2016-05-30, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja men problemet är att kompisen, i förhör, inte får frågan om hur länge Henrik stannade hos honom när Henrik helt mystiskt akut "hämtade rullskidorna" mitt i middagen, som ju var i samma tidsfönster som då Lisa försvann.

Henrik ankommer nämligen hos kompisen kl ca 19:05 men kommer inte tillbaka till familje-middagen i Blomberg säteri fören ca 20:05.

Så Henrik J är alltså borta i ca 1 timme.

Finns det en bild av HJ någonstans?
2016-05-30, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du missade helt att skriva att IB PLÖTSLIGT kom på alla alternativa mystiska gärningsmän i slutförhör drygt tre månader senare:
Inte ett ljud dess innan under tiden hon var anhållen.
Waow..

Ägodelarna vid grusvägen vittnar inte om ett skit. Hade nån ämnat sätta dit NB hade de öst på DNA där med. Jag tycker ni har väldigt dåliga förklaringar varför det var så dåligt med DNA för övrigt?

Du vidrör fortfarande inte det faktum att ingen svensk rätt har vågat vidröra varför dessa delar fanns där de fanns.
Men den röda linjen i fupen skulle peka....på Martorp. Mission completed skulle man kunna säga.

Det var jättemycket fokus på dessa mobildelar den första veckan efter försvinnande. Så poff - försvann de. Både från fokus och sedan från domstolarnas domskäl. De som kan reflektera förstår vad detta säger.
Senast redigerad av nopomil 2016-05-30 kl. 20:51.
2016-05-30, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, det tror inte jag heller. Inte runt röret. Platsen är utvald sen tidigare, men jag tror att han är därinne och fixar: Passande/tillräcklig längd och snabbt tillgängligt.
På den detaljnivån kan vi inte veta, men jag vidhåller min tro, att snöret var i förväg löst lagt några varv runt röret, helt enkelt därför att det betydligt underlättar hanteringen av kroppen och var en löjligt enkel förberedelse. Jag har ju prövat mina teorier i praktiken.....
2016-05-30, 20:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Intressant, detta skulle försvararen också ha begärt provat.
Inte det minsta intressant - krimtekniker har skött den delen redan. Har du sett för mycket på amerikanska tv-serier när du allt testat?
Gärningsbeskrivningen ska rekonstrueras, håret ska rekonstrueras, att hänga i röret ska rekonstrueras.
Tror du hårstrået är limmat fast med Loctite eller vad är problemet med att det de facto sitter där?

Citat:
I nedre kant på hålet i väggen (slanggenomföringen) och ner på kaklet hängde ett hårstrå, S257, från Lisa Holm.
[quote]Om du studerar pilarna på bild s 660 så ser även du att pilarna visar att ena änden sitter i murbruket.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
ja varför inte en hel klase med hår? Gå och lägg dig.

Det fetade: Just det.
Flög detta hårstråt upp till "fyndplatsen"? Hur då?
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Kolla bilderna från FUP:en. Där hårstrået hittades är det inte bara vanligt, "slätt" kakel. Det är en öppning för röret. Det vill säga = "stenig" yta med stor chans att fastna.

EDIT: Sist på bollen. Sorry.

Mitt fetande.

Kan du vara snäll att ange sido-nummer i FUP ?
2016-05-30, 20:41
Medlem
Citat:
Ja men problemet är att kompisen, i förhör, inte får frågan om hur länge Henrik stannade hos honom när Henrik helt mystiskt akut "hämtade rullskidorna" mitt i middagen, som ju var i samma tidsfönster som då Lisa försvann.

Henrik ankommer nämligen hos kompisen kl ca 19:05 men kommer inte tillbaka till familje-middagen i Blomberg säteri fören ca 20:05.

Så Henrik J är alltså borta i ca 1 timme.

Två bilar i hög fastighet hade åkt från slottet på söndagskvällen. En vit och en mörk.
Ingen i familjen J nämnt det.
De kommer inte ihåg vad har de gjort resten av kvällen.
2016-05-30, 20:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
På den detaljnivån kan vi inte veta, men jag vidhåller min tro, att snöret var i förväg löst lagt några varv runt röret, helt enkelt därför att det betydligt underlättar hanteringen av kroppen och var en löjligt enkel förberedelse. Jag har ju prövat mina teorier i praktiken.....
Det du beskrev går så fort att göra på plats. Det var då inte värst avancerat och gav en snabb låsning.
Skillnaden är om man inbillar sig att det är nåt avancerat arrangemang som tar tid.
2016-05-30, 20:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Mitt fetande.

Kan du vara snäll att ange sido-nummer i FUP ?
Redan skrivet:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-05-30, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Kolla bilderna från FUP:en. Där hårstrået hittades är det inte bara vanligt, "slätt" kakel. Det är en öppning för röret. Det vill säga = "stenig" yta med stor chans att fastna.

EDIT: Sist på bollen. Sorry.

Det bevisar inte att hårstrå inte planterats dit.
2016-05-30, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det finns ingen "expertis" inblandad i målet. Det finns bara vittnen. Och åklagarens fantasier utifrån 10 DNA-spår.
jadu lilla gubben. Så du menar alltså att NFC, utredande poliser, TR,HR, och HD är en samling amatörer som sitter och lajjar med det här på sin fritid? Och vittnen finns det gott om, som anses trovärdiga, av expertisen
2016-05-30, 20:46
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Väldigt bra sagt - hotat sig fram!
Varför behövdes så lång tid ( nästan 3 månad) att hitta 10 DNA träff från NB?
Om de hade hittat starkaste bevis mot NB ( dna) varför behövde de åka till Vilnius och
genom använda lögn och hot förstöra NB ' alibi?
Räckte det inte med tungaste bevis?
Och trots alla fl lögner, tror inte IN och AB kunde mörda flickan.

Inga hot har förkommit mer än i din fantasi.
Tunga bevisen räcker utmärkt.
Äcklet NB sitter ju inburad.
De enda lögner som har förekommit leverrerades av ljugkärringen Irina.
Hon borde spärras in för mened i en cell med tapeter som liknar
den bild som man visade då hon drattade i golvet under förhöret i Litauen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in