2016-06-29, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Nej det är inget önsketänkande .
Det är spikat och klartdlgiamot er för att annars väljer ni att missförstår. en lyarna .
Ja , det kan nog vara bra att Litauisk press kommer igång .
Dom kanske kan hitta fler uppgifter som gör att man förstår mördaren Nerijus handlande .
Kanske kommer det fram lite mera om hur våldsam Nerijus var som ung .
Lite mera om alla slagsmål han varit inblandad i o.s.v .
Kanske hans tidigare sambo kan tala om varför de delade på sig .
Och varför hon inte ville att mördaren Nerijus träffade sin dotter .
Du har nog rätt , det finns mycket som kan komma fram .
Många pusselbitar kan komma att falla på plats .

Förlåt - jag glömde att man får vara väldigt klara emot er för annars väljer ni att missförstå.
Jag menade givetvis att med "ska utvisas" att han ska få avtjäna straffet i sitt hemland. Där han har sina landsmän (som inte är förtjusta i att bli utvalda som syndabockar när dom jobbar utomlands).

Han är dömd till livstid - han kommer knappast vilja vara kvar i Sverige sedan ( dvs efter den dag han får resning).
2016-06-29, 20:54
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Förlåt - jag glömde att man får vara väldigt klara emot er för annars väljer ni att missförstå.
Jag menade givetvis att med "ska utvisas" att han ska få avtjäna straffet i sitt hemland. Där han har sina landsmän (som inte är förtjusta i att bli utvalda som syndabockar när dom jobbar utomlands).

Han är dömd till livstid - han kommer knappast vilja vara kvar i Sverige sedan ( dvs efter den dag han får resning).

Syndabockar ?
De gillar nog ännu mindre att mördaren Nerijus skämt ut hela sitt hemland .
Han lär inte bli långlivad i fängelset i Litauen .
Skadar väl inte för mördaren Nerijus att få känna på sin egen medicin .
Resningen kan du glömma , det lär aldrig hända .
2016-06-29, 21:09
Medlem
Citat:

Det är Nejrius som förstört ryktet för hantverkare från Litauen och inte endast i Sverige. Har du missat det?

Nejrius skulle nog gärna stanna i svenskt fängelse pga standard och mat. Dit han kommer får han dela cellen med ett stort antal likasinnade livstidsdömda.

Han får dessvärre inte välja numera. Vid beslut om utvisning skall det ske så snart som möjligt.

EDIT. Jag tror inte att din Nejrius delar din "point if view" och ser fram emot den vistelsen. Alla hans överklaganden (utan att han bidragit med något substantiellt själv) har tjänat hans eget syfte, att få vara kvar i Sverige så länge som möjligt. Nu är det slut.
Senast redigerad av Remark 2016-06-29 kl. 21:42.
2016-06-29, 21:52
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Menar du på kanske att alla litauer och övriga från Baltikum kanske också som varit i Sverige
och blivit dömda för olika slags brott, allihop är bara utvalda som syndabockar?
Alla är oskyldiga till det man lägger dem till last?
Eller är det enbart Nerijus som råkat få bli en liten stackars syndabock på grund av ett
ondsint svenskt rättsväsende?

Jag skulle nu inte tro att så många av hans landsmän betraktar honom som offer för en
komplott, ser honom som oskyldig. Folket där borta kan tillägna sig information det också
och förmår nog överlag dra korrekta slutsatser utifrån den som handlar om mordet på LH.
Sen var förresten Nerijus inte den ende litauern som begick ett sexualrelaterat mord
i Sverige förra året. Det fanns ett upprörande fall till i Skåne och även den mannen
är dömd till ett långt fängelsestraff. Han nekar liksom Nerijus trots lika stark bevisning -
är han syndabock han med då eller?

Du utmålar närmast den mordiske sexualsadisten som något jävla offer. Offret, det enda,
i den här historien lystrar till namnet Lisa Holm, vilket du och andra tenderar att glömma
bort i er vämjeliga iver att ta parti för hennes mördare.

"Den dag han får resning"...
Större chans att utomjordingar kommer på besök skulle jag vilja påstå.

På vilka grunder skulle han få resning menar du? Berätta om detta, tack.
Senast redigerad av Grandioso 2016-06-29 kl. 22:27.
2016-06-29, 22:28
Medlem
Citat:
Hur vet du det?
Eller är det ditt önsketänkande?

Men som jag skrivit tidigare, hoppas jag nästan NB utvisas (till hemlandet) för då kommer litauisk press igång. Som visats ovan var dansk press mycket bättre än svensk. Det gäller även finsk och litauisk press.
Svensk press är fega och är inta vana att vara kritiska mot makten. Utländsk press är inte lika hovsamma.
Imponerande att du läser och kan bedöma "pressen" i fyra länder, varav den i Sverige tydligen är sämst. Jag antar att det är sanningen du uppskattar - det gör vi alla, oavsett vad den innebär. Dock måste man beakta en viktig distinktion: i rättsstater är det domstolar som dömer, inte pressen. Det som kan vara ny information gäller tidigare och nuvarande förhållanden gällande den litauiska familjen.

Du hör väl till dem som hoppas på resning ? Att litauisk press skulle kunna bidra till sådan finner jag uteslutet. Resning skulle kräva omvälvande ny information från NB själv och varför skulle han hålla inne med sådan i tre rättsinstanser för att efter dom ge den till en litauisk blaska ?
2016-06-29, 22:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Hovrätten använder Adrianas vittnesmål som stöd för fällande dom. Vi diskuterar detta i andra tråden och en parallell med Julia K, som hade samma möte med "Polacken". Är detta inte miss av hovrätten? Tingsrätten hade rätt, men varför ändrar hovrätten på denna punkt? Vid resning kommer man att möta hovrättens argument - inte tingsrättens
Hovrätten fastställer TRs dom - vilket är livstid för mord med sexuellt motiv samt utvisning.

Han döms via DNA som är det centrala samt avsaknad av alibi. Vittnen har iakttagit honom och hans anhöriga kan inte ge honom alibi.

Utöver detta gör Hovrätten en ny bedömning och anser att Adriana är trovärdig i relation till att NB befunnit sig på denna plats vid den tid hon uppger.
Adrianas berättelse indikerar hur han högst troligt har gått tillväga dagen: lurat Lisa och letat offer.
Domen står inte och faller med Adriana.

Det är inte ens aktuellt med en resningsansökan så arkivera "resning" under flik önsketänkade. Oavsett om stönbocken gör en "Schürrer" - aka samma värdelösa försök - så hoppas jag att han skickas iväg snabbare än henne.
Ut med skiten ur riket.
2016-06-29, 23:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är ni som älskar att maximera smärtan i detta mord för alla anhöriga och de som kände flickan genom att i text gotta er i åklagarens sjuka fantasier.
# Finns inget behov av att maximera nån smärta - det har NB klarat av på det mest vidriga sätt. Dels mot Lisa och dels mot anhöriga och vänner.

# ÅK har redogjort för en gärningsbeskrivning med stöd av sakkunnigutlåtande som i sin tur utgår från vetenskap och forskning - bedömt utifrån mordets vidriga genomförande. Mord med sexuellt motiv.

Den enda som har extremt sjuk fantasi är Nerijus Bilevicius - ihop med andra sexualsadister som stryper, hänger och drar silvertejp runt huvudet på unga kvinnor och njuter av makt och kontroll.

Absolut ingen "gottar sig" i denna hemska händelse och du verkar inte ha alla getterna hemma som gör en sådan tolkning.

Det är dock intressant att ni är så energiskt fixerade vid både händelsen med Adriana och sexuellt motiv - att det ska med frenesi dementeras - när det är DNA som är det centrala för domen och avgörande ihop med brist på alibi.
Senast redigerad av develi 2016-06-30 kl. 00:04.
2016-06-29, 23:31
Medlem
KluvenTungas avatar
Värt att notera för dem som får resning av att tänka på NB:s fortsatta öde - bevis, omständligheter som tidigare förevisats domstolarna (även om de varit felaktiga tolkningar etc) duger inte som resningsgrund. Så allt tjöt om vad som varit i turerna kring fallet är bara att glömma.

Så de NB-kramare som verkligen ser hopp till resning bör ändra sin taktik och hitta nya bevis om där överhuvudtaget ska bli tal om någon resningen.
Men de som utger sig till sanningens apostlar är nog inget annat en ett gäng yra höns, kanske drivna av ett i eget tycke ett oförtjänt bemötande själva någongång av det numer så förhatliga rättsväsendet. Och fallet blir till en kanal att spy ur sig sin egen bitterhet, då de inte själva vill diskutera sina egenupplevda missgrepp.
2016-06-30, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Hovrätten använder Adrianas vittnesmål som stöd för fällande dom. Vi diskuterar detta i andra tråden och en parallell med Julia K, som hade samma möte med "Polacken". Är detta inte miss av hovrätten? Tingsrätten hade rätt, men varför ändrar hovrätten på denna punkt? Vid resning kommer man att möta hovrättens argument - inte tingsrättens

Du talar om resning, som om du är säker på att det kommer att finnas grund för en sådan. Jag undrar hur du då tänker (inräknat vad du skrivit i Alternativtråden).

I Hurtigs ansökan till HD, som klienten, dvs NB, måste ha godkänt, framgår att hängningen i förrummet betraktas som ett faktum liksom DNA-fynden från NB samt insinueras att brodern AB är mördaren, att mordplatsen möjligen är i ladan och att NB medverkat i hanteringen av kroppen.

Du anser ju NB vara helt oskyldig och att mordet dessutom ägt rum i Martorp. I så fall har NB ljugit. En ansökan om resning måste väl göras av NB – är det troligt att en person som skriftligen framfört en lögn till HD vinner tilltro med en resningsansökan byggd på en helt ny historia ? Vare sig du gillar det eller ej, så betraktas av expertisen flertalet DNA-fynd som icke planteringsbara, så det kommer inte att vara möjligt att eliminera honom själv hur skeendet, så den nya historien skulle antingen framstå som en lögn eller i praktiken vara likvärdig med den som avvisades av HD och avvisas igen.
2016-06-30, 06:38
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Du talar om resning, som om du är säker på att det kommer att finnas grund för en sådan. Jag undrar hur du då tänker (inräknat vad du skrivit i Alternativtråden).

I Hurtigs ansökan till HD, som klienten, dvs NB, måste ha godkänt, framgår att hängningen i förrummet betraktas som ett faktum liksom DNA-fynden från NB samt insinueras att brodern AB är mördaren, att mordplatsen möjligen är i ladan och att NB medverkat i hanteringen av kroppen.

Du anser ju NB vara helt oskyldig och att mordet dessutom ägt rum i Martorp. I så fall har NB ljugit. En ansökan om resning måste väl göras av NB – är det troligt att en person som skriftligen framfört en lögn till HD vinner tilltro med en resningsansökan byggd på en helt ny historia ? Vare sig du gillar det eller ej, så betraktas av expertisen flertalet DNA-fynd som icke planteringsbara, så det kommer inte att vara möjligt att eliminera honom själv hur skeendet, så den nya historien skulle antingen framstå som en lögn eller i praktiken vara likvärdig med den som avvisades av HD och avvisas igen.
En helt korrekt analys, är bara för tvivlarna att konstatera fakta.
Nerijus har med sina lögner målat in sig i ett hörn och detsamma gäller de som ömmar för mördaren och desperat kommer med den ena alternativstoryn värre än den andra.
Hur mycket man än vänder, vrider och förvanskar fakta så står Nerijus där ensam kvar - i sin hörna, som den överbevisat skyldige sexualsadistiske mördaren.
Det är slut nu, det är över för mördaren Nerijus.
Rättvisan segrade till slut.
Sitt riktiga straff får han dock inte förrän han hamnat i Litauiskt fängelse.
Förstår varför han ville hålla sig kvar här i bekvämligheten så länge som möjligt.
I Litauiskt fängelse får han träffa medfångar som väl känner till hans typ.
Där funkar inte hans "tyck-synd-om-mig"-attityd, hans bortförklaringar, hans lögner eller att han skyller ifrån sig flickmordet på sin familj.
Han har brutit mot alla regler, visar inget ansvar, har ingen heder och han har skapat misstro mot alla gästarbetare och mot sitt land.
Blir ej populär där.
Senast redigerad av magiciadehex 2016-06-30 kl. 06:50.
2016-06-30, 09:02
Medlem
Den utbrutna tråden har nu flyttats till forumet

Konspirationer och alternativteorier

Noterade jag, vilket är konsekvent eftersom domen vunnit laga kraft.
Senast redigerad av Remark 2016-06-30 kl. 09:14.
2016-06-30, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hovrätten fastställer TRs dom - vilket är livstid för mord med sexuellt motiv samt utvisning.

Han döms via DNA som är det centrala samt avsaknad av alibi. Vittnen har iakttagit honom och hans anhöriga kan inte ge honom alibi.

Utöver detta gör Hovrätten en ny bedömning och anser att Adriana är trovärdig i relation till att NB befunnit sig på denna plats vid den tid hon uppger.
Adrianas berättelse indikerar hur han högst troligt har gått tillväga dagen: lurat Lisa och letat offer.
Domen står inte och faller med Adriana.

Det är inte ens aktuellt med en resningsansökan så arkivera "resning" under flik önsketänkade. Oavsett om stönbocken gör en "Schürrer" - aka samma värdelösa försök - så hoppas jag att han skickas iväg snabbare än henne.
Ut med skiten ur riket.

Det väldigt intressant att man blundar åt fakta:
1. vittnen "såg" honom samma tid som han sågs av AJ son på ett annat stället ( sittande på trappan kl- 19.)
2. vittnen "såg" honom samma tid när han skypade med sin mamma kl. 19.35 - 19.51
3. Hans fru sagt hela tiden att han var hemma mellan kl 18 - 20. (utav denna gången när hon var så pressat och hade långa ledande frågor att blev förvirrat och kunde inte svara hur var det egentligen).
4. han var hemma kl. 18 - finns vittne ( AJ fru)

Fråga är hur kunde hans dna hamna på L kläder om han var hemma under aktuella tiden (när L var överfallen).
Frågan - hur kunde hamna NB dna på L kläder om han inte hade direkt kontakt med L skulle
ställas till NFC experter.
Frågan är var det möjligt att plantera hans dna?
Kan man lita på dna 100%?
Många experter säger att man inte kan.
Utredarna visste att dna på L kläder inte räcker och därför behövde knäcka alibi från bror och fru.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in