2016-07-02, 17:29
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Varför alla dessa fula ord? Kolla på den andra tråden, där talas inte bara om att Nerius är oskyldig utan varför det kunde gå till så här. I lik med dig har jag aldrig träffat en person som vill att jag ska berätta att just hen inte tror att Nerius är skyldig. Detta är ett farligt ärende, vilket ditt inlägg bekräftar

Problemet är att att FU är så tendentiös. Från första minuten har man sökt visa att Nerius var en sexual dåre som p.g.a. en slump råkade angripa Lisa. Kvällen innan sökte han sig på Adrianda.

Skitsnack som vanligt.
Varför skulle det vara farligt att berätta att man inte tror att rätt man sitter ?
Förklara varför personer på Kinnekulle skulle berätta vad de tror för dig .
FU tendentiös ??
Mördaren Nerijus är ju en jävla vidrig sexualsadist vilket han själv bevisat väldigt väl .
Alltså är inte FU ett enda dugg tendentiös .
Och det har inte ett skit med Adriana att göra .
Eller har du en mera trolig bild av vad som har hänt och vem som är den skyldige ?
Du snackar en massa dynga men kan inte komma med något som bevisar
eller på något annat sätt kan verifiera det du påstår .
2016-07-02, 17:33
Medlem
develis avatar
Kontaktförsöket med Adriana är en indicie som föregår mordet dagen innan. Det kan med andra ord påvisa en liknande bedräglig kontakt med Lisa och det kan kopplas till motiv.

Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det verkar också fullkomligt löjligt att ett frågande efter vägen då klassas som mordförsök.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
En del till och med tränar utan att överfalla. Andra backar undan och inväntar ett mer optimalt tillfälle. En tredje tappar bytet.
Hur långt han ämnade gå på lördag vet ingen och det klassas givetvis inte som ett mordförsök - men det är klarlagt att det är NB och att han inte är ute i gott uppsåt är givet. Hon har med andra ord legat mycket illa till.
Förtydligar och kompletterar mitt ordval "tränar utan att överfalla" med upphetsande och spännande från Sexualbrottsforskare NL:

" Den här händelsen dagen innan som Åklagaren också lyfte fram som en del i sin bevisning att en kvinna som är ute och joggar stoppas av och sen pekar då ut den här misstänkte mannen som nu står åtalad - stämmer det in i mönstret, du talar själv om hur man kanske under ganska lång tid bygger upp nån slags förväntan inför själva brottet så att säga?

NL: Ja, det motsäger inte att det skulle vara sexuella motiv, det faktum då som åklagaren menar att det finns händelser i nära anslutning till den här händelsen med dödligt våld har ägt rum, därför att det kan handla om att man faktiskt har dom här fantasierna i huvudet under, kanske inte år, men i alla fall månader då man kan bygga vidare på dom och förstärka förstås genom egna sexuella aktiviteter på egen hand, men att man kan pröva ut delar av det innan det faktiskt leder till det värsta och möjliga utfall alltså en slags praktik därför att det är så spännande och upphetsande med dom där bitarna som föregår den faktiska handlingen - det finns många som beskrivit det i den nationella forskningslitteraturen."
Avskrift intervju.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6293104
2016-07-02, 17:38
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Varför alla dessa fula ord? Kolla på den andra tråden, där talas inte bara om att Nerius är oskyldig utan varför det kunde gå till så här. I lik med dig har jag aldrig träffat en person som vill att jag ska berätta att just hen inte tror att Nerius är skyldig. Detta är ett farligt ärende, vilket ditt inlägg bekräftar

Problemet är att att FU är så tendentiös. Från första minuten har man sökt visa att Nerius var en sexual dåre som p.g.a. en slump råkade angripa Lisa. Kvällen innan sökte han sig på Adrianda.

Har du läst hela FU (FUP med sekretessbelagda bilagor + slasken)?
Är slasken med tendentiös enligt dig då?

Enligt de riktiga experterna (och då menar jag jurister, professorer i kriminologi som har det som yrke), och inte är låtsas kunniga här, är FUP välskriven och lättförståelig med gedigen bevisning som varken Inger eller Hurtig kunde rubba en enda millimeter.

Lycka till och slå hål på den om ni nu har bevisning som omkullkastar hela FUP och då menar jag bevis och inte en massa svammel och trams som ni nu framför här och i den andra tråden.
Senast redigerad av PantherE 2016-07-02 kl. 17:41.
2016-07-02, 17:38
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Kolla på den andra tråden, där talas inte bara om att Nerius är oskyldig utan varför det kunde gå till så här.
Det beror på att den andra tråden ligger i ett forum där diskussioner om konspirationer och olika typer av teorier eller fabler är avsedda att hanteras/diskuteras.

Citat:
Detta är ett farligt ärende, vilket ditt inlägg bekräftar.
Det mesta av farlig dignitet borde vara över nu då Nerijus Bilevicius enligt den tidigare i laga kraft trädande domen är inlåst på livstid.
2016-07-02, 17:42
Medlem
Citat:

"Förundersökning

En förundersökning, det vill säga en brottsutredning, ska inledas så snart ett brott har kommit till polisens kännedom. Förundersökningen har två syften, dels att utreda vem som kan misstänkas för brottet, dels att bedöma om det finns tillräckliga bevis för att väcka åtal. Förundersökningen kan ledas av polis eller åklagare, beroende på brottets allvarlighet. Vid mindre allvarliga brott är polisen förundersökningsledare. Vid våld i nära relationer är det oftast åklagaren som är förundersökningsledare. Åklagaren ger instruktioner, direktiv, till polisen som utreder brottet. Under förundersökningen gäller objektivitetsprincipen som innebär att alla bevis måste tillvaratas, både de som är till fördel för den misstänkte och de som är till nackdel. En förundersökning kan läggas ner om det till exempel inte går att identifiera gärningspersonen, eller om det inte finns tillräckligt med bevis för att kunna väcka åtal."

Källa:
NCK, Uppsala universitet
http://www.nck.uu.se/Kunskapscentrum...ill+%C3%A5tal/

Försvarsadvokater har tillgång till sk överskottsmaterial benämd Slasken och kan begära ytterligare vittnesförhör liksom nya utredningar som anses viktiga för målet.

Advokaterna har i detta fall inte begärt ytterligare DNA-tester däremot ytterligare förhör, även av egna inkallade experter (t.ex. forensiker, kriminalutredare).
Senast redigerad av Remark 2016-07-02 kl. 17:46.
2016-07-02, 17:49
Medlem
Citat:
Förklaringen är att jag har verkligen talat med folket i Kinnekulle. De anser att fel man sitter inne och följaktligen en mördare springer fri, uppmuntrat av det gick så lätt att få litauisk arbetare dömd. Jag själv var rädd att sova där utan att dörren var låst.
Den enligt dig frispringande Lisas mördare utgör ju inget hot mot dig, så vad var du orolig för ?
2016-07-02, 18:12
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Och det har inte ett skit med Adriana att göra .
Att undersöka sådan brott där FU egentligen är värdelös följer jag ändå det spåret som FU visar. Här är Adriande huvudvittne, hon skulle ha angripits av Nerius kvällen innan, Lisa var nästa i raden.. Det är hon som pekar ut i rätten Nerius. Varför åtalas inte Nerius för ofredande eller försök till våld mot henne? Detta är orimligt och då faller FUs försök att göra hela affären till sexualdåres härjande i Kinnekulle.

Man måste gå tillbaka och finna en annan bild. Irina och Aivarus hade full kontroll på Nerius 7/6 och bör åtalas tillsammans med honom. Det gick inte heller. De friades trots att de "ljög" även i frihet i Litauen.
2016-07-02, 18:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Försvarsadvokater har tillgång till sk överskottsmaterial benämd Slasken och kan begära ytterligare vittnesförhör liksom nya utredningar som anses viktiga för målet.

Advokaterna har i detta fall inte begärt ytterligare DNA-tester däremot ytterligare förhör, även av egna inkallade experter (t.ex. forensiker, kriminalutredare).
Redan den 10 juli - då c:a 380 förhör hållits hittills trots DNA från NB - uppmuntras NB samt närvarande advokat Rönnbäck till detta.

Man kan väl säga att det var mycket snack men lite verkstad eller mycket väsen för lite ull - för det enda som skedde var en massa gnäll på FU via Rönnbäck i media: att man bara fokuserade på NB, riktade in sig tidigt på honom och att det var dålig utredning. Patetiska uttalanden som sen ältats till leda av NB-supporters.

Citat:
Vi kommer inte att lämna nåt åt slumpen, finns det någonting du önskar att vi ska utreda så, är det bara att säga till din advokat eller till mig, så ska vi göra vad vi kan för att utreda det.
2016-07-02, 18:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Att undersöka sådan brott där FU egentligen är värdelös följer jag ändå det spåret som FU visar. Här är Adriande huvudvittne, hon skulle ha angripits av Nerius kvällen innan, Lisa var nästa i raden..
Lägg ner - det blir ingen mer juridisk sanning för att du ältar lögner likt en gammal grammofonskiva som hängt upp sig. Du påminner om en annan faktaresistent forna skribent som malde på i samma hjulspår - trots felaktiga påståenden.
Citat:
Man måste gå tillbaka och finna en annan bild. Irina och Aivarus hade full kontroll på Nerius 7/6 och bör åtalas tillsammans med honom. Det gick inte heller. De friades trots att de "ljög" även i frihet i Litauen.
Man "måste" eller "bör" ingenting. Det är snarare du som ska få in i din skalle att förundersökningen är stängd, ridån har gått ner för NB och han kommer att utvisas.
Målet för din del torde väl vara att fria NB i ditt engagemang?
ABSOLUT INGENTING vid en eventuell resningsansökan har ens bäring i det du ältar.
Senast redigerad av develi 2016-07-02 kl. 18:26.
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Att undersöka sådan brott där FU egentligen är värdelös följer jag ändå det spåret som FU visar. Här är Adriande huvudvittne, hon skulle ha angripits av Nerius kvällen innan, Lisa var nästa i raden.. Det är hon som pekar ut i rätten Nerius. Varför åtalas inte Nerius för ofredande eller försök till våld mot henne? Detta är orimligt och då faller FUs försök att göra hela affären till sexualdåres härjande i Kinnekulle.

Lägg ner nu , du är bara en stor bluff .
Han gjorde ju inget mot Adriana eller har du missat det ?
Hon sprang ju därifrån innan han hittade på nåt jävelskap .
Hur faan ska han då kunna åtalas för att ha ofredat henne .
Det enda som är orimligt är ditt resonemang .
Varför skulle Aivaras och ljugkärringen åtalas tillsammans med mördaren Nerijus ?
De hade ingen kontroll på honom alls den 7/6 .
Den ene var osäker och den andra ljuger precis som du .
Medlem
Citat:
Förklaringen är att jag har verkligen talat med folket i Kinnekulle. De anser att fel man sitter inne och följaktligen en mördare springer fri, uppmuntrat av det gick så lätt att få litauisk arbetare dömd. Jag själv var rädd att sova där utan att dörren var låst.

Under din pedalresa i dessa bygder hade det varit intressant om du träffat på det vittne som kan ha befunnit sig i fikets närhet och sett hela förloppet. Han har bott i samma hus som NB och är omnämnd som hastigast men aldrig blivit hörd om händelsen. Det är ingen som lyckats tolka vad han säger men du verkar var språkkunnig så det hade säkert funkat.
2016-07-02, 18:27
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Den andra tråden är inte ens värd att titta i. Förtal och ärekränkning av ett mördat barn och hennes efterlevande familj är inget jag ens tänker mig att läsa.

Vad exakt i ärendet är det som skulle vara farligt? Dina konspirationsteorier i detta fallet påminner om det Lars Krantz påstod i fallet MOP.

Som jag har tagit upp tidigare har du inte förstått brottets sanna natur, vad som ligger bakom.

Brottet är ingen slump, det är utfört enligt en uttänkt plan. Slumpen är tillfället och BO.
Men det verkar tydligen vara väldigt svårt att förstå!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in