Citat:
Ursprungligen postat av
nopomil
Förlåt - jag glömde att man får vara väldigt klara emot er för annars väljer ni att missförstå.
Jag menade givetvis att med "ska utvisas" att han ska få avtjäna straffet i sitt hemland. Där han har sina landsmän (som inte är förtjusta i att bli utvalda som syndabockar när dom jobbar utomlands).
Han är dömd till livstid - han kommer knappast vilja vara kvar i Sverige sedan ( dvs efter den dag han får resning).
Menar du på kanske att alla litauer och övriga från Baltikum kanske också som varit i Sverige
och blivit dömda för olika slags brott, allihop är bara utvalda som syndabockar?
Alla är oskyldiga till det man lägger dem till last?
Eller är det enbart Nerijus som råkat få bli en liten stackars syndabock på grund av ett
ondsint svenskt rättsväsende?
Jag skulle nu inte tro att så många av hans landsmän betraktar honom som offer för en
komplott, ser honom som oskyldig. Folket där borta kan tillägna sig information det också
och förmår nog överlag dra korrekta slutsatser utifrån den som handlar om mordet på LH.
Sen var förresten Nerijus inte den ende litauern som begick ett sexualrelaterat mord
i Sverige förra året. Det fanns ett upprörande fall till i Skåne och även den mannen
är dömd till ett långt fängelsestraff. Han nekar liksom Nerijus trots lika stark bevisning -
är han syndabock han med då eller?
Du utmålar närmast den mordiske sexualsadisten som något jävla offer. Offret, det enda,
i den här historien lystrar till namnet Lisa Holm, vilket du och andra tenderar att glömma
bort i er vämjeliga iver att ta parti för hennes mördare.
"Den dag han får resning"...
Större chans att utomjordingar kommer på besök skulle jag vilja påstå.
På vilka grunder skulle han få resning menar du? Berätta om detta, tack.