det nåt som krånglar eller så tappar han hjärnan och tänker med kukhuvudet och tar av dem:

Bekymrad över hur DNA överförs om man tar i en annan persons kläder är han uppenbarligen.

Ta en mattelektion.
1. Sätter på sig handskar.
2. Tar dem av sig och avsätter DNA på vissa delar.
3. Sätter troligen på dem igen då han plockar ihop hennes ägodelar inkl hjälm och lägger tillbaka tejprullen.

Det är helt kört pga punkt 2. Tack och lov att han kan låsas in - denna sexualsadistiske mördare har garanterat potential att fortsätta så vidrigt som detta mord genomförts.

Han kan också haft handskar på sig hela tiden och kliat sig vid några tillfällen. En svårstoppad reflex även om gett sig fan på att låta bli.
2016-06-21, 22:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja verkligen.

Dessa Nerijus-kramare ligger verkligen inte på latsidan när det gäller att förtala och kränka bl. a. BO och hennes familj. Nerijus däremot är det synd om. Alla andra har varit sååå stygga mot den stackarn. Sprids mycket skit från detta håll.

Vad jag har funderat över är om det inte, åtminstone gällande vissa fall, kan vara fråga om rena rama rättshaverister.

Verkligen ett mycket märkligt släkte dessa dyngspridare som efter domar i TR, HR och inget PT i HD fortfarande ser upp till honom och tycker synd om "den stackarn".
Du ligger nog nära sanningen gällande rättshaverister - eftersom man önskar fria en så vidrig person som NB - uppenbart för att han inte erkänner mordet trots att bevisningen talar sitt tydliga språk. Mordets utförande ger starka indikationer på att han har all potential att göra det igen. Det vore väl nåt att släppa ut.

Ett par, tre stycken sitter och kräver bevisning i form av hans bakgrund - snacka om att inte ha koll på bevisvärdering. Blod DNA mot att NB gjort vad?
Åh, ja här ser jag att han dummade sig rejält 1999. Nu kan han låsas in..nu är jag nöjd. Nu känner jag mig övertygad.

Sen ska tydligen val av målsägandebiträde vara av väldig betydelse.
Det handlar inte ens om att försvara NB - rättsfallet är enbart ett redskap för att få vältra sig i hat mot annat. Militär, polis och rättsväsende.

Nästa vaknar ett år senare när det är försent och domen vunnit laga kraft och är så fundersam på att boden inte står där. Den försvann väl i juli 2015. God morgon..

Sen ska det med frenesi dementeras sexuellt motiv och bh:n har minsann inte suttit uppe över brösten inne i skåpet med urkorkade argument.
Desperata röster i ekodalen om plantering och samtidigt talas det om resning som om det vore en bit kaka att få igenom.

Nu har det väl ha gått 6-7 veckor så han kan placeras. Man får hoppas att de fort som satan i gatan skickar iväg den vidriga sexualsadisten.
Senast redigerad av develi 2016-06-21 kl. 22:48.
2016-06-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Jag har utvecklat detta tidigare. Att byxor och jacka slogs in i papper och inte tjoffades ner i en plastkasse. Den korrupte polismannen med blodpipetten skall alltså återställa minst två paket som är inslagna av utbildade kriminaltekniker som gemensamt beslutat exakt hur paketeringen bäst bör ske. Detta på ett sådant sätt att det inte upptäcks och utan att lämna egna spår. Han måste till att börja med ha tillgång till ett rejält stort och rent bord i ostördhet. Och en mikro-pipett till det. Kretsen av tänkbara fuskande poliser krymper. Det blir i stort sett bara kriminalteknikerna själva kvar.

Tur att snubben dom satte dit helt saknade alibi, runkade regelbundet i anslutning till brottsplats samt pekade polisen rakt till kroppen.

Skönt att killen dom satte dit är så tacksam att sätta dit. =)
2016-06-21, 22:56
Medlem
Citat:
Du ligger nog nära sanningen gällande rättshaverister - eftersom man önskar fria en så vidrig person som NB - uppenbart för att han inte erkänner mordet trots att bevisningen talar sitt tydliga språk. Mordets utförande ger starka indikationer på att han har all potential att göra det igen. Det vore väl nåt att släppa ut.

Ett par, tre stycken sitter och kräver bevisning i form av hans bakgrund - snacka om att inte ha koll på bevisvärdering. Blod DNA mot att NB gjort vad?
Åh, ja här ser jag att han dummade sig rejält 1999. Nu kan han låsas in..nu är jag nöjd. Nu känner jag mig övertygad.

Sen ska tydligen val av målsägandebiträde vara av väldig betydelse.
Det handlar inte ens om att försvara NB - rättsfallet är enbart ett redskap för att få vältra sig i hat mot annat.

Nästa vaknar ett år senare när det är försent och domen vunnit laga kraft och är så fundersam på att boden inte står där. Den försvann väl i juli 2015. God morgon..

Sen ska det med frenesi dementeras sexuellt motiv och bh:n har minsann inte suttit uppe över brösten inne i skåpet med urkorkade argument.
Desperata röster i ekodalen om plantering och samtidigt talas det om resning som om det vore en bit kaka att få igenom.

Nu har det väl ha gått 6-7 veckor så han kan placeras. Man får hoppas att de fort som satan i gatan skickar iväg den vidriga sexualsadisten.

Pennorna är mest troligt välvässade, kuvert och frimärken redan inköpta, bara att lägga på lådan ...
2016-06-21, 23:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Pennorna är mest troligt välvässade, kuvert och frimärken redan inköpta, bara att lägga på lådan ...
Ja? Det vore väl att bry sig om och visa NB sin tillit då man värnar så om honom? Här gör de då inte minsta nytta för NB. Han kanske får ta emot besök också på bokade tider. Såg ett dagsschema om han stannar på Kumla tills deportering.

Citat:
ETT DYGN PÅ KUMLA FÖR INTERNERNA
08.00: Väckning följt av frukost och toalettbestyr.
08.40: Internerna förflyttas till sina respektive sysselsättningar som alla sker inom fängelsets murar. Det kan handla om praktiskt arbete eller studier.
11.30: Lunch fökjt av en promenad utomhus.
12.40: Tillbaka till sysselsättningen. Alla interner har en sysselsättning, även de som är "isolerade". En del interner vägrar sysselsättning men det är en klar minoritet.
16.30: Middag följd av promenad utomhus.
17.30: "Fritid". Internerna kan ringa anhöriga, träna eller någon annan aktivitet som erbjuds.
20.00: Internerna blir inlåsta för natten. Celldörrarna öppnas tolv timmar senare igen.
http://www.expressen.se/gt/bunkern-d...are-ska-sitta/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in