2016-07-02, 15:54
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltisanti
Jag har funderat lite på vad som driver dessa alternativteoretiker.. De tycks dyka upp i varenda uppmärksammat mordfall med en stark känslomässig drift att försvara den som alla bevis pekar på. Jag tror jag har lösningen, och det slog mig när jag läste en deckare av Håkan Nesser, och nu är det så självklart att jag nästan brister ut i skratt över att jag aldrig tänkt på det tidigare.

I deckare, böcker som filmer, är det ALDRIG den person som allt pekar på. Tvärtom så är det en person som är minst sannolik. Ofta är det till och med så att det presenteras en fejkad "alternativ gärningsman" som man ska tro "ahaa det är egentligen han" men i slutändan blir det ytterligare en överraskning när den riktige mördaren avslöjas. I detta fall har det varit lite i stil med "AJ var på kaffet med två okända män, varför har inte detta undersökts? Han måste vara mördaren" (att en person besökt ett kafe på den ort han lever och arbetar är tydligen starkare än massvis med DNA, vittnen och falska alibin) eller typ att någon av sönerna Jönsson glömt en detalj kring kvällen eller missat ett klockslag. Eller att Lisa Holms far reagerade antingen för snabbt eller för långsamt eller för starkt eller för svagt eller bara på något sätt som inte behagar teoretikerna. Det enda sättet misstankarna på dessa oskyldigt utpekade skulle svalna hos dessa teoretiker vore ifall det fanns massor med teknisk bevisning som kopplade dem till brottet.

Tyvärr är ju detta inte som det fungerar i verkligheten. Här talar bevis sitt tydliga spår, mördare samlar inte in DNA och planterar. Inte heller poliser. I verkligheten är inte heller brist på bevis ett bevis för något, och den verklige mördaren är sällan den man minst anar. Verkliga brott är inte mer spännande än så. Fast det spelar ju ingen roll. NB är skyldig bortom rimligt tvivel och kommer dömas, troligtvis till livstids fängelse.
Inte illa tänkt alls.
Ju starkare bevisning det finns mot en misstänkt desto oskyldigare framstår denne för
detta slags folk, alternativfigurerna alltså som är mycket speciella ska sägas.
Skulle vara riktigt intressant att få se in i deras hjärnor. Hur det funkar där eller inte funkar...
2016-07-02, 15:56
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Att ni inte hört mer om rädslan bland folket på Kinnekulle har en naturlig förklaring.
Förklaringen är att jag har verkligen talat med folket i Kinnekulle. De anser att fel man sitter inne och följaktligen en mördare springer fri, uppmuntrat av det gick så lätt att få litauisk arbetare dömd. Jag själv var rädd att sova där utan att dörren var låst.
2016-07-02, 16:00
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Hur förklarar du att huden inte kände L spår som skulle leda till ladan?
L gick inte till ladan.
Det kan betydda att:
gm kunde locka henne in bilen och bortföra
eller
hon körde mopped därifrån.

HUDEN kände inte L spår för att det var otjänligt att spåra plus
att många hade rört sig i området redan innan den kom dit.
Vem har fört bort L och varför?
Mopeden har aldrig lämnat caféet.
Eller har du andra uppgifter.
Hur kommer det sig att örhängen, handsken, hårstrån, snören, märken på slangen m.m
finns i ladan och mjölkrummet om L inte varit där.
Eller menar du att man tog in L i en bil och körde 35 meter till ladan.
Du är ju lika pinsam som Rönnbäck i dina försök att rädda äcklet NB.
Tala om nu vem mördaren är istället.
2016-07-02, 16:04
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Förklaringen är att jag har verkligen talat med folket i Kinnekulle. De anser att fel man sitter inne och följaktligen en mördare springer fri, uppmuntrat av det gick så lätt att få litauisk arbetare dömd. Jag själv var rädd att sova där utan att dörren var låst.

Du ljuger som vanligt.
Jag bor i trakten och säkert 95 % är övertygade om att rätt man sitter.
Ingen är rädd att sova där mer än du då möjligen.
Mördaren sitter inburad i Kumla så alla kan sova lugnt.
2016-07-02, 16:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Adrianas vittnesmål borde ha förpassats till slasken från början. Det borde finnas prejudikat på att domstolarna ska bortse från vittnesmål där vittnet tillskriver en tilltalad avsikter som inte kan bevisas.
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag ifrågarsätter Adrianas vittnesmål och anser att det passar en typ av människa som vill ha uppmärksamhet och sympati.
Citat:
Adriana stiger fram som en huvudvittne på brist av annat.
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Hon blev en viktigaste vittne för att bevisa på vilket sätt blev L lockad till gm bil och bortförd.
Hahahahahaha - de juridiskt sett helt osannolika (för att låna GWs uttryck) inbillar sig uppenbarligen att Adrianas vittnesmål om lördagshändelsen står i centrum för domslut!

Att hon via sitt tips gjorde honom till syndabock från dag 1 i uppmärksamhetssyfte, att hon tillskriver NB negativa avsikter och att ÅK sen bygger åtalet runt henne.

Adriana kan aldrig anses agera i eget syfte för uppmärksamhet då hennes vittnesmål om en anställd av AJ kommer långt innan han ens är gripen. Ett riktigt intelligensbefriat resonemang med andra ord: Vore det en sanning vore hon baske mig synsk och borde hyllas i tråden för konspirationer istället...

Adriana sätter heller inte NB på kartan via sitt tips på måndag - hon blir inte intressant för kompletterande uppgifter förrän på fredag efter att GMP varit där och profilerat/gjort händelseanalys.

NB hade inte ens kvarhållits i häktet i juni om inte DNA-bevisningen inkommit. Han hade fått släppas på samma sätt som övriga familjemedlemmar oavsett Adrianas vittnesmål.

Absolut ingenting i domslut via Hovrätten står och faller med Adriana. Hennes vittnesmål är en indicie till skillnad från befintlig teknisk bevisning.

NB har satt dit sig själv via att ta av Lisa jackan, att dra upp bh och tröja samt öppna jeansen och dra ner hennes byxor och avsätta DNA som är det centrala i domslut (typ, mängd, placering).
2016-07-02, 16:30
Medlem
verbitums avatar
Citat:

Jag var med i Kinnekulle lördagen den 11 juni i år och kan dementera direkt ditt påstående att folket där tycker att "fel man sitter inne". 2-3 st tycker det men de övriga (c.a 14 personer till) som jag har pratat med är säkra på att rätt man sitter.

Att sitta här och öppet ljuga leder inget vart och du framstår mer och mer som okunnig och far med ogrundade och felaktiga påståenden.
2016-07-02, 16:38
Medlem
Citat:

Har du pratat med ett representativt urval av folk i Kinnekulle menar du? Förmodligen har du använt samma teknik som när du läst utredningen dvs ett selektivt urval som du sedan omtolkat så det stämmer in i din teori.

Tror inte det är så många som velat prata om denna händelse alls.

Dom vill återfinna det lugn som fanns innan AJ drog dit flickmördaren Nejrius.
2016-07-02, 16:52
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Kan vi få exempel på vilka du har pratat med ?
Vilka är det som tvivlar på att fel man sitter inne ?
Hade de möjligen ett alternativ till mördaren Nerijus som skyldig ?
Varför var du rädd ?
Tror du att du är intressant som offer ?
2016-07-02, 16:54
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har du pratat med ett representativt urval av folk i Kinnekulle menar du? Förmodligen har du använt samma teknik som när du läst utredningen dvs ett selektivt urval som du sedan omtolkat så det stämmer in i din teori.

Den där skribenten postar så mycket skit, förvanskningar och rent förtal att man häpnar över lögnerna när man läser det.

Jag bor inte på kullen men i närområdet och jag har då fan inte hört en enda person var säker på att NB är oskyldigt dömd.

Totalt jävla nonsens.
2016-07-02, 16:56
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Ja, tvärtemot vad många kanske tror har mordet på LH aldrig varit någon snackis i bygden
2016-07-02, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Den där skribenten postar så mycket skit, förvanskningar och rent förtal att man häpnar över lögnerna när man läser det.

Jag bor inte på kullen men i närområdet och jag har då fan inte hört en enda person var säker på att NB är oskyldigt dömd.

Totalt jävla nonsens.

Exakt. Misstänker starkt att det är en keps, väl neddragen för både ögon och öron, snarare är en hatt som tronat på skulten.
2016-07-02, 17:08
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo

Totalt jävla nonsens.

Varför alla dessa fula ord? Kolla på den andra tråden, där talas inte bara om att Nerius är oskyldig utan varför det kunde gå till så här. I lik med dig har jag aldrig träffat en person som vill att jag ska berätta att just hen inte tror att Nerius är skyldig. Detta är ett farligt ärende, vilket ditt inlägg bekräftar

Problemet är att att FU är så tendentiös. Från första minuten har man sökt visa att Nerius var en sexual dåre som p.g.a. en slump råkade angripa Lisa. Kvällen innan sökte han sig på Adrianda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in